Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 11:19:33
Svar/Indlæg:
2267/261
hey. Jeg har skullet købe en pc til min lille fætter ( 10 år ) hvor max beløbet var 4000 kr. Jeg har købt følgende
AMD Athlon 64 3500+ 2.2 ghz inkl box
ASrock AM2NF6G-VSTA, AM2
2x512 mb Kingston valueram pc5400 ( pc5300 står på pakken )
80GB Seagate sata300 hdd
SHG Dezen mini case med 350W psu - 9/14 ampere på 12v
Liteon dvd drev
og et Sapphire Ati radeon x1650 Pro med 256mb gddr3
Da jeg fik det samlede jeg det hele forsigtig og tændte, men der kom intet på skærmen selvom blæserne snorrede.
Så tog jeg harddisk og dvd drev fra og prøvede igen, stadig ingenting på skærmen , og det er min fladskærm som jeg er på nu, den virker bestemt. Nå men så tog jeg og smed mit grafikkort ( 7600GT ) i, men stadig ingenting. Så tog jeg en 400W med 19A på 12v, som er lidt større end den fra dezen caset. Stadig ingen billede. Så prøvede jeg at tage gfx ud og køre med onboard gfx . Stadig ingenting. Lort man , der er man ved at tude, da jeg ikke selv vil betale for noget når jeg enda gør det gratis for ham. Men så prøvede jeg begge ram blokkene i min pc , de virkede fint, og det gjorde hans gfx også .. Så prøvede jeg med 1 ram block i alle 4 sokler. Så tog jeg cpu op og satte den lige så stille i igen, plub sagde det og den lå der , ligeså fin som altid :00
Så clearede jeg cmos og startede igen med gfx, ram osv i. Men intet com frem.
Hvad kan det være ?? Jeg er selv kommet frem til at det må være bundkortet der ikke kan poste, så det skal sendes tilbage.
Mvh jenner
PS Jeg har 20pin strømstik og 4pin i hjørnet ovenover cpu , som det skal være.