Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 18:47:23
Svar/Indlæg:
242/71
Jeg sidder her og er langt fra overbevist om hvilket bundkort jeg skal have fat i til min kommende nye computer med Core 2 Duo E6600, 8800GTX, Kingston 2x1GB, PC6000 DDR2-750 CAS 4-4-4-12.
I forvejen har jeg følgene jeg gerne vil føre over
2x Western Digital 2000JB, 200GB, 8 MB (ata)
Plextor DVD Brænder (ata) og CD Brænder (Ata)
Det nemme valg vil selføldig være at tage den dyreste af dem alle. Men jeg føler mig led ved at smide 2500-2800kr for et bundkort som måske ikke er det mindste bedre end et til 1500kr.
Jeg har så også det problem med at nF5 kun har 1 ATA port, Så hvis jeg skal have et nf5 skal jeg også have fat i en controller til at støre harddiske eller brænder med
Dog har jeg planer om at købe 2x WD Caviar SE16 3200KS, 320GB, SATAII HDDe. Men jeg vil stadig beholde mine 2 "gamle" diske i maskinen
Jeg hælder til at købe Asus så det er kun dem jeg har kigget på.. Men jeg er rimelig nysgerig om jeg hvad jeg skal vælge for at få den bedste ydelse for pengene..
Jeg har ikke i sinde at overclocke (Kun hvis 24/7/365 stabilt ved lidt højre hastighed) Denne computer skal bruges til at spille på. så det er den forventning jeg har til det
SLI på bundkortet ser jeg selv som en stor plus men ved ikke om det er spild. men jeg går efter et MB med SLI
Jeg har kigget på disse
Asus P5N32-SLI/SE/Deluxe, nVIDIA nForce4 SLI, 1.458KR (Som har 2 ATA controller, og kan styre de ting jeg har)
Asus P5N32-SLI/Premium/WiFi-AP, nVIDIA nForce590 SLI 1858KR (har kun 1 ATA controler, AKA skal have noget der kan styre 2 andre enheder = merpris)
Asus Striker Extreme, nVidia nForce680i 2799KR (1 ATA, lækkert kort, men syg pris, Og vinder jeg overhovedt noget ved at give så mange flere penge for det.. eller vil de penge ikke være bedre brugt på opgradering af evt CPU)
Asus P5W/DH/Deluxe, Intel 975X 1664KR (ved om den er god i forhold til nforce kortene)
Men jeg ved stadig ikke hvilken jeg skal vælge. Og jeg har ikke formået at finde nogle tests der visere disse kort i mod hinnanden med en C2D cpu.. Jeg er dog tæt på at vælge nF4 kortet da med den kan jeg sætte alle mine enheder til uden at skal købe ekstra ting til den ?? Hvad siger i Hvor er den bedste ydelse vs pris hvis der ikke skal OCes ?? nF4, nF590, nF680, I975x ??
Jeg kan ikke huske mærket af min strømforsyning men kan huske det er 500/510/520watt + det løse
Men PT bruger jeg den på et EPOX EP-8RDA nForce 2 SPP som jeg mener tar en 20 stiks strømkilde. Og de MBs jeg har kigget på kræver 24sticks.. men jeg regnere med at den kan passes i via det 4 stiks kabel der også på den ?????
På forhånd tak :)