Montering af temp. måler på AM2?

Vandkøling d.  23. november. 2006, skrevet af mcreiner
Vist: 416 gange.

mcreiner

Superbruger
Tilføjet:
23-11-2006 16:26:26
Svar/Indlæg:
302/90
Hej alle. Har været væk fra computerinterressen i nogen år nu, men er gået igang igen. Har bygget en ny HTPC som næsten er færdig, og skal nu til at montere CPU køler. Nu er mit spørgsmål bare: Skal jeg bare tape den på køleprofilen, eller er det for upræcist? Hvordan skulle den ellers sidde?

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2006 16:28:58
Svar/Indlæg:
4112/53
Sæt den så tæt på IHS som muligt, uden at den kommer i klemme mellem CPU og profilen.

Er det en Shuttle du bygger, så kan du godt med nogenlunde "tilfredshed" sætte proben oven på den flade, som heatpipene kommer fra CPU.

mcreiner

Superbruger
Tilføjet:
23-11-2006 16:36:39
Svar/Indlæg:
302/90
Ikke ligefrem en Shuttle, men er Barebone. (Kan jo næsten være det samme)'

Hvad mener du med svar to? "sætte proben oven på dem flade, som heatpipene kommer fra CPU"?

Altså at jeg godt kan montere den i bunden af min CPU køleblok?

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2006 18:13:50
Svar/Indlæg:
765/82
de fleste heatpipe køler i dag har en firkantet klods man spænder oven på CPU'en, fra den går der jo heatpipes op til køleripperne som tit sidder lidt over.. der hvor #1 mener du skal montere din temp. måler er oven på den klods... (hvis ikk jeg tager meget fejl af hans forklaring da)

men kan jo også alt efter hvor stor den måler er sætte den på siden af cpuen, så kommer den tætter på.. men du kan jo prøve dig frem og se hvad der giver den bedste måling jo.

M.Thomsen

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2006 19:58:04
Svar/Indlæg:
4112/53
Jeg havde lige haft gang i en XPC Shuttle, og den køler, der er der 3 heatpipes, der er "indkapslet" i ca. 7mm kobber, og elllers er der ikke noget over CPU, da HP er ført ud til bagenden af kabi. Det var derfor jeg nævnte muligheden med at måle "oven på heatpipene".

Det bedste er dog, at måle temperaturen så tæt på kernen som muligt, så hvis ikke det er sådan en køler du har, så smid proben nede på bunden af din CPU køler, så den sidder 1-3mm fra CPU'ens IHS (Inert Heat Sink=Metal overfladen/-kappen), og gerne på en af de to sider, hvor kernen når helt ud.

mcreiner

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2006 15:34:01
Svar/Indlæg:
302/90
Kanont :) Så forstod jeg bedre den med heatpipes. Har nemlig bare en standard AMD, den nye kommer før på Mandag. Men måleren er microskopisk, så kan godt sætte den på siden af IHS