OpenAL

Software d.  27. november. 2006, skrevet af mbm
Vist: 398 gange.

mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 12:11:26
Svar/Indlæg:
3746/627
Installerer I OpenAL til jeres creative lydkort?
Har været inde og læse på creative´s site, men kan ikke helt forstå hvad det går ud på? Er det noget specielt? Hvis man installere det kommer der så en option i spillene hvor man kan vælge OpenAL? og er det bedre end EAX?

Psym
 
Overclocker
Tilføjet:
27-11-2006 13:38:50
Svar/Indlæg:
663/58
ved at x-fi køre med openAL 2 med de nyeste drivere. Tror det er mere software baseret end hardware baseret. For da jeg slog det til lød det af lort.



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
27-11-2006 14:38:23
Svar/Indlæg:
15982/637
OpenAL er en anden form for lydrendering end via Direct X, men EAX dvs bruges stadig. Jeg ved at OpenAL kan aktiveres i Quake 4, men hvis man ikke har OpenAL installeret kan ens PC gå ned med en fejlmeddelse... det fandt jeg ud af :00 og det står også inden man slår det til at man skal sørge for at have de nyeste driver installeret inden man slår det til, ellers kan det gøre PCen ustabil... hvorfor jeg lige overså det ved jeg ikke :p
Men nu spiller jeg uden OpenAL og så kører det helt fint.



foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 16:24:11
Svar/Indlæg:
1685/240
Det står for Open Audio Library, og er hvad man kan kalde lydens pendant til OpenGL....

Gav det mening? :)

Det kræver at applikationen er skrevet til OpenAL for at det virker, og har egentlig ikke noget med EAX at gøre...



mazlink
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 16:26:13
Svar/Indlæg:
743/13
OpenAL bruges primært til spil i Linux, da man jo ikke har DirectX eller EAX understøttelse her. Spillene skal understøtte OpenAL.

Mere info:
http://en.wikipedia.org/wiki/O...