Anden køler til DS4 Bundkort (Eller måske ikk

Bundkort / CPU d.  28. november. 2006, skrevet af Soukz
Vist: 303 gange.

Soukz

Overclocker
Tilføjet:
28-11-2006 12:19:29
Svar/Indlæg:
97/24
Hej Hej... Først vil jeg undskylde min manglede måde at formulere mig på, jeg er ordblind og er igang med at blive bedere til at stave / Formulering.....

Jeg søger jeres hjælp fordi jeg er den lykkelige ejer af et core 2 duo system købt for ikke mindre end et par måneder siden 🙂

I starten kørte jeg bare standard settings, og min cpu blev 33-35 Idle og omkring de 35-40 Full load! - Men da jeg kender el_torro og han er manden som gerne giver intel cpu's kniven, måtte vi jo prøve det hele kørte også fint nok.. hvade den oppe på 3.1ghz ved 48-50 Idle - Dog følte jeg en vis ustabilitet så Satte Bussen Ned på 400 Istedet for de 450 - Den køre nu 400 Ved idle 45-47 - Load omkring de 50 ihvertfald hvad jeg formoder - Tempratueren Er sådan set ens da jeg hvade den på 3.1 ikke at de undre mig forskellen er ikke vildt meget men dog alligevel lidt, Nå Men jeg vil jo gerne op på de 3.1 igen (Uden brug af Vand) Og jeg har laddet mig høre det godt kan lade sig at gøre... men en anden køler end den boxed som sidder på lige nu

Men Det som undre mig er at jeg faktisk ikke kan sætte farten mere op end max 1700RPM på min nuværdene CPU Køler.. har Prøvet at lege lidt med det hele i bios, og synes ikke jeg får den længere op så min sidste udvej var vel hvis en af jer vidste noget jeg ikke vidste.. eller i evt kendte en super god "billig" køler, (Jeg ved godt kvalitet føler prisen) Og har da også altid haft en godt øje til Zalman Hvilket jeg tror jeg ikke er ene om..

Men Hvilken CPU Blæser skal jeg afskaffe mig ? Nogen ider

På forhånd Tak

Hilsen Martin

ps: Hvis nogen af jer Har enten e6300 eller bare conroe som også har følt en hvis Ustabilitet ved Tempratuer over 55 - eller Hvis de er kommet over 1ghz i overclockning må i gerne sige til.. Vi clockede jo fra 2.13 til 3.13 ca - Dog var det i Ja i høre skam rigtigt nu (Counter-Strike) Jeg mærkede en ustabilitet.. Jeg har efterhånden forstået at folk ikke er så glade for cs i diverse forums.. men Jeg er altså en af dem.. og håber ikke det påvirker jeres midler til at hjælpe mig

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2006 12:41:29
Svar/Indlæg:
2872/90
Vil da anbefalde dig at få en
http://edbpriser.dk/Products/L...

Eller en

Har selv zalmanen og den køre helt upåklageligt.. Min temp har højst været oppe på 43 grader med fuld overclock og max stress..
Skythe Infinity´en skulle vist være lidt bedre, men da jeg er 100% zalman guy så valgte jeg den..

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2006 13:04:47
Svar/Indlæg:
6624/113
Scythe Infinity kan kun anbefales.

Zalman'en kender jeg ikke.

Min E6300 render 3400MHz, så en smule over 1GHz oc er jeg da. :D

Hvad du tester i, styrer du selv. Jeg spiller selv CS:Source på regelmæssig basis - jeg vil bare ikke bruge det til at teste for ustabilitet med.

Der bruger jeg 3DMarks 01 i loop eller Orthos eller lignende krævende applikationer.
Jo længere tid man tester ad gangen, jo mere sikker er man på udfaldet.

MEGET pænt stavet og formuleret af en ordblind at være - den ros skal du helt sikkert have. ;)

Cyber-Frog

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2006 15:01:42
Svar/Indlæg:
830/15
Kan ikke nikke genkendene til ustabilitet ved et stort/relativt stort OC af min E6600, ej heller ved temps over 55 grader.

Spiller også CS.S ved lejlighed, og ud over det BF2142 - har ikke bemærket noget i disse spil.

Vil ligesom #2 sige at din formulering og stavning er ganske pæn, havde du ikke gjort opmærksom på at du er ordblind havde jeg ikke skænket det en tanke.

Soukz

Overclocker
Tilføjet:
28-11-2006 15:47:22
Svar/Indlæg:
97/24
Hejsa Folkens.. Takker for rosen om min formulering.. Okay Jamen altså nogen som ved hvornår de nye cpu'er Throtler altså grader messigt?..

Tror det bliver en Scythe Infinity engang efter jul 🙂

Til Dig Sajmon - ved 450 til bussen brugt jeg prime95 en hel nat - Dog udnyttede den kun mine ene kerne.. som jeg så først fandt ud af senere hen... Men agter lige at hente gammel 3dmark 2000 og så lade den køre igen igen igen igen.. sammen med prime95 når jeg anskaffer mig ny køler ognår de 3.1ghz :)

Tak til alle for deres svar.. Det var en Rigtig god hjælp

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2006 16:51:45
Svar/Indlæg:
6624/113
Orthos er en Dual Prime95 applikation som selv finder ud af hvor mange CPU kerner du har. :D

Soukz

Overclocker
Tilføjet:
30-11-2006 18:43:47
Svar/Indlæg:
97/24
Sajmon Er det muligt du vil smide et link til programmet? 🙂

Kunne jeg da godt tænke mig

Soukz

Overclocker
Tilføjet:
04-12-2006 17:56:50
Svar/Indlæg:
97/24

Bestilte sådan en satan ;D - Glæder mig meget!

Nic-hlas

Elitebruger
Tilføjet:
04-12-2006 18:20:35
Svar/Indlæg:
1243/162