Vandkøling og en masse andre spørgsmål.

Overclocking d.  24. november. 2006, skrevet af savier
Vist: 418 gange.

savier

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2006 14:36:23
Svar/Indlæg:
123/13
Hey!

Jeg er har fået min nye computer leveret, og dertil skal der overclockes en del. Derfor har jeg tænkt mig at fikse noget vandkøling, som skal kunne køle systemet GODT!
Allerførst vil jeg lige sige, at jeg er lidt ligeglad, hvor meget det larmer, bare det er en smule lydløst. Det kunne nemlig være pisse lækkert, hvis det var rimelig lydløst, men mit primære ønske er, at det skal køle sindssyg godt:D!

Mit system:
Asus P5B Deluxe

Conroe E6600 (Uge 31, er det en "god uge"? Jeg kører pt. 3150mhz på 1.336 vcore uden andre form for spænding (undtagen 2.3v på mine ram)

Corsair TwinX PC6400 CL4 ("De gode"; dem de fleste anbefaler udover G.Skill) Indtil videre har jeg fået dem op på 1050MHz med CL5 og 2.25V; Er det godt?

Antec Neo HE 550W PSU. Er den egentlig god nok?
Jeg skal ikke vandkøling på mit grafikkort.

Mit budget på vandkølingen er ca. 2000 og højst 2500kr.
Det er mit første vandkølingsetup, og jeg har stortset ingen anelse om, hvad jeg har valgt (🤡. Derfor vil jeg egentlig også spørge, om det er svært at sætte op? Min far er rimelig teknisk, så han kan godt hjælpe mig, hvis der bare følger nogle nogenlunde manualer med.

Det her er, hvad jeg har fået sat op på vcore.dk:

Er det godt?

Og hvorfor undervolter mit p5b deluxe? Altså, hvis jeg sætter vcore på 1.375 (Det har jeg sat den til i BIOS), så bliver den til 1.336 i både CPU-Z, CrystalCPUID og i selv BIOS?! Det samme med rammene. Jeg har sat dem til 2.3v, men der står, de "kun" er 2.25v.
Sker det også for jer, eller er det noget "galt" med mit bundkort:)?

Og så et sidste spørgsmål:

Første gang jeg fik installeret den her computer, gik det rigtig godt (XP inkl. SP2), og det går også rigtig godt nu undtagen lige en ting.
Nogle dage efter jeg havde fået installeret, bootede pc'en vildt langsomt. Eller rettere sagt, så efter Windows-boot-screen (Den hvor der er den der loadbar) så er der sort skærm i ca. 10 sekunder og så kommer velkommen skærmen og så går der et lille minut, før den kommer ind i Windows. Men når jeg er der inde, performer den som den skal osv. En dag gik problemet pludselig væk, men jeg tænkte ikke længere over det. Her i dag er det pludselig kommet IGEN! Jeg legede lidt med rammene i går aftes (Fik sat dem til 1050mhz. Men har prøvet at stille dem tilbage, men det er stadig det samme.) Nogle der kan hjælpe?

Det var sådan set det, og jeg håber I kan hjælpe.

GOD WEEKEND! ;)

savier

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2006 14:39:04
Svar/Indlæg:
123/13
Jeg glemte helt at fortælle, at jeg har et ThermalTake Armor Jr. kabinet, og hvis det er muligt, kunne det være fedt, hvis det kunne være indeni. Måske undtagelse af radiatoren; der har jeg hørt, det giver mere performance, hvis man holder den ude. Jeg kan måske godt lave et mod i siden. Det tror jeg i hvert fald;)!

savier

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2006 14:47:57
Svar/Indlæg:
123/13
Typisk at jeg glemmer alle de vigtige faktorer, når jeg endelig har skrevet færdig.

Mit spørgsmål: Er det mere effektivt med et helt komplet kit? Altså, jeg er jo som sagt fuldstændig newbie, men er rimelig fiks vedrørende computere. Og hvilket skal jeg tage, hvis det er: De der XPSC (stav) fra CoolerKit.dk ser rimelig seje ud; er de gode? Eller måske Dangerdens, men de er bare ret dyre.

Ja, I må hjælpe mig; jeg er på bar bund!

savier

Overclocker
Tilføjet:
24-11-2006 14:59:44
Svar/Indlæg:
123/13
Okay, nu bliver I garanteret mistænktsomme omkring min skrivning, men jeg skriver stortset ikke herinde, så det er ikke for at få point, eller hvad man nu kan få.

Jeg så på forsiden, at der var en artikel af red_martians (utrolig lærerig fra min side af), og der så det vist ud som om, at han ikke brugte studser. Behøver man ikke det?

savier

Overclocker
Tilføjet:
25-11-2006 23:12:17
Svar/Indlæg:
123/13
Overhovedet ingen af de 60 læsende, der vil svare ☹?
Come on guys - har brug for jeres hjælp..

don

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2006 00:15:32
Svar/Indlæg:
1380/8
en god start ville være at kikke forbi http://www.h2okoeling.dk/
og læse nogle af alle de guides der er, så er du bedre rustet til selv at samme sætte et vandkølnings sæt og sætte det samme selv.

savier

Overclocker
Tilføjet:
26-11-2006 00:22:54
Svar/Indlæg:
123/13
#5 Det er en rimelig lækker hjemmeside, tak for den;)!
Jeg vender tilbage, efter som reading 🙂!

thrue

Overclocker
Tilføjet:
26-11-2006 15:06:11
Svar/Indlæg:
15/0
Hej "savier" du mangler at opgive en masse om hvor varme dine dele bliver i kassen. Både luftkøling og vandkøling går jo ud på at få varmen væk fra varmegiverne. Det er også et spørgsmål om hvor mange W du skal af med. Normalt slås man med 100 til 200 W men når det går hårdt til ( D805 2,66@4,1 GHz ) kan du godt komme til at tale om 400 W der skal væk = ud af kassen. Hvis at du kigger hos StudieData vil du mangle oplysninger om hvor mange W de forskellige systemer arbejder med, men en ting er sikkert og det er at varmen skal "UD" af kassen. Du kan kigge på linket = http://www.studiedata.dk/produ...
som nok er et af de kraftigste systemer. Ellers kig ud til
http://www.tomshardware.com/20...
og se hvordan de klogeste løser problemerne.
Preben

thrue

Overclocker
Tilføjet:
26-11-2006 15:24:55
Svar/Indlæg:
15/0
HM. linket til Studiedata dur ikke men kig efter: AlphaCool Extreme Ultra kit 2.194,00DKK Alphacool
Ellers: Asus Ai Booster er ustabil, cpuz 137 viser forkert V og det gør CrystalCPUID48 også såååeeee ?:( :l x(
Preben
PS Også beskrevet hos TomsHardware under D805 til 4.1 GHz

thrue

Overclocker
Tilføjet:
26-11-2006 15:29:55
Svar/Indlæg:
15/0
Eftertanke :e Er det ikke et forkert udgangspunkt at starte med nogle ramklodser der kører 800 MHz til en prosessor der født kører 1066 MHz i FSB ????? :l
Preben

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2006 16:10:29
Svar/Indlæg:
8555/439
vilke bios køre du med? 0804