USB-UIRT IR sender/modtager

Media Center d.  28. november. 2006, skrevet af TheBroker
Vist: 1254 gange.

TheBroker
 
Superbruger
Tilføjet:
28-11-2006 10:13:27
Svar/Indlæg:
118/23

Nogen der kender dette produkt;

http://www.usbuirt.com/overvie...

Eskimow
 
Overclocker
Tilføjet:
28-11-2006 18:48:13
Svar/Indlæg:
431/38
nope, men det virker da meget troværdigt hvad vil du da bruge den til??



TheBroker
 
Superbruger
Tilføjet:
29-11-2006 08:20:46
Svar/Indlæg:
118/23
Jo ser du..

Jeg har mit mediacenter som sender et Digitalt SPDIF 5,1 signal til min NAD forstærker, som så decoder det..
Problemet er så at Windows kan ikke volumen regulere et SPDIF signal, da det er et througput signal, dvs. det går direkte fra kilden (f.eks.. DVD eller lign.) og ud gennem SPDIF udgangen ned til forstærkeren..

Hvori er problemet så?
Jo for at regulere lydstyrken skal jeg så skrue op og ned på min forstærker... dvs. jeg skal have fj.betj. til at ligge på bordet til den, bare for at kunne skrue op og ned..

Det er pisse træls, eftersom jeg i forvejen har en MCE fj. betj. til at ligge, som der er volumen knapper på..

Løsningen er så at mappe windows volume kontrol funktionen (som ingen funktion har via SPDIF), ud til en IR sender, som så sender et IR volume kontrol signal til min forstærker...

resultatet er så at jeg kan endelig kan smide min forstærker ind under sofaen..

Og ud over det også sætte den til at tænde for mit LCD TV samtidig med mediacenteret OG at det tænder på DVI indgangen...

ja.. det er måske et bekvemmeligheds problem af mindre karakter.. men det handler ligesåmeget om at få det til at kunne lade sig gøre, end den fysiske fordel... ;)





Skipper
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 10:54:53
Svar/Indlæg:
971/67
#2

Har selv mce remote og ir modtager, den har den funktion du mangler. Du kan fx kode vol + - til at skrue op og ned for lyd på forstærker.

Jeg brugte HIP til at gøre det. Dvs. du skal smide en hacked driver til remote ind (remote virker stadig som den plejer). Det skal sættes op så det altid virker, dvs. du behøver ikke have åbent et bestmet program. Har deværre ikke smidt det ind pt., men regner med at gøre det inden længe.

/Skipper



TheBroker
 
Superbruger
Tilføjet:
29-11-2006 11:36:19
Svar/Indlæg:
118/23

"Har selv mce remote og ir modtager, den har den funktion du mangler. Du kan fx kode vol + - til at skrue op og ned for lyd på forstærker. "

Ok?, jamen, IR modtageren kan da ikke sende IR signaler? eller tager jeg fejl?

- det lyder meget interessant ellers.. vil gerne høre mere.



Skipper
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 16:34:48
Svar/Indlæg:
971/67
#4

Bag på ir modtager er der 2 indgange. Der skulle meget gerne følge 2 ir dioder med til remoten. Så sætter du 1 i fx indgang 1 og selve dioden sættes på ir sensor på forstærker.

Så skal du smide HIP ind + hacked drivers (google it).

Med HIP kan du indlæse "ir koder" fra din NAD remote, disse kan du så tvinge din mce remote til at sende afsted, når du trykker fx vol + eller vol -

Efter noget test fik jeg det til at virke. Har dog lige samlet ny htpc, så har ikke fået sat det til endnu, men det får jeg vel gjort inden ugen er omme 🙂

Indlæsning af NAD remote:
Preferences --> Ir output-->ADD remote->add ir code (vol + or -)

Tving MCE remote til at bruge ir code ved vol + -
Preferences-->Alternative input-->Find vol + - på liste og edit value-->primary command-->klik på tastaturet til højre-->vælg Send IR til højre-> vælg korrekt kode du selv indlæste

Gentag procedure for både vol + or -

Det er sådan jeg husker du skal gøre, men du kan da lige test om det er korrekt 🙂

/Skipper




TheBroker
 
Superbruger
Tilføjet:
29-11-2006 16:38:37
Svar/Indlæg:
118/23
Det tester jeg lige.. det lyder skidegodt :)

Du får lige en tilbagemelding



TheBroker
 
Superbruger
Tilføjet:
29-11-2006 19:06:00
Svar/Indlæg:
118/23
JEg forstår ikke helt nedenstående:

Tving MCE remote til at bruge ir code ved vol + -
Preferences--> Alternative input--> Find vol + - på liste og edit value--> primary command--> klik på tastaturet til højre--> vælg Send IR til højre-> vælg korrekt kode du selv indlæste






Skipper
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 23:29:22
Svar/Indlæg:
971/67
#7

Måske kan dette hjælpe?

http://peecee.dk/?id=14470

/Skipper



TheBroker
 
Superbruger
Tilføjet:
03-12-2006 17:01:49
Svar/Indlæg:
118/23

Ja det virker faktisk nu..
JEg har dog et problem.. hver gang jeg trykker 1 gang på remoten, registere den 2 gange?
- når jeg f.eks. vil bladre ned i en liste af musik rykker den 2 gange når jeg kun trykker en gang.. og det er alle taster der reagere sådan?