Allofmp3 bliver lukket!?

Litteratur d.  28. november. 2006, skrevet af B@NG
Vist: 1537 gange.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2006 19:34:05
Svar/Indlæg:
3640/1231
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
MJENSEN

Superbruger
Tilføjet:
28-11-2006 19:41:32
Svar/Indlæg:
1233/50
ja så kan de fandens pirater lære det

MullE2

Superbruger
Tilføjet:
28-11-2006 19:45:41
Svar/Indlæg:
541/22
Angående det med hvorfor skal pirate bay ikke lukkes når all of mp3 skal.
Allofmp3 tjæner penge, uden at give noget vidre til kunstnerne. Det gør pirate bay ikke. Der ligger den store forskel.

Syntes stadig det er virkeligt dårligt at Danmarks internetudbyddere er blevet sat til at blokere for allofmp3.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2006 19:59:44
Svar/Indlæg:
3640/1231
#1 > Det har jo INTET med pirater at gøre :o
Jeg ville da ikke føle mig som en pirat, hvis jeg køber det hos dem, fremfor hos TDC :i

#2 > Så vidt jeg har forstået det, går der faktisk penge til en organisation, nøjagtigt som herhjemme. Så derfor er det dybt latterligt!
Hvis en lignende organisation herhjemme vil have penge af Allofmp3, må det sku være deres problem, ikke vores.

"Allofmp3.com har indtil nu forsvaret sig med, at tjenesten overholder den gældende russiske lovgivning og faktisk betaler afgifter til den russiske copyright-organisation Roms. Men vestlige musikselskaber har taget alle midler i brug for at få lukket tjenesten, der sælger musik til langt under den pris, der skal betales i andre lande."

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2006 20:24:04
Svar/Indlæg:
6052/189
simpelthen pga penge.

det er "værre" at en eller anden side tjener penge ( uden at give nogle af dem videre til kunstnerne ) end en side der tilbyder det gratis.

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2006 21:37:51
Svar/Indlæg:
3944/384
Gælder reglerne for det land serveren står i? Isåfald kunne man jo bare flytte serveren til et land, hvor lovgivningen er anderledes...

Shake

Ne0nfarven

Superbruger
Tilføjet:
28-11-2006 22:00:04
Svar/Indlæg:
286/51
#5 Nej. Selvom serveren står i et andet land, så kan den stadig godt være ulovlig, men det eneste man kan gøre er at blokere trafikken fra den.
Det der er problemet er, at lovgivningen kun dækker til ens egen grænse og ikke længere. dvs. at lille langbordistans befolkning stadig kan hente musikken.

Flere torrentsider er flyttet til udenlandske servere. Meganova lukkede og blev sendere åbnet igen under navnet mininova (eller newnova?:( )

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2006 22:16:53
Svar/Indlæg:
765/82
allofmp3 kan man nu stadig godt komme på, selv om man først er blevet lukket ude fra den... men det vist ikk noget jeg vil skrive meget om her inde.. det jo åbenbart ikk lovlig.

TBT

Superbruger
Tilføjet:
28-11-2006 23:06:18
Svar/Indlæg:
422/14
host*dns*host :D

Men det er jo også uden betydning når nu sites lukkes ned.

Spyfluen^^MJ

Superbruger
Tilføjet:
28-11-2006 23:13:24
Svar/Indlæg:
177/5
Det er vel ikke ulovligt at skaffe sig adgang til allofm3p.com så længe man ikke køber noget der... Man har vel lov til at kigge på siden?

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
28-11-2006 23:38:46
Svar/Indlæg:
1814/48
Stadig ingen blokering på min linje :)

Jeg har lige læst "Frequently Asked Questions (FAQs) Regarding The Legality of the AllOfMP3 pay service" på AllOfMP3 og må egentlig sige at jeg syntes at deres copyrightsystem giver en vis mening.
Åbentbart betaler AllOfMP3 15% af deres indtægter til ROMS(en copyrightorganisation), som de rigtige rettighedshavere kan få(hvis de kan bevise at de ejer rettigheden) og ellers bruges til at støtte russiske artister.
Den russiske lov gør at nonprofit organisationer kan give licens til brug af musik, uden at skulle bekymre sig om at skulle skaffe retten hos andre(fordi at det ville gøre det næsten umuligt at få alt den skønne musik ud til masserne pga. bureaukrati), indtil den rigtige copyrightholder henvender sig og kræver at de ikke gør(og beviser at de har rettigheden til musikken)

Det med at bevise at de har rettigheden er åbentbart svært, da Universal bl.a. har mistet retten til alt deres musik i Rusland.

Kunne være sjovt at lave det samme eksperiment herhjemme. Jeg er sikker på at artisterne ikke ville have noget problem med at skilles fra copydan.

thorkilry

Superbruger
Tilføjet:
28-11-2006 23:42:23
Svar/Indlæg:
147/3

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 00:07:36
Svar/Indlæg:
3640/1231
Tror nu ikke det hverken er ulovligt at finde Allofmp3 eller at købe der :i

Jeg vil i hvert fald gerne se et sted hvor der står at man ikke må <b>købe sin musik</b> ;)

Det er nok det der er den helt store problematik, for i teorien må man jo købe det alle steder. Hvad så hvis en pirat sælger det endnu billigere end allofmp3?

Det er jo Allofmp3 der har et problem, hvis ikke de videregiver nogle knaster, det kan da umuligt være forbrugeren!

Jeg ved da heller ikke om TDC putter pengene i egen lomme :i
Jeg ville da ikke blive chokeret over sådan en nyhed om et par år :00
Dog kunne jeg godt se det ironiske i:

"TDC og resten af landets ISP'ere er blevet påbudt at lukke for internetadgangen til TDC" :e :e :e

TheBroker

Superbruger
Tilføjet:
29-11-2006 08:08:51
Svar/Indlæg:
118/23
"Jeg vil i hvert fald gerne se et sted hvor der står at man ikke må købe sin musik "

Ahh den er godtnok tynd... dvs.. du mener altså det er lovligt at købe stjålne bilradioer.. bare fordi tyven sælger det???

hvorvidt allofmp3 er lovlig eller ej... ?!?!

Men, fakta er at de danske organisationer som arbejder for musikere IKKE varetager musikernes interesse!!
Hvad får en musiker ud af et solgt album til 160kr?? ALT for lidt.. fordi der skal betales afgifter, afgifter.. og så lige lidt flere afgifter....

ncdesign

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 17:42:54
Svar/Indlæg:
262/26
#10:
Ang. at købe musik på allofmp3, så handler det om en juridisk teknikalitet der hedder "ond tro" - oversat til alm. dansk betyder det, at hvis det er for godt til at være sandt, så er det det sikkert også (et helt album til en 5,- (eller hvor meget det nu er).
Du kan være i god tro og købe en stjålen bilradio til ~75% af nyprisen, men ikke hvis du f.eks. giver 20% af nyprisen (inden for en overskuelig tid fra da radioen var ny). meget af dette kan dog løses v.h.a. dags dato kvitteringer. Så er det nemli' sælger der hænger på bevisbyrden...

karaffa

Superbruger
Tilføjet:
30-11-2006 10:45:38
Svar/Indlæg:
291/87
Fint nok at den lukkes, men jeg ved ikke helt om jeg syntes om at nogle, feks USA, presser andre lande til at ændre deres love.......
Det havde jo nok været i orden hvis loven havde sagt at pirater skulle stenes til døden...

ph0ton

Superbruger
Tilføjet:
01-12-2006 10:53:22
Svar/Indlæg:
27/4
Jeg mener helt klart at det er musikbranchen der ikke kan følge med i globaliseringen. All of mp3's priser er ikke for høje, set i forhold til hvad en plads i den russiske handel ligger til.

Grunden til at gør alt for at fjerne adgangen til allofmp3 er, at så mange vesterlændinge har fundet siden og gladeligt køber musikken der. Og det har man ikke lige set kommende i musikbranchen, at folk kan købe musik billigt i andre lande via nettet og nu forsøger man at slukke branden, istedet for at forebygge den.

Som en stikpille kan jeg nævne www.top100.cn , der er en kinesisk side der sælger musik, til priser der ligger under allofmp3 - det er interessante er bare, at de har musikbranchens billigelse, og det er nu ikke noget problem at bruge den via google oversætter - jeg har oprettet en profil :)