Udskiftning af blæser i PSU?

Vandkøling d.  25. november. 2006, skrevet af mcreiner
Vist: 479 gange.

mcreiner
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2006 14:29:49
Svar/Indlæg:
302/90
Hej, jeg skal snart til at have skiftet blæseren i min PSU, da den temperaturstyrede med blåt lys ikke er særlig imponerende.

Vil jo gerne have noget sort og støjsvagt, men er det for risikabelt at sætte denne blæser i min Barebone PSU?

http://www.studiedata.dk/produ...


Når den jo så også bliver temperaturstyret tager den vel endnu mindre RPM?
Hvad kunne i ellers anbefale at jeg skifter den med? Det skal ikke larme, og ikke lyse.

Djopti
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2006 14:55:53
Svar/Indlæg:
468/64
Et link der virkede kunne hjælpe lidt :00



matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 14:59:59
Svar/Indlæg:
5600/32
#1, Tryk flere gange..



M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 15:17:18
Svar/Indlæg:
4112/53
Deter en 9dB papst, som ikke er temperaturstyret, dvs den kører fuld fart hele tiden, men da det er en 9db, soger den ikek ret meget.
Problemet er bare, at den så heller ikek flytter ret meget luft, og dermed er det ikke sikkert, at den kan køle din PSU + kabi tilstrækkeligt, og du ermed risikerer at få en ustabil maskine ud af skiftet.
Tager du en 12db papst i stedet, så tror jeg ikek det bliver et problem, but who knows!



mcreiner
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2006 17:04:58
Svar/Indlæg:
302/90
Det bliver nok en 12-14 db papst. Men jeg vil lige tilføje der sidder en 120 mm lige ved siden af PSU, som også bliver skiftet til low noice (17 db)'

Rumtemperaturen lige nu er ikke ret høj i forhold til det er BB. HD = 29 grader
CPU = 38 grader.


Der kommer også 17 DB blæser på CPU'en på Mandag. Men det er mest strømforsyningen jeg er bange for. Blæseren sidder nemlig ikke på bagsiden, men i bunden inde i kabinettet



M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 21:52:32
Svar/Indlæg:
4112/53
#4 At blæseren trykker ind i PSU, i stedet for at suge ud af PSU, det plejer at give en bedre køling, så vidt jeg har erfaret.



MupP
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2006 22:31:58
Svar/Indlæg:
254/16
Jeg har før skiftet til mindre støjende blæsere i strømforsynginger, og har aldrig haft problemer. Dog ryger garantien jo, så jeg ville aldrig gøre det på en psu hvor der stadigvæk var garanti, men det er jo så op til en selv. Anyways er det nok en god idé at gå efter den 12db istedet for 9db. Held og lykke med det! 8)



mcreiner
 
Superbruger
Tilføjet:
25-11-2006 22:49:47
Svar/Indlæg:
302/90
Mange tak :) Det med garantien tager jeg ikke så meget højde for. Så længe det er en "billig" strømforsyning som fulgte med kabinettet er jeg ikke så bange for garantien ryger. Har ikke lyst til at vente 2 år med at skifte blæseren :P

Men smider en 12 db blæser i så. Men jeg troede stadigvæk den ville være temperaturstyret? Hvis det er en 3-pin blæser? Eller det er måske fordi den som sidder deri nu har temp styring indbygget?



M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-11-2006 23:35:58
Svar/Indlæg:
4112/53
Det plejer at være selve blæseren der er temp. styret, men der er self. undtagelser.



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2006 00:19:32
Svar/Indlæg:
3943/44
Du kunne evt, købe dig en ordenlig psu.

Godt nok er det ikke så vigtigt i dk som i USA (vi har noget højere krav til vores AC) men stadig er det nok den del i computeren som folk bruger færrest penge på.
Så sent som den anden dag var jenner meget glad for hans 580watt hiper, godt for ham, desværre er det reelt kun en 360watt.

Og ja en god psu koster penge, men det faktisk ikke så slemt hvis man kikker på ampere i stedet for watt, da watt passer bedre på en bedre psu.
Jeg har selv lige købt en seasonic S12 430watts, jeg gav 7-800 kroner leveret, samme som den nævnte hiper, men min psu, kan levere lige så meget power som hiper'en... hvem skal føle sig snydt.
Og så er seasonics komponenter også af en bedre kvalitet, der af længere levetid.
Men det er ikke let at købe en psu, faktisk en videnskab, og der er også en del af de gode som man enten ikke kan få i dk, eller som hedder noget andet.
Og ps. der er ikke en tiendedel så mange producenter som der er mærker, mange er de samme, med andet design, evt. med andre billigere komponenter. På andre er det bare klistermærket der er anderledes.



mcreiner
 
Superbruger
Tilføjet:
26-11-2006 12:57:39
Svar/Indlæg:
302/90
Det bliver lidt svært for mig at købe ny PSU. For det første skal det være en mini-PSU til Micro kabinetter, og så skal skruehullerne sidde specielt, da en af skruerne også skal holde skjoldet fast til kabinettet. Og den er ikke helt magen til andre PSU'er i andre maskiner. Så når dn engang går død, så skal jeg have mig et andet kabinet. Men kan ikke klage over noget når jeg kun har givet 700 for kabinet med sådan en i