Windows MCE.

Software d.  24. november. 2006, skrevet af mcreiner
Vist: 353 gange.

mcreiner

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2006 20:44:36
Svar/Indlæg:
302/90
Hej alle.

Jeg har før i tiden benyttet mig af et cracket Windows XP Pro. Nu hvor jeg har samlet mig en ny computer blev jeg enig med mig selv om at nu ville jeg endelig til at ofre på en god og original software med licens key og det hele.

Jeg har derfor købt Windows Xp MCE OEM version hos SHG, og endda med DK sprog. her kommer mine problemer så:

Når jeg går igang med at installere ser jeg straks at det hele er på engelsk (Kigger i æsken, og der ligger til gengæld en Dansk lokalations pakke) Nå men jeg fortsætter, lige indtil den siger man skal sætte CD'en i med SP2, hvilket jeg slet ikke har fået med. Jeg trykker så cancel og så fortsætter den bare normalt.

Når det hele er installeret bemærker jeg at Internet Explorer slet ikke virker (Ikonerne er blanke, og åbner man dem siger den at det ikke findes)
Nå men sproget er stadigvæk engelsk, og vil derfor prøve at smide den danske sprogpakke på. Den går godt igang, indtil den kommer med en fejl og skriver noget lignene, at installationen ikke kan fortsætte, fordi man skal have noget ala U.S. Engelsk Update 2, hvilket jeg ikke aner hvad er.

Nogen som har et forslag til hvad jeg skal gøre? Synes det er virkelig skuffende at man endelig tager sig sammen til at købe et originalt til 800 kr og det ikke virker som det skal :(

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
24-11-2006 21:20:22
Svar/Indlæg:
4657/53
He ja det virker skam sikker godt nok. jeg køre da med mce 2005.
#1 den findes ikke på dansk. der er kun en sprogpakke der laver det meste om til dansk.
ellers er den lavet på Win XP Pro uk.
#2 smid lige en link til den du har købt, så vi er helt sikker på hvad du sidder med.
#3 der skulle gerne være 4 stk cdrom i pakken.

Du skal starte med cd1 og så cd2 og så tilbage til cd1.
så kommer der update cdrom og til allersidst sprogpakken.
og så en tur til MS og hente alle update

mcreiner

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2006 22:01:15
Svar/Indlæg:
302/90
http://www.shg.dk/produkter/in...

Der er 4 CD-Rommer, CD 1, CD 2, Dansk sprog, Updates til 2005

Men kan ikke forstå du siger tilbage til CD1? Fordi det ber den mig ikke om under installationen. Men i stedet når den har fået CD2 i og kørt lidt til, ber den om CD'en med windows SP2 på.

Update Cd-rom og sprogpakke går jeg ud fra jeg først skal installere når windows er færdig installeret?

mcreiner

Superbruger
Tilføjet:
24-11-2006 22:04:22
Svar/Indlæg:
302/90
Hej jeg har fået det det at virke. Gjorde som du fortalte med at skifte til CD1 igen. Og ja det var der fejlen havde været.

Forstår bare ikke hvorfor den ber mig om at sætte en SP2 CD i, når det rigtigt er CD1 der skal i igen :S

Men hovedsagen er det virker :) Mange tak for hjælpen

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 04:20:02
Svar/Indlæg:
4657/53
Det var jo fint . efter hvad jeg lige kan se så ligger selve MCE delen på cd2 og det vil den ha før SP2 bliver lagt ind .
og da sp 2 ligger på cd 1 skal man jo tilbage igen .

mcreiner

Superbruger
Tilføjet:
25-11-2006 13:47:48
Svar/Indlæg:
302/90
Kanont :) (Synes godt de lige kunne skrive på CD1 at SP2 også ligger derpå *GG*

Men nu virker det ihvert fald, og sidder og bruger det på den nye HTPC nu :)

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2006 02:01:57
Svar/Indlæg:
4657/53
cd rommen lokalisering cd`en i . den ved jeg ikke hvad der er for en.
er det cd 1 eller 2 . eller ?

Har du indstalleret win mce 2005 på pc og så smider du windows cdrom i drevet og prøver og indstaller fra windows af eller hva .

du skal boot på cd 1 og køre den derfra ;)