Server 2003 sikkerhed?

Software d.  27. november. 2006, skrevet af TheBroker
Vist: 311 gange.

TheBroker

Superbruger
Tilføjet:
27-11-2006 15:32:51
Svar/Indlæg:
118/23
Hej

Hvis nu vi har en server 2003 stående med en ADSL lige i røven uden router, hvor sikker er den så?

såfremt der selvfølgelig er et stærkt password på en bruger og lokal admin er disablet?

Er den lige så sikker som det password, eller kan man på anden måde komme ind på den?

Ja.. spørgsmålet er fordi jeg vil finde ud af om jeg gider installere noget VPN på den.. eller om det ikke kan betale sig..

steen

Elitebruger
Tilføjet:
27-11-2006 15:48:22
Svar/Indlæg:
2870/65
Hvis din server står direkte på I-nettet uden router, er den et oplagt bytte for kedelige typer.

Der sidder folk i Asien som scanner hele I-nettet for maskiner som er til at komme i kontakt med.

Ikke fordi en router giver dig voldsomt meget sikkerhed, for hvis en rimelig habil hacker vil ind på din server...så kommer han det også...også selv om du har en router. Routeren sorterer bare de fleste fra....ca. 98 %, hvilket ubetinget er en fordel.

En Cisco Pix (501 el. 506E) er ikke voldsomt dyre, men meget sikre...faktisk en del mere sikker end en alm. adsl router. Sådan en Cisco Pix kan man så få et certifikat til, så man kan proppe et vist antal vpn-klienter på. (501 kan max tage 10 vpn klienter).

Men en Cisco Pix skal også opdateres til de senerste verisoner for at være så sikre som muligt. Det hænder (sjældent - men det sker) at Cisco må opdatere for diverse security huller, men alt i alt er en Cisco Pix noget af det allermest sikre du kan få for en rimelig penge.

Har for nyligt set en Cisco Pix 506E til små 7.000 kr. Mener at 501éren ligger på ca. 3.500

TheBroker

Superbruger
Tilføjet:
27-11-2006 17:10:47
Svar/Indlæg:
118/23
YEs.. all that i know 8)

Menmen.. selv Pix 506E kan ikke klare 100MBit throughput..
Og hvis jeg skal have en router foran, så skal jeg til at lave endnu en pfSense maskine som kan klare over 100MBit throughput..

Og igen.. hvis jeg smider en router på og åbner for file share porten.. hvilken gavn har jeg så af routeren?

Jeg skal nemlig have fat i serveren på file share niveau og hastigheden er min. 100MBit