Problemer med Internet Explorer.

Software d.  25. november. 2006, skrevet af Bubbel
Vist: 331 gange.

Bubbel

Overclocker
Tilføjet:
25-11-2006 00:09:00
Svar/Indlæg:
13/8
Jeg har problemer med Internet Explorer.
Jeg har været inde og slette cookies, filer og rydde oversigten i Funktioner>>Internetindstillinger. Men når jeg så går op i søgefeltet og trykker Y, kommer der nogle valgmuligheder frem ang. YOUTUBE som jeg har været inde på. Og det selvom jeg har ryddet oversigten, og ikke har noget med YOUTUBE inde under FORETRUKNE. Hvordan sletter jeg det? ?:(

Mr

Overclocker
Tilføjet:
25-11-2006 01:51:50
Svar/Indlæg:
19/6
har du et plugin liggende der har indflydelse? kan f.eks være noget google bar, eller en form for anden "søgebar".....

Bubbel

Overclocker
Tilføjet:
25-11-2006 09:18:29
Svar/Indlæg:
13/8
Jeg ved ik lige hvordan man tjekker det. Jeg har gået op der hvor der står ADRESSE, højreklikket på musen. Er det der du mener? Der har jeg ik noget markeret.

Bubbel

Overclocker
Tilføjet:
25-11-2006 09:28:28
Svar/Indlæg:
13/8
Kunne man måske slette Internet Explorer og lægge det ind igen? Er det en mulighed, og hvis, hvordan får jeg det så slettet? Jeg har Firefox så det er ik det store problem.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 12:05:17
Svar/Indlæg:
4089/252
ej det er sq nok ik så smart. Kør dit system igennem nogle programmer som feks Ad Aware SE professional, (søg på google, det er gratis).

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 13:00:04
Svar/Indlæg:
4120/115
Slet den skjulte Internet/E-mail history i Windows:
Windows gemmer uden at du ved det informationer om, hvor du har været på nettet og, hvem du har sendt e-mails til osv., og de kan umiddelbart ikke slettes. Disse informationer har ikke noget at gøre med internet cachen eller History, som windows også gemmer de selv samme informationer I???.

Filerne som informationerne er gemt i, hedder index.dat, og findes i skjulte biblioteker under, hver bruger kontos, "Documents and Settings". f.eks. ligger der en internet history på denne sti: C:/Documents and Settings/Administrator/Lokale indstillinger/Temporary Internet Files/content.ie5/index.dat denne fil kan ikke umiddelbart slettes, men det kan aligevel lade sig gøre på denne måde:

Opret en ny tekstfil i f.eks. C: omdøb filen til "clear.cmd", højreklik nu på den og vælg Rediger.
Skriv dette i filen:

cd %UserProfile%
rd /s/q "Lokale indstillinger"/"Temporary Internet Files"
rd /s/q "Lokale indstillinger"/temp
rd /s/q "Lokale indstillinger"/cookies
rd /s/q "Lokale indstillinger"/history
rd /s/q "Lokale indstillinger"/oversigt
rd /s/q cookies
rd /s/q temp
rd /s/q history
rd /s/q recent

md "Lokale indstillinger"/"Temporary Internet Files"
md "Lokale indstillinger"/temp
md "Lokale indstillinger"/cookies
md "Lokale indstillinger"/history
md "Lokale indstillinger"/oversigt
md cookies
md temp
md history
md recent

Og gem!

Med dette script kan man slette en del af sin færden på pcen.
Vi skal nu have Windows til at køre scriptet imens filerne index.dat ikke bliver brugt, ellers kan de ikke slettes, det kan f.eks. være under opstarten eller nedlukningen af computeren, men dog imens brugeren er logget ind.

Tryk på Start -> Kør -> skriv "gpedit.msc" og tryk kør -> Brugerkonfiguration -> Windows-indstillinger -> Scripts (Log på/Log af) -> Logon -> Tilføj -> vælg filen C:/clear.cmd og tryk OK. Scriptet bliver nu kørt hver gang du logger på.

Dette script er godtnok lavet til NT4, med ie5 (hvis jeg husker rigtig...) Men du kan jo modificere det til dit system...

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 13:07:13
Svar/Indlæg:
4120/115
Lige lidt mere 😉

Ved at lave endnu et script som man bare lægger ind i "Start" i menuen start, kan man også rydde lidt op i sin history, i registreringsdatabasen.
Scriptet: (clear_Reg.cmd)
reg delete "HKCUSoftwareMicrosoftInternet ExplorerTypedURLs" /FORCE
reg add "HKCUSoftwareMicrosoftInternet ExplorerTypedURLs"

reg delete "HKCUSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerRunMRU" /FORCE
reg add "HKCUSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerRunMRU"

reg delete "HKCUSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerDoc Find Spec MRU" /FORCE
reg add "HKCUSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerDoc Find Spec MRU"

reg delete "HKCUSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerRecentDocs" /FORCE
reg add "HKCUSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerRecentDocs"

reg delete "HKCUSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionAppletsWordPadRecent File List" /FORCE
reg add "HKCUSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionAppletsWordPadRecent File List"

reg delete "HKCUSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionAppletsPaintRecent File List" /FORCE
reg add "HKCUSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionAppletsPaintRecent File List"
Man skal bare lige at huske at downloade og installere "Resource kit", ellers kan man ikke køre reg kommandoer fra prompten!
Dette script kan sikkert også omskrives til 2K/XP...

Ellers kig i denne tråd: http://www.burn-it.dk/index.ph...

Bubbel

Overclocker
Tilføjet:
25-11-2006 13:21:32
Svar/Indlæg:
13/8
#5>> Tak for den lange beskrivelse. Nu er det sådan, at jeg ikke fatter enbrik af det du skriver. Jeg er ikke så meget inde i det computer-snak. Der er ikk en nemmere mulighed??

Bubbel

Overclocker
Tilføjet:
25-11-2006 13:30:02
Svar/Indlæg:
13/8
Det har heller ik hjulpet og køre Ad-Aware... x(

Bubbel

Overclocker
Tilføjet:
26-11-2006 17:17:57
Svar/Indlæg: