Kort til 42" skærm og mediecenter

Grafikkort d.  29. november. 2006, skrevet af Phenixx
Vist: 314 gange.

Phenixx

Overclocker
Tilføjet:
29-11-2006 10:51:48
Svar/Indlæg:
1/2
Hejsa

Er ved at skulle sætte et system sammen for en kollega, han har en 42" fladskærm (monitor) og skal ha bygget et mediacenter til den. Problemet er så at jeg ikke ved hvilket gfx kort der kan trække så stor en skærm tilfredsstillende.
Da der jo også gerne skulle være tuner i maskinen, skal det så være sammen med gfx kortet, eller skal man tage et standalone kort til det, det skal gerne være så man både kan se en kanal og optage på en anden??
PLZ help :l

Sehstedt

Superbruger
Tilføjet:
29-11-2006 11:11:21
Svar/Indlæg:
120/23
Der skal ikke noget specielt kort til at trække en større skærm.
Kunne forstille mig at den køre 1024 x 768 pixel eller 1360pixel x 768 pixel.
Alle skærme er bygget op af pixel, det vil sige at sidst nævnte skærm her over, har 1360 pixel "prikker" i breden og 786 pixel "prikker" i højden, forskellen på en 20" og en 42" er blot at pixel "prikker" er det større.
Hvorfor jeg kaller det "prikker" er lidt nemmere at forstå i dagli tale, hvis du gå hen til en skærm ok kigger, ville du kunne se skærmens pixel "prikker"
1: Det du skal undersøge med skærmen er om den er en HD skærm, mange har snydt og skrevet at de er HD ready, det kan man desværre ikke bruge til meget...
2: undersøge hvilke indgange der er på skærmen, har den HDMI stik, 15pol VGA eller DVI, og så køb et graffikkort af ok kvalitet med det stik på som passer til, men den skal ikke bruge et speicelt grafikkort fordi den er større.
Skal mediecenteret stå i nærheden af skærmen eller???

Undersøg det, så skal jeg nok hjælpe dig.

Phenixx

Overclocker
Tilføjet:
29-11-2006 20:53:36
Svar/Indlæg:
1/2
Det skulle være denne skærm

http://www.superwarehouse.com/...

Mediecentret kan sagtens stå ved skærmen, men ville være rart og kunne få det lidt væk.

Sehstedt

Superbruger
Tilføjet:
29-11-2006 21:06:56
Svar/Indlæg:
120/23
kan se den har en opløsning på 852 x 480 pixel
og den har både 15-Pin Mini D-Sub og DVI-D

Ved at du kan trække et signal på 15-Pin Mini D-Sub på op til 20m. uden der kommer skygger på, det kan også godt trækkes længere, men kan ikke anbefales uden en forstærker bliver sat på.
Med DVI-D kan du godt trække et kabel på op til 10m.
DVI-D er ldit dyre, og vil ikke anbefale dig at bruge de ekstra penge, da skærmen kan udnytte det, den er ikke en HD skærm.

Du kan bruge lige det graffikkort du har lyst til, men vælg et med 256MB RAM

TV/FM tuner... ja jeg selv har en USB en, den er ok, og brugte den på min bærbare når jeg var ude og montere udstyr hos kunder, for at lave lidt lir 🙂
Men vælg du en PCI TV/FM tuner til det du skal bruge.

Men kan det betale sig at bygge en selv? Bor anlæget i hus eller i lejlighed? det jeg mener er der mulighed for at montere en parabol? hvis du kan det, så vil jeg anbefale en Dream box.