Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 12:03:40
Svar/Indlæg:
3162/326
Nu har jeg altså fået nok af Computerne.com!
Selv om de fleste godt ved, at konkurrencen på edb-hardware-salg til private på nettet, er ret hård, så burde det vel kun give anslag til endnu bedre kundeservice?
- Men ak nej!
De lyver i stedet om deres lagerstatus, eller siger de har varene på "fjernlager" (*host* de ligger hos leverandøren, og de har ingen idé om den faktiske leveringstid *host*), eller "kommer til" at sætte en forkert pris på varene på edbpriser.dk for at få et par hits mere på deres hjemmeside (og de professionelle fagfolk, de har da ingen anelse om at et nyt GFX ikke koster de 234,- de har pløkket ind *host-fucking-host*).
Er man så i tvivl om noget inden et køb, så kan man jo passende ringe på det telefonnummer der koster kr.5 i min. at ringe på, eller sende en e-mail der koster kr. 15.
Det kalder jeg ikke service, det kalder jeg "køb-noget-mere-for-vi-tjener-ikke-nok-på-vores-dårlige-handler" (+ vi er grådige + vi er ligeglade med vores kunder + vi er nogle rigtige røvhuller)
Det er de "småting" som man skal have øjnene op for, INDEN man har lagt sine penge hos dem. Når pengene så ER lagt, så burde der vel ikke være problemer med defekte varer. Det koster den ikke mere end den tekniker de har ansat, til at teste varen, og finde ud af, at den ER gået i stykker. Så skal den sådan set bare sendes til leverandøren, og så får man en ny, eller repareret vare.
- Men ak nej!
Jeg havde købt et 7600GT grafikkort som valgte at selvantænde inde i min computer. Jeg sad heldigvis ved siden af da det skete, og jeg fik slukket for computeren, og kortet "gik ud". Så vidt jeg kunne se (og lugte), så var det hverken GPU (processoren på kortet) eller rammene der var brændt, men en kondensator (tror jeg de hedder), og det er jeg glad for at det var, for kortet har jeg aldrig overclocket, moddet eller skiftet køling på (hovedårsager til selvforskyldte RMA-sager), så jeg har altså mit 100% på det rene her.
Jeg finder den kopi af min kvittering frem jeg selv har printet ud fra min mail, da jeg aldrig modtog en fysisk kvittering (*host* endnu et håb om at lave et "hit-and-run"? *host*).
Så går jeg ind på computerne.com og finder deres online RMA-maskine, og efter en halv time finder jeg ud af, at jeg ikke kan logge ind, fordi jeg ikke har det telefonnummer jeg havde da jeg bestilte kortet (fandt jeg selv ud af, men jeg kunne da også have ringet på deres kr.5 i min. nummer og spurgt dem).
Jeg får oprettet en RMA, og sender kortet afsted med det samme, og husker for en sikerhedsskyld at tage et par billeder at indpakningen (så de ikke kan sige det blev smadret i posten, og det var min ejen skyld, for det har vi også hørt eksempler på).
Her kommer der et lille resumé af hvad comuternes tekniker Keld har lavet med mit kort siden de fik det:
Teknisk undersøgelse.(Keld)
26-10-2006 09:13:45 Vare modtaget. Videregivet til tekniker
Retur til leverandør
27-10-2006 09:53:53 Undersøgelse af vare afsluttet.
Afventer RMA-nummer fra leverandør
16-11-2006 11:57:15 Ansøgt om RMA-nummer hos leverandør, med henblik på reparation.
Varen skal sendes til leverandør.
23-11-2006 11:01:34 Returnummer modtaget.Sendt ind til leverandør med henblik på reparation eller ombytning.
Afventer varen tilbage fra lev.
23-11-2006 11:01:40 Vare afsendt til leverandør.
Hvis vi så kigger nermere på datoerne, kan vi se at Keld har brugt 20 (!!!) dage på at "ansøge om RMA-nummer hos leverandør", eller sagt på en anden måde: siddet på hans flade røv, og skolvet penge ind på de folk der er blevet træt af ham, og har ringet til kr.5 i min, eller sendt mails til kr.15 stk, for at brokke sig over han har siddet og pillet næse, i stedet for at gøre hans arbejde.
De har dog andre numre man kan ringe på, men de fleste ringer vel på hovednummeret, og regner ikke med det koster ekstra at stille et simpelt spørgsmål.
Hvis andre end mig har haft dårlige erfaringer med computerne.com, må i meget gerne skrive dem her under, da de ikke vil svare på mine mails, så vil jeg da give dem dette link, så de kan se at vi ikke vil finde os i dårlig behandling.
Computerne.com - boykot lortet!