OC af en Dell PC.

Overclocking d.  23. november. 2006, skrevet af blaa-oejet
Vist: 552 gange.

blaa-oejet
 
Overclocker
Tilføjet:
23-11-2006 17:46:12
Svar/Indlæg:
0/1
hey,,,

jeg har en dell spand som jeg gerne vil presse lidt mere ud af,,,
nogen der kender et godt tool til at overclocke computere..
og nogen der ahr nogen erfaringer med dell´s

Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2006 17:57:25
Svar/Indlæg:
2872/90
så vidt jeg husker så er det vist ikke muligt at overclocke en dell pc fra bios ihvertfald.. men hent dette program
http://www.cpuid.com/clockgen....
det er rimlig godt.. Men ved ik om det virker på en dell computer..

Mit råd køb en anden computer!!! dell sux ass



Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2006 18:37:31
Svar/Indlæg:
5410/123
Du skal ned på bundkortet og finde pll'en for at kunne oc, og det skal foregå vedhjælp af clockgen som #1 linker til.

Jeg tror ikke at pci frekvensen er låst. Hvis du oc'er lidt og du kan se at pci frekvensen er gået over 33,33 mhz, så clock ned igen, og lad vær med at oc den pc.

Et tilfældigt bundkort:
http://akiba.ascii24.com/db/re...
Pll'en på det tilfældige bundkort:
http://akiba.ascii24.com/db/re...

Du skal kigge på dit bundkort og finde nummeret som står på pll'en.



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
23-11-2006 21:14:17
Svar/Indlæg:
14079/622
->#0

Velkommen til ;)


Som Claus35 påpeger skal du finde clockgeneratoren/PLL'en.
Til at overclocke med, skal du benytte clockgen..her kan du også prøve dig frem mht PLLen, ved at tjekke hver enkel PLL-værdi og se om PCI/FSB passer i programmet:)
Det er ikke sikkert du kan overclocke den.. især ikke hvis det er en ældre sag, men du kan prøve dig frem. Husk dog at gå langsomt frem - ellers risikerer du at futte noget af, hvis PCI/PCI-E/AGP frekvenserne ikke er låst.

Dell sutter bestemt ikke, de er faktisk ganske udmærkede. Hardwarenørder er bare ikke målgruppen hos dem;)



Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2006 12:02:12
Svar/Indlæg:
2872/90
#3 Dell sux.. og det kan ik diskuteres. Ihvertfald ik med mig..

Nu har jeg flere gange skulle lave mine venners eller deres forældres lorte dell pc. og det er jo et være rod og skal du opgradere en af deres pc så for du et rent helvedet.. da dell sikre dig du ik kan fortage en skid ændringer uden at skifte hele computeren ud...
Men dell kan da bruges på skoler og arbejder.. Kun deres skærme er gode.. Men så vidt jeg har hørt så skulle delende komme fra sony af.. så ja
:l



Calimero
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2006 13:29:51
Svar/Indlæg:
623/31
#4 Kun deres skærme er gode..

Vi har et par Dell PowerEdge servere, og de sparker altså numse skulle jeg hilse og sige...

Desuden har jeg opgraderet masser af Dell pc'ere uden at "skifte det hele ud".



MupP
 
Superbruger
Tilføjet:
26-11-2006 22:58:53
Svar/Indlæg:
254/16
IMO så er Dell de bedste mærkevarecomputere man kan købe! Hvis jeg skulle købe et samlet system, så ville det blive fra dem.
Satte en op for noget tid siden, der var en 630cpu og 1gb ram 200gb hdd og 19" tft.. Den var ikke lydsvag, næ den var lydløs!

Anyways, vil man clocke er Dell ikke det rigtige valg. Jeg ville ikke begynde og rode med det. En god grund til ikke at gøre det er at kølingen ikke er lavet til det, de er ofte lavet så de ikke støjer, og derved køler af h til hvis den kører hurtigere end standard. Men hvis du virkelig vil, så køb et andet bundkort og flyt alt det andet HW med over, evt. en anden psu og et andet kabinet. Og så noget andet køling.



Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2006 23:11:36
Svar/Indlæg:
8555/439
:e han kan da altid oc sit GFX ;)