Godt gået Gripen90 , Agp er ikke død . En af grundende til at Pciexpress i sin tid kom var at der i teorien skulle være noget at hente , men det har bare vist sig at det ikke helt holder stik da der er så mange andre flaskehalse på bundkortet .
Og da PCIex16 kom var Agp kortene hurtigst det skyldes til dels på det tidspungt dårlige drivere .
en anden årsag er jo så mugligheden for Sli eller Crossfire , men her er det mange gange bedre at vælge et 7950 gt frem for 2 7600 Gt da det er langt fra alle spil som kan udnytte Sli .
Dertil mange problemmer ved instalation drivere o.s.v. dyere bundkort Så totalprisen på et system bliver væsenligt dyere .
Pciekpress16 kort og bundkort er deimod billigere at fremstille end til agp .
Lige pt ser det dog ud til at der er meget at hente med CrossFire ifølge mange test .
Så den eneste forskel jeg kan se som betyder lidt er at Ram og Gpu på Agpkort som regel er cloket lidt lavere , det har nok noget med at kortprudusenterne ønsker at det skal være sådan .
Kommer lige med den rigtige profil UPS trode jeg var lokket ind , jeg blev bare lidt harm da der stadig er mange Som kører på Agp endnu og nu begynder de hurtige Agp kort endelig at dukke op igen . Nu må Nvidia til at stramme sig an eller nok snarere kortprudusenterne.