Partition på HDD er væk.

Diverse d.  26. november. 2006, skrevet af SharePirat
Vist: 325 gange.

SharePirat

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2006 23:13:30
Svar/Indlæg:
294/76
Hey

Jeg har lige smidt 2 sata diske i min comp, hvor jeg i forvejen havde 2 ide hdds.

250gb Maxtor IDE
160gb Maxtor IDE -> Den der ikke virker
2 x 160gb Samsung Spinpoint SATA

Når jeg går ind under administrative tools, så skriver den at harddisken er "Unallocated" - en af mine venner som er IT-Supporter, forklarede mig at partitionen er væk, men dataene sådanset stadig er der?

Er der nogen måde jeg kan få den partitioneret, uden at jeg mister mine data?

Mvh David

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2006 23:27:34
Svar/Indlæg:
2958/84
prøv lige at forhør dig med ham it-supporteren først

SharePirat

Elitebruger
Tilføjet:
26-11-2006 23:38:34
Svar/Indlæg:
294/76
Det er det jeg har gjort, men han er nyuddannet, så han var sgu ikke lige helt sikker på hvordan man gjorde det :P

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
26-11-2006 23:59:29
Svar/Indlæg:
5039/109
Prøv at undersøg Partition magic. Det kan en hel del.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 10:20:32
Svar/Indlæg:
2870/65
Før du begynder at lave en ny partition på disken, skal du sikre dig dine data først.

Det gør du evt. med GetdataBack (søg på google). Når du bruger GetdataBack skal du sørge for at lægge dine data på en anden disk end den der har mistet partitionen.

Når dette er gjort, SÅ kan du lave en ny partition på din Maxtor disk...og føre data tilbage.

Hvis du laver en ny partition inden du bruger GetdataBack, kan du risikere at overskrive de gamle data...og dermed miste dem.

At køre Scandisk eller andre disktools inden man bruger GetdataBack (eller andre data rescue tools) forringer også muligheden for at få data tilbage.

camperman

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2006 22:39:50
Svar/Indlæg:
437/24
Bruger selv Recover my files.

Har selv haft en del Maxtor diske der har haft tendens til at smide partitionerne uden nogen videre grund(derfor jeg skiftede til seagate og samsung).

Med Det opretter du bare en ny partition og bagefter køre en Fuld format recovery det tar en del timer men bag efter kan du trække dataen ud og smide på en anden disk. Bare husk du ikke skal installere programmet eller noget andet på den disk du skal hente det fra og så have en tom disk hvor du kan have det på.

Recover my files er så nemt at en 5årig kan gøre det. for der er sådan set kun 2 knapper du kan vælge og derefter kan du specifere hvilke filer du gerne vil have den søger efter des færre du vælger des hurtigere køre den scanningen.

God fornøjelse :)