Begynder til luftkøling

Overclocking d.  29. november. 2006, skrevet af Hamstren
Vist: 414 gange.

Hamstren

Overclocker
Tilføjet:
29-11-2006 19:59:43
Svar/Indlæg:
541/48
Dav Allesammen,

Nu er jeg endelig ved at have taget mig sammen til at skifte blæserne i min pc, da jeg er ret utilfreds med støjniveauet.
Men jeg har aldrig før gjort noget i den stil, så derfor har jeg lige et par spørgsmål jeg gerne vil have besvaret.

Det aller første: Hvad er det man skal bruge, til at fjerne den der kølepasta, der i forvejen sidder der? Har jeg ikke ret i, at det er et stof, der opløser det og bagefter skal man med en klud til forsigtigt tørre det af?

Hvad for noget værktøj er meget godt/nødvendigt at have når man går igang?
Min plan er at købe en Scythe Infinitive til min 3500+ venice, en Zalman VF-900cu i stedet for stock køleren på mit 7600GT og en 120mm low noise til at suge luft ud af kabi.
Lyder det ikke meget fornuftigt hvis man ikke vil have en pc, der larmer som en F-16?

Det var lige det første, men vender nok tilbage med lidt flere spørgsmål, når jeg har fået bestilt tingene hjem.

Hamstren

OEA

Superbruger
Tilføjet:
29-11-2006 20:04:11
Svar/Indlæg:
1711/30
#0 Du kan bruge Isopropyl Alkohol eller hussprit , dog efterlader hussprit sig et tynd lag som Isopropyl Alkohol ikke gør så hvis det skal være "fint" så nup Isopropyl.

Og en skruetrækker og kølepasta , så er du sådan "normalt" dækket ind.

Og jo det ser da fornuftigt ud mht til kølere/blæsere.

Du kan evt også overveje Noctua NH-U12 eller Ninja , det skal også siges ninja`en køler bedre passivt end Noctua`en.

Hamstren

Overclocker
Tilføjet:
29-11-2006 20:15:19
Svar/Indlæg:
541/48
Hmm okay tak, men hvor kan jeg skaffe det der Isopropyl henne?

Læste også lige at når Infinitiv og ninja har så høj en vægt skal man passe meget på når man flytter rundt med pc´en. Er det noget man skal tage meget alvorligt? ville ikke være så glad for hvis det hele brækkede sammen...

Hamstren

OEA

Superbruger
Tilføjet:
29-11-2006 21:21:08
Svar/Indlæg:
1711/30
#2 Matas , og det med vægtet, "deres" point er at du skal ikke svinge rundt med det osv hvis du skal til Lan eller flytte det rundt med hvis du er forsigtig og den er monteret rigtigt skulle du være uheldig hvis der skulle ske noget

Hamstren

Overclocker
Tilføjet:
29-11-2006 21:46:26
Svar/Indlæg:
541/48
#3 Okay takker, så slår jeg lige et smut forbi Matas i morgen. (Der gik sgu lige et lille øjeblik før jeg forstod hvad du mente med Matas :r )

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
29-11-2006 21:53:24
Svar/Indlæg:
3214/18
Jeg har aldrig kunne måle nogen forskel om jeg så har renset med rensebenzin, husholdningssprit eller isopropylalkohol. Artic Silver har også lavet noget specielt til at rense for kølepasta, hvis du vil være rigtig fornem på den. Jeg ville personligt dog aldrig smide penge efter sådan noget.

Jeg ville nok sætte den 120mm til at blæse luft ind i kabinettet i fronten, og så lade PSU'en suge luften ud bagerst i toppen.

Har du overvejet om blæseren i din strømforsyning larmer?

Hamstren

Overclocker
Tilføjet:
29-11-2006 22:07:50
Svar/Indlæg:
541/48
#5 så bliver det isopropyl alkohol jeg bruger, det der Artic Silver er også med 99% sikkerhed ikke bedre end det meste andet.

Den med 120eren i fronten har også været oppe at vende, men jeg synes ikke det ser ud som at der vil kunne trækkes meget luft ind i fronten. Det eneste modelnummer jeg har på mit kabinet er CF-2029 og er det store sorte zitech bruger.

Har også kunne konstatere, at kabinettet i forvejen bliver kølet godt, med den 80mm bagi til at trække luft ud, så tænker at jeg nok ikke behøves at flytte alt for meget rundt.

PSUen er heller ikke helt lydløs, men i første omgang bliver det lige de 3 ting først.