Opsætning af Raid på P5W DH Delux ???

Bundkort / CPU d.  28. november. 2006, skrevet af Nosferatu
Vist: 365 gange.

Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2006 19:31:04
Svar/Indlæg:
2029/63
Så fik jeg raptor disk nr 2 ind af døren...

Uhhh jeg glæder mig, ved INTET om hvordan det sættes op så håbede der var nogle af jer der kunne give en hånd.

De skal sidde på samme Controller.
ved Raid skal enables i bios, Og det er vist hvad jeg ved :)

Er det muligt at beholde den indstallation jeg har nu?
Kopiere hele disken over eller noget?

Håber der er en der kan hjælpe mig med mit første raid :D

vanovich
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2006 19:35:41
Svar/Indlæg:
3972/242
fang mig på msg.det er lidt nemmer.men forst omgang ,skal du have fat i raid controller på diskett. jeg kan husk ,da jeg havde samme mb ,at den på deres cd ,passer ikke til mb .måske kan du ghost din xp ,og set den på raid array .har aldrig prøvt det selv.



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 10:04:50
Svar/Indlæg:
2029/63
Ja man skal IKKE bruge driveren fra Asus Hjemmeside :(

Den virker ikke.
Man skal bruge den fra Intels :)



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 10:27:55
Svar/Indlæg:
6624/113
Hvis man bruger SATA1+2 til at køre RAID på, behøver man slet ingen drivere, da den er generisk.

1. Man starter med at have en IDE disk med windows på.

2. Så sætter man sine SATA porte til RAID i BIOS, sammen med RAID BIOS Utility.

3. Så smider man Raptorerne på SATA1+2 og laver et RAID array med CTRL+I

4. Så booter man windows på IDE disken og venter et øjeblik til den har installeret driverne til RAID controlleren. Man skal IKKE partitionere diskene!!!

5. Så ghoster man sin Windows installation over fra IDE disken til RAID setuppet - og evt resizer partitionen hvis der er brug for det. Har man en 120GB partition til Windows, vil den jo logisk nok ikke passe på de ~70GB som RAID array'et så er på med de to 36'ere.

6. Når det er færdigt, lukker man maskinen ned OG PILLER ALLE DISKE FRA UNDTAGEN RAID ARRAY'ET!!!!!!!!!!!111111 Dette er meget vigtigt...!

7. Så starter man op på RAID array'et og venter til alle drivere til controller osv er installeret. Den finder også nye diske og installerer drivere til dem selv.

8. Så lukker man maskinen ned og smider de resterende diske på igen.

9. Husk at det bundkort har en irriterende evne til at sætte nye diske som første boot prioritet. Du skal altså ind og definere at du stadig skal starte på RAID array'et bagefter.

--------------------------------------------------------

Ovenstående guide kan OGSÅ bruges hvis man ikke gider geninstallere Windows, og ens RAID controller IKKE er generisk.

Indsæt da punkt 4a. Installer driverne til RAID controlleren selv. :P
Ligger de drivere i Windows på den ene eller anden måde, vil maskinen kunne boote uden problemer.

Spørg endelig hvis der er andet. Jeg har rodet MEGET med RAID.



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 10:44:54
Svar/Indlæg:
2029/63
Nu har jeg SLET ikke sove endnu, Carpe^Diem henter mig nemlig kl 03.00 I nat og vi smutter til Dream hack i nord sverig.
Så at forstå hvad du har skrevet går LANGT ud over min fatte evne :p

Men jeg skal HELT sikkert lige have fat i dig når de næste 2 Raptor diske kommer ind af døren :D

BTW lidt tal på dem, http://www.xtremesystems.org/f...

http://www.xtremesystems.org/f...