Computerne.com - boykot lortet!

Grafikkort d.  30. november. 2006, skrevet af Mads321
Vist: 998 gange.

Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 12:03:40
Svar/Indlæg:
3162/326
Nu har jeg altså fået nok af Computerne.com!


Selv om de fleste godt ved, at konkurrencen på edb-hardware-salg til private på nettet, er ret hård, så burde det vel kun give anslag til endnu bedre kundeservice?

- Men ak nej!

De lyver i stedet om deres lagerstatus, eller siger de har varene på "fjernlager" (*host* de ligger hos leverandøren, og de har ingen idé om den faktiske leveringstid *host*), eller "kommer til" at sætte en forkert pris på varene på edbpriser.dk for at få et par hits mere på deres hjemmeside (og de professionelle fagfolk, de har da ingen anelse om at et nyt GFX ikke koster de 234,- de har pløkket ind *host-fucking-host*).

Er man så i tvivl om noget inden et køb, så kan man jo passende ringe på det telefonnummer der koster kr.5 i min. at ringe på, eller sende en e-mail der koster kr. 15.
Det kalder jeg ikke service, det kalder jeg "køb-noget-mere-for-vi-tjener-ikke-nok-på-vores-dårlige-handler" (+ vi er grådige + vi er ligeglade med vores kunder + vi er nogle rigtige røvhuller)

Det er de "småting" som man skal have øjnene op for, INDEN man har lagt sine penge hos dem. Når pengene så ER lagt, så burde der vel ikke være problemer med defekte varer. Det koster den ikke mere end den tekniker de har ansat, til at teste varen, og finde ud af, at den ER gået i stykker. Så skal den sådan set bare sendes til leverandøren, og så får man en ny, eller repareret vare.

- Men ak nej!

Jeg havde købt et 7600GT grafikkort som valgte at selvantænde inde i min computer. Jeg sad heldigvis ved siden af da det skete, og jeg fik slukket for computeren, og kortet "gik ud". Så vidt jeg kunne se (og lugte), så var det hverken GPU (processoren på kortet) eller rammene der var brændt, men en kondensator (tror jeg de hedder), og det er jeg glad for at det var, for kortet har jeg aldrig overclocket, moddet eller skiftet køling på (hovedårsager til selvforskyldte RMA-sager), så jeg har altså mit 100% på det rene her.

Jeg finder den kopi af min kvittering frem jeg selv har printet ud fra min mail, da jeg aldrig modtog en fysisk kvittering (*host* endnu et håb om at lave et "hit-and-run"? *host*).
Så går jeg ind på computerne.com og finder deres online RMA-maskine, og efter en halv time finder jeg ud af, at jeg ikke kan logge ind, fordi jeg ikke har det telefonnummer jeg havde da jeg bestilte kortet (fandt jeg selv ud af, men jeg kunne da også have ringet på deres kr.5 i min. nummer og spurgt dem).

Jeg får oprettet en RMA, og sender kortet afsted med det samme, og husker for en sikerhedsskyld at tage et par billeder at indpakningen (så de ikke kan sige det blev smadret i posten, og det var min ejen skyld, for det har vi også hørt eksempler på).

Her kommer der et lille resumé af hvad comuternes tekniker Keld har lavet med mit kort siden de fik det:

Teknisk undersøgelse.(Keld)

26-10-2006 09:13:45 Vare modtaget. Videregivet til tekniker
Retur til leverandør

27-10-2006 09:53:53 Undersøgelse af vare afsluttet.
Afventer RMA-nummer fra leverandør

16-11-2006 11:57:15 Ansøgt om RMA-nummer hos leverandør, med henblik på reparation.
Varen skal sendes til leverandør.

23-11-2006 11:01:34 Returnummer modtaget.Sendt ind til leverandør med henblik på reparation eller ombytning.
Afventer varen tilbage fra lev.

23-11-2006 11:01:40 Vare afsendt til leverandør.

Hvis vi så kigger nermere på datoerne, kan vi se at Keld har brugt 20 (!!!) dage på at "ansøge om RMA-nummer hos leverandør", eller sagt på en anden måde: siddet på hans flade røv, og skolvet penge ind på de folk der er blevet træt af ham, og har ringet til kr.5 i min, eller sendt mails til kr.15 stk, for at brokke sig over han har siddet og pillet næse, i stedet for at gøre hans arbejde.

De har dog andre numre man kan ringe på, men de fleste ringer vel på hovednummeret, og regner ikke med det koster ekstra at stille et simpelt spørgsmål.


Hvis andre end mig har haft dårlige erfaringer med computerne.com, må i meget gerne skrive dem her under, da de ikke vil svare på mine mails, så vil jeg da give dem dette link, så de kan se at vi ikke vil finde os i dårlig behandling.


Computerne.com - boykot lortet!

B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 12:22:57
Svar/Indlæg:
3640/1231
Du vil sikkert finde en del der har haft dårlige oplevelser med ovennævnte butik :( Inklusiv undertegnede.

Jeg har haft oprettet en lignende tråd, der dog satte fokus på at EDBpriser tillader den slags svindel på deres side.

Jeg kan ikke sige hvad Computerne.com har tænkt sig at gøre ved det, men EDBpriser har da udtalt at de vil sætte mere fokus på det. Især efter det rigtig er kommet frem at der bliver snydt MEGET med lagerstatus. Man kan kun håbe på at det bliver bedre :l

Angående computerne.com og de "andre" der kører den slags forretning, så håber jeg vitterligt at flere og flere boykotter dem ligesom ovenstående og undertegnede!
Det kan ikke være rigtigt at man som forbruger skal finde sig i den slags!!

Jeg kan kun igen anbefale SHG og MidtData som de butikker man bør handle med. De har i hvert fald min støtte (som også den lokale butik har) :f



Johanno
 
Overclocker
Tilføjet:
30-11-2006 12:24:13
Svar/Indlæg:
81/20
ok de er i bad standing! men brug dog lige lidt flere penge på dit hardware, måske kan du spare en 1-5% ved at handle hos de minde hw pushere, men ved fra erfaring at det er bedst at handle hos de "store"



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 12:31:27
Svar/Indlæg:
6624/113
Uanset hvor stor butikken er eller hvor mange folk de har ansat, SKAL man fanme kunne regne med lagerstatus.

Jeg har flere eksempler på negative erfaringer med den lortebutik, så jeg bakker 100% op om at folk skal advares imod den slags.



TheBroker
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2006 12:43:37
Svar/Indlæg:
118/23
Har nøjagtig samme erfaringer med getmore.dk :(

De eneste der ikke har taget røven på mig endnu er shg.dk og jeg har trods alt købt for over 180k der



Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 12:46:47
Svar/Indlæg:
3162/326
- Og så er jeg lige blevet banned fra Tweakup.dk for at oprette præcis samme tråd som denne?!

*host* kammeratri *host*



TheBroker
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2006 13:01:38
Svar/Indlæg:
118/23
Det er da en faliterklæring fra tweakups side af, at banne dig..




TheBroker
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2006 13:04:19
Svar/Indlæg:
118/23
Men kunne vi ikke få nogle positive navne på listen også?



Psym
 
Overclocker
Tilføjet:
30-11-2006 13:13:53
Svar/Indlæg:
663/58
expressdelivery er super

fik mine ram fra eGo dagen efter.



Ghe2
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2006 13:17:05
Svar/Indlæg:
732/39
For at forsvarre Keld...kun fordi jeg hedder det samme :e
så kan du da ikke regne med at han modtaget dit kort og fluks sender det til producenten....de har måske tjent 10-15 kr på kortet og skal det f.eks. sendes til Holland (hvor mange holder til) koster det typisk 3-400 kr.....så det er da klart at de samler lidt sammen før de sender...det koster det samme om man sender 1 eller 10 kort....

Gå aldrig efter den billigste pris, men hold dig til en eller to forhandlere....hvis de kan se på din konto at du køber ALT dit grej i bixen, vil de tit gå lidt længere mht. RMA sager...så handler man jo typisk der næste gang.....

Og jeg skal lige nævne at SHG ejer Computerne.com :l men SHG er altid dyere med deres produkter....hvorfor mon?



Anzelz
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 13:20:03
Svar/Indlæg:
2343/272
www.alternate.eu - har sgu ikke fået bedre service af noget andet firma;) Også et af de få firmaer der direkte opfordrer folk til at kontakte dem hvis man er i tvivl om noget! De har bare styr på det
8)


Ellers har jeg selv handlet med Computerne.com og synes de er fine nok. Snakkede med en fra deres hotline der fortalte at deres fragtpriser osv. er modsvar på deres generelt billige priser. Så må man selv vælge hvad man vil betale for.



#11
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 13:22:40
Svar/Indlæg:
3640/1231
#9 > Mjoh det kan man egentlig godt regne med, for det er jo netop det god kundeservice er :i

Så skulle butikken koncentrere sig lidt mere om netop dét, fremfor at stå som den billigste forhandler på EDBpriser og snyde med lagerstatus. Det er egentlig derfor man bør advare om den slags forhandlere...

Du svarer jo faktisk selv på det med hvorfor mon SHG er dyrere ;)
Kundeservicen :P



Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 13:40:46
Svar/Indlæg:
5410/123
#0 Prosit.

Jeg har haft problemer med first class communications. Jeg købte en mobil der, som så er gået i stykker 3 gange! De tog ikke telefonen, og de svarede ikke på mine mails. Så en dag kom jeg igennem, og så var det indvandre jeg snakkede med (jeg siger ikke at jeg har noget imod indvandrere. Det er bare så folk selv kan vudere. Please don't ban me :00

Ellers er BJ-Trading da også helt fine, og internet butikken er også ok.



Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 14:25:13
Svar/Indlæg:
3162/326
Grunden til jeg blev bannet fra Tweakup.dk:

"13. Hadetråde
Om de omhandler forhandlere, personer eller crew er ligegyldigt. De er ikke tilladte, og vil blive slettet omgående.

Det var den regler du overtrådte begge gange, men i den sidste tråd overtrådte du også spam reglen:
8. Spam er roden til ballade og strengt forbudt
Spam er ulovligt. Et brud på denne regl vil resultere i, at vi tager kontakt til din internetudbyder og permanent ban fra siden."


ROFL!



#14
Ghe2
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2006 14:28:17
Svar/Indlæg:
732/39
#11....ja jeg ved godt jeg selv svarer på spørgsmålet...det var helt klart meningen, alle ved jo at service koster.....det er jo ikke gratis at have en håndfuld RMA medarbejdere i firmaet.
Jeg kan forestille mig at onlinebutikker som Computerne.com og Getmore f.eks. har ansat 2-3 pakkefolk....ingen sælgere da alt foregår online...og 1 mand til at håndtere support og RMA.....jeg ville ALDRIG handle sådan et sted.
Generelt er markedet splittet ad IMO....alle tænker priser...og for at have lave priser er man nødt til at undgå lønninger....man skal jo tjene lidt på produkterne.



Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 14:41:06
Svar/Indlæg:
3162/326
Computerne.com i følge edbpriser:

Fuldtidsansatte 21 ansatte
Deltidsansatte 1 ansatte



Sehstedt
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2006 14:41:20
Svar/Indlæg:
120/23
#8
expressdelivery er ikke bedre. jeg bestildte engang for 6K hos dem, og de trak pengene med det samme, men flere dage efter havde jeg stadig ikke modtaget varen... så efter jeg havde skrevet mange mail og vi var nået et punkt hvor vi ikke kommunikerede særlig godt længere, fandt jeg ud af at de var kolde i røven, jeg havde valgt dem fordi de kun havde 2 dages levering, der ud over havde jeg betalt for at kunne få leveret varen om lørdagen... der kom ikke noget, og de svarrede ikke på de mail man sendte til dem. Først da jeg skrev en klage til direktionen for midtdata skete der noget, og handlen blev annuleret... da jeg spurgte om hvordan de kunne trække pengene uden at sende noget, hvilket er i strid med lovgivningen, fik jeg intet svar... så er ikke tilhænger af dem

Min gode ven der sider som indkøbschef på et tilsvarende firma, har jeg selfølgelig altid fået god service fra, og alligevel har jeg været ude for at de heller ikke kunne leve op til leveringen. og han grinede lidt pinligt, og sagde ja du kender jo os net firmaer...

Så idag køber jeg kun over nettet hvis jeg selv kan hente det samme dag, ellers giver jeg gerne mere for at hente det i en butik, har aldrig oplevede at nogel firmaer har leved op til en standard service, har selv arbejdet med AV - IT, og vi installerede AV udsyr, til almindelige priser men også for mange Mill. pr. installation, vi kunne heller ikke over holde leveringen, Men gjorde da hvad jeg kunne for mine kunder, og arbejdet gerne om natten og i weekenden, ja nogle gange også i 2 dage uden pause. alligevel var det ikke altid godt nok så man lærte jo alle de ting man skulle sige for at undgå alt for sure kunder, samt lærte man at omgå sandheden i lidt grå toner... men holda kæft hvor vi solgte

Overvejer selv at starte selvstændigt i AV -IT branchen, og der vil jeg forsøge at opret holde en super service, som jeg altid har gjort så godt jeg kunne for mine kunder.

Så kan kun anbefale køb i butik, eller afhentning hvis man vil være sikker



Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 14:42:58
Svar/Indlæg:
3162/326
Til sammenligning har shg.dk

Fuldtidsansatte 28 ansatte
Deltidsansatte 20 ansatte


Og så kan vi godt begynde og gætte på hvor mange kundeservice-folk computerne.com har.



#18
Ghe2
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2006 14:47:49
Svar/Indlæg:
732/39
#15 Det er nok ham den deltidsansatte som klarer RMA... :e de ringer efter ham når lortet vælter og kunder ringer og truer med købeloven i hånden.

#16 Expressdelivery er Midt-datas "billigfirma"



Sehstedt
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2006 14:51:44
Svar/Indlæg:
120/23
#18
Ja det det kunne godt lyde sådan...

JA ved det med Exp. del. med det gøre det ikke bedre af den grund

På den anden side, vi vælger at købe billigst muligt, altså vi fra vælger alle former for service... sådan er det jo! så et eller andet sted, burde amn også kigge ldit ind ad, når man brokker sig, men de skal nu leve op til deres lev. betingelser, og hvad de selv skriver om dem selv ved RMA og ligende...



basilbadger
 
Overclocker
Tilføjet:
30-11-2006 15:00:08
Svar/Indlæg:
15/2
Ok, det lyder nok lidt plat, men:

SHG, hver gang!

Jeg fik lige en mail i går fra SHG, hvor de gjorde opmærksom på at min garanti var ved at udløbe (på ting der var købt 2 år før). Så hvis der var problemer med dem så var det nu jeg skulle sige til.....
Det er eddermaneme seriøs service!

Hygge,
Basil



#21
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 15:13:16
Svar/Indlæg:
3640/1231
Der skal ikke herske nogen tvivl om at butikkerne ikke er alene om at smadre markedet. Forbrugerne vil spare hver en krone de kan, og kigger på EDBpriser når de skal køeb hardware.

Det betyder at dem med den laveste pris, sælger mest, men har mindst råd til serice. Alt dette var ikke sket hvis folk var villige til at betale prisen for grisen :)

Jeg er skam ingen engel, jeg sparer også hvor jeg kan. Men jeg har nu altid prioriteret kundeservice over alt, også prisen :D

Man kan kun håbe at butikkerne indser at mange vil hellere have service fremfor en sparet 10'er!

#20 > Den service har ITbutikken haft gennem lang tid. Jeg kan ikke mindes at have fået en mail fra SHG før, men det kan være det er en ting de overtager fra ITbutikken :)



Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 15:26:12
Svar/Indlæg:
2872/90
Shg.. genial service måske lidt dyre end de andre men hva fanden. de er alle penge hver..
hvergang har jeg fået varen leveret til tiden og hvergang har jeg fået en mail hvor der bliver spurgt omkring leveringen og indpakningen om hvordan den har været..

Når nu jeg har mulighed for at disse et firma så udnytter jeg da lige til at sige lad vær med at købe fra computersalg.dk.. fuck et lorte firma. og den mest lamme form for service jeg længe har oplevet.. fucking 2 måneder om at finde ud af mit gfx ik kan laves og ydeligere 2 uger gik der før jeg fik et nyt..



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 15:27:58
Svar/Indlæg:
6531/410
Mads321

du er da vist ikke helt skarb selv ;)

Computerne.com er lige blevet opkøbt af shg.dk
derfor har der selfølgelig været en masse nede tid af derres systemer da de er flyttet fysisk.

derudover brokker du dig over dårlig service
man får hvad man betaler for i når vi snakker Computerne.com
er det = nul service da de køre med de laveste priser der kan fremskaffes.

ang lager status vil dette ændre sig nu de er opkøbt af shg.dk
som.

at det koster at ringe til dem og sende mail ved du inden du handler der hvis ellers du gider læse handels betingelser igennem , inden du handler.





Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 16:31:57
Svar/Indlæg:
3162/326
#23

Yes yes, det er da klart min ejen skyld :00

Jeg får hvad jeg betaler for? Nej det gør jeg ikke. Hvor er mit GFX? Hos computerne.com. Jeg har ikke betalt for at de har kortetm og jeg har en lang næse..
Og hvor skal jeg vide fra, at jeg kan regne med den dårligste service fordi de er billige? Jeg købte kortet hos dem, fordi de ifl. deres "lagerstatus" kunne levere hurtigst.

Betalt for et 7600GT hurtigst muligt

Modtaget Defekt kort som jeg nu har ventet 1 måned på at få tilbage.

Yes yes, det er da klart min ejen skyld :00



Sehstedt
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2006 16:36:16
Svar/Indlæg:
120/23
#24
Kan sagtens forstå dig, og jeg var også selv flippet ud.
Og kan forstå med denne tråd at det er ikke for at blive uvenner med andre her på HWT.dk, men blot for at oplyse andre om dine erfaringer, så vi andre ikke kommer ud for det samme. Så mange tak for oplysningen, men der sikkert nogle der vil føle sig trådt over tæerne ved dine oplysninger...

Men jeg takker mange gange for dem, og jeg er sikker på at det også vil komme andre til gode, men held og lykke med at få DIT GFX



Letzki
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 16:42:47
Svar/Indlæg:
766/79
Vil faktisk gerne takke mange for den her tråd, skulle nemlig lige til at bestille en harddisk ved Computerne.com, da de havde den på lager og var de billigste.. Men efter jeg læste den her tråd, ville jeg sgu heller give noget mere og så være sikker på at få en god service, og ikke skulle betale for at sende dem en mail, og alt det andet brok..

Så, mange tak :f



Sehstedt
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2006 16:51:46
Svar/Indlæg:
120/23
Sådan, Menli lad os bruge dette til noget positivt, og ikke være negative hinandens meninger.
Men vi kan vel godt blive enige om at det lader til, at SHG.dk er et firma der er værd at handle med, har dog ikke prøvet, men ud fra hvad man kan læse her lyder det jo meget positivt.

Har vi andre firmaer hvor folk har lige så positive oplevelser fra?



MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
30-11-2006 17:12:42
Svar/Indlæg:
5039/109
#27, ja bestemt. vcore.dk, de tog en vare hjem og lavede den til en lager vare, da jeg spurgte om de kunne skaffe det. Jeg fik nogle forkerte studse, de fik en mail, og så fik jeg nogle nye, og jeg skulle ikke en gang levere de andre tilbage. Det er da service.



Sehstedt
 
Superbruger
Tilføjet:
30-11-2006 17:14:48
Svar/Indlæg:
120/23
#28
Det er jeg rigtig glad for at høre, for har nemli lavet en liste med diverse vandkølings produkter som jeg bestille.
Så det er da glædeligt, kan se det vidst også er muligt at hente varen selv, ved nærmere aftale



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 17:46:49
Svar/Indlæg:
6531/410
#24

nej det er ikke 100% din egen skyld.


en som jeg skriver er de lige blevet opkøbt hvilket har givet længre rma end mormalt.

At servicen er dårligere et sted prisen er lav neg et sted prisen er høj er næsten selv sagt især når man skal betale for at kontakte dem.

Jeg ville aldrig handle sådan et sted.

Jeg betaler gerne 50-150 kr mere for mine vare forde jeg så ved at skulle det gå i stykker er servicen bare iorden.


men sådan er vi jo så forskellige
du handler hellere et sted der ikke tjæner en disse på varen og derfor ikke har service for en femmer.



Pederrs
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 19:42:04
Svar/Indlæg:
1198/35
Tillader mig lige at poste noget jeg skrev i den sidste tråd om dette firma:

Er den butik nu på spil igen x( Det er en af de værste butikker på nettet efter min mening. Deres foretningsmetoder er simpelt hen noget svineri. F.eks. skal man betale PENGE, hvis man har et spøtgsmål til salgsafdelingen:

Tlf : 90 136 136 - 5kr/min
E-mail: Send email her! - 15 kr

De har desuden aldrig de vare på lager de skriver de har, hvis man er heldig ligger de på fjernlager og så kan man måske få det inden for en uge. Jeg har også set dem på TV 2, hvor de også var under luppen.

ITbutikken har været ejer af butiken, men efter SHG købte ITbutikken, ser det ud til at de også har overtaget computerne.com, så man kan da kun håbe de forbedre sig eller lukker.

Så kan man spørge sig selv om man ikke hellere ville give 100kr ekstra, når man køber hardware og så købe det ved en butik med god service, især Midtdata er gode til RMA sager (og ja jeg har prøvet det flere gange ved dem).

---------

Den butik er jo en skændsel :00 Jeg håber godt nok SHG lukker den meget snart, for ellers begynder det dårlige ryg at smitte af på dem. Itbutikken, som stod bag den før er ikke bedre. De svindler også med leveringstiden. Desuden har den omtalte Keld arbejdet for Itbutikken, jeg ved ikke om han stadig gør det.

Og til Tweakup er der bare at sige:
Det er **¤/&&%(¤#/#¤/(¤** en ommer. Nu må de da lige stramme op. :l

Dejligt at HWT ikke bare slagter sådan en tråd, tak for det crew!

Til sidst er der vel bare at sige:

<b>Lad nu være med at handle ved www.Computerne.com ! </b>




CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2006 10:45:30
Svar/Indlæg:
2388/52
Kan godt tilføje Laptops.dk til denne tråd.

havde fundet den idéelle notebook til mit brug, bestiller den hos Laptops.dk da de er den eneste der har den på lager, der stod 2-3 dage da jeg bestilte den, da de var gået går jeg ind på edbpriser og kigger, der står nu ca. 5 dage :S så sender en mail til deres kundeservice og finder ud af at de ikke har lortet på lager, aldrig haft det på lager og først får det i starten af ugen efter. så bliver jeg sur og skriver til dem at jeg gerne vil afbestille ordren. så svarer hovedmanden bag Laptops.dk noget så arrogant ( poster ingenting, men tro mig. ) som at jeg da bare kan tage en mindre model der slet ikke passer på min hensigt af forbrug af den notebook jeg havde bestilt.

2-3 mails senere får jeg endeligt annuleret ordren, efter nogle lange svartider ( et par dage ) får jeg mail om at min ordre er annulleret og afsluttet. men igen skriver hovedmanden bag Laptops.dk at jeg jo ikke får den hurtigere af at afbestille da der ikke er nogen andre der kan levere den ( kunne de jo heller ikke selv. . . )



så nu må jeg bide i det sure æble og samle en Shuttle ( meningen med den notebook var at det skulle blive meget meget nemmere at tage til lan )



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-12-2006 12:02:08
Svar/Indlæg:
1406/100
okey den shop går jegvist lige uden om
:e



MeLViS
 
Superbruger
Tilføjet:
03-12-2006 12:41:43
Svar/Indlæg:
113/13
Sådan er det at være nærigper folkens... Når i gør det op har i garanteret ikke sparet mange kroner.

Jeg handler gerne til en dyrer pris istedet for de billig billig steder, uden support og kundekontakt.



bjuufah
 
Superbruger
Tilføjet:
05-12-2006 15:35:35
Svar/Indlæg:
161/12
Kan ikke være mere enig... Forsøgte at købe et flash kort fra computerne.com, men efter at have ventet siden 15. september har jeg valgt at slette ordren, da de hver uge udsatte det, og nu mener de har det engang i januar... Da jeg ikke er den der ofstest køber en masse hardware, glemmer jeg også hvor jeg sidst købte noget ( der er dog altid shg, som jeg stiler efter at købe hos - såfremt de har produktet ) Men for ca 1 uge siden skulle jeg have nyt gfx kort og fandt et hos computerne.com... her ombestemte jeg mig dog inden betalingen, og modtog derfor aldrig nogen mail fra dem... Eller - jeg modtog så 3-4timer senere en hendvendelse om at de ikke kunne hæve på mit kort, og at jeg skulle acceptere at de måtte hæve pengene... Jeg skrev så til dem og bad og en mail når tingene var bragt i orden... fik mailen igår hvor der stod = Ok så



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2006 16:46:22
Svar/Indlæg:
3943/44
Jeg er ret sikker på at det ikke må koste penge at kontakte dem i forbindelse med en rma.
For i den forbindelse skal kunden holdes fri for omkostninger, f.eks. får du også penge tilbage for porto brugt til at sende dine ting til butikken. (det reklamerer de så ikke med, og tror der er nogen butikker der tjener mange penge der)

Og jo SHG plejer at være en fin forretning at handle med, dog har jeg selv haft bøvl med dem en enkelt gang. (men efter 3 måneder blev vi enige om at jeg skulle have mine penge tilbage)



#37
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2006 17:56:04
Svar/Indlæg:
3640/1231
Altså.... Der er tilsyneladende ingen der er i tvivl om hvorvidt man får dårlig service nogle steder, som ved Computerne.com - sikkert fordi varen er billigeren.

Men i må sku lige undskylde mig engang, det kan da ikke være rigtigt at man som forbruger skal undersøge om kundeservicen er god inden man køber? Og hvordan skulle man bære sig ad med det? Ringe til butikken :00

Jeg har da MANGE gange set SHG og MidtData være de billigste i DK på EDBpriser - forklar det så? :00

Hvor mange af jer VED at Aldi's kundeservice stinker af sur prut, FØR i skal bruge den?

Det er fandme ikke i orden at have dårlig kundeservice, uanset HVAD varen koster! Så må man sku sætte prisen op, og lade være med at slagte markedet, med sit latterlige pis.

Nå... :r



RedHot
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2006 18:48:31
Svar/Indlæg:
796/99
kan kun sige jeg altid handler ved shg.dk vis de har det jeg skal have :) jja og det er vel efter hånden blevede til end ca. 20k og jeg har aldrig haft problemer med dem, eller ikke vis der har været noget i vejen med den varer jeg har bestilet. hvis så det skulle til RMA er det altid gået hurtigt. med at få det igen :)



Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2006 19:10:54
Svar/Indlæg:
1268/80
Har lige slettet min ordre hos computerne.com

Bestilte 3 ting hos dem d. 30-11, en E6300, Gigabyte DS3, og Operativsystem, får en email samme dag, hvor de siger alle 3 varer er på lager og klar til afsendelse.(Ville gerne vise jer emailen de 3 ting klar til afsendelse, men den er desværre fortrolig)

Nu er det d. 05-12 idag, gik ind i deres track & trace(10min siden), og ser at bundkortet Gigabyte DS3 først er hos dem d. 15-12.


Computerne.com kan vinke farvel til den ordre.





beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2006 19:27:46
Svar/Indlæg:
3943/44
getmore har lavet et ligende nummer med mig.

Bestilte asrock mobo og e6300 cpu. til levering dagen efter, da jeg 10min senere fik bekræftelse, så er det først levering 2dage senere.
Skriver afbestillingsmail. heldigvis gad de denne gang at svare på min mail, faktisk gik der kun 3 timer (sidste gang jeg skrev mail til dem gik der 3 uger) og varen blev afbestilt.
Heldigvis havde shg fået mobo og cpu hjem i løbet af dagen, så fik mine varer dagen efter som planlagt.

3 ugers svar tid på mail: havde bestilt lidt småting, bla. nogle kabler. desværre mangler 2 af disse kabler ved levering. (faktisk de 2 kabler som satte gang i bestillingen i første omgang) Men skrev da en mail med det samme, og igen efter en uge, efter 14 dage, og skulle lige til at blive rigtigt gal, og hive forbrugerklagenævnet ind i sagen, da jeg får en mail hvor der står de er sendt. så lige nøjagtig 3 uger efter den oprindelige levering får jeg mine kabler.

Btw. nogen der har erfaringer med Enavia? Overvejer nemligt at handle der.



Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2006 22:39:16
Svar/Indlæg:
1268/80
Shg.dk er heller ikke nogen engel mht. lagerstatus x(

bestilte på deres hjemmeside, de ting jeg havde annulleret hos computerne.com, alle delene/software er på lager. Bestiller.

Får en email bekræftigelse på de bestilte varer. Ca. 2.5timer senere får jeg en email hvor bundkortet er forventet på lager ca. d. 15-12.

Endnu en email bliver sendt til edbpriser.dk omkring forhandlersnyd vedr. lagerstatus. x(