Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 13:44:13
Svar/Indlæg:
1015/333
Hej
Har TDC webspeed, og har haft periodiske problemer med at jeg er blevet smidt af og på internettet (kabel ikke tilsluttet /tilsluttet - siger den).
Kærestens PC er tilsluttet modemet via USB og min er tilsluttet modemet via ethernet. Altså ikke noget med router eller trådløs.
TDC-teknikeren prøvede at pille "antenne-kablet" ud fra modemet og der gnistede det lidt. Han sagde jeg havde overgang i en af mine computere. "Antenne-kablet" tilsluttet på væggen tog han fra og satte på igen, og sagde kablet var bøjet for meget (modsat ende af kablet fra modemet). Efter han tog afsted, prøvede jeg selv at kigge på det, og trække kablet længere mod vægstikket, så det ikke sad så bøjet. Da jeg skulle skrue det på igen, gnistede det også, og strømmen slog fra. Skruede det på igen og satte relæet på ON igen.
Men kan der ikke være overgang i TDC's indgangsstik på væggen? Godt nok sagde teknikeren at der var lidt overgang i alle computere, hvilket er rigtigt nok.
Jeg har ikke noget måleudstyr, men er der en måde jeg kan finde fejlen på ellers?
Tror i det er kablet mellem vægstikket og modemet? Det har nu virket uden fejl i 3mdr. Der har været nogle periodiske fejl over de sidste 2-3 år. Nogle gange kun 3-5 min, andre i en halv time.
Jeg tror det er overgangen i en eller anden form for elektronik, som grundet støjen smider mig af internettet.
Har overvejet at pille begge computere fra strømmen, og de antennestik fra vægstikket, som går til TV, sådan der kun er antenne-kablet fra vægstikket, som fører internet-signalet til modemet. Ville det ikke være en idé eller er der noget smartere jeg kan prøve?