død computer.

Diverse d.  30. november. 2006, skrevet af hamderD
Vist: 263 gange.

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 17:25:28
Svar/Indlæg:
7263/260
Hey gutter .

Min computer starter fint op indtil den skal loade windows, så klikker mine hardiske engang også kommer der en blå skærm hvor der står noget jeg ikke kan nå at læse. altså det er lige efter den har loadet windows, så fucker den totalt . hvad gør jeg?.

Jeg har har prøvet at skifte stik, der kunne jo være en løs forbindelse. jeg har skiftet psu, jeg har prøvet med en anden hardisk og der fucker den også bare, når man skal installere den kopiere den fint filerne også når den genstarter så kommer det samme billed bare op igen, altså med windows installationen .

Jeg er sådan set skide træt af den lorte computer man, der har været mere problemer med den en jeg har haft nødte af den .

Hvad gør jeg .

Hilsen en skuffet amd mand ..

MJENSEN

Superbruger
Tilføjet:
30-11-2006 17:58:37
Svar/Indlæg:
1233/50
har du prøvet med en anden harddisk. for det kunne godt lyde som en død hdd

nyg

Superbruger
Tilføjet:
30-11-2006 18:07:30
Svar/Indlæg:
271/63
Det kan godt tyde på din harddisk er ved at være færdig. Det er et normalt tegn når de begynder at klikke.

Der kan være mange årsager. bl.a hvis de har været for varme i længere tid eller hvis du har tabt dem på jorden imens de har været varme.

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 18:10:14
Svar/Indlæg:
7263/260
#1 Ja, har jeg. det har jeg også skrevet. Den kommer ikke videre efter den har kopiret de filer og skal genstarte computeren, så begynder den bare på det samme .

#2 ja, det tror jeg også de er. eller ikke for at sige de er døde .

# nogle andre der ved hvad jeg kan gøre?

MJENSEN

Superbruger
Tilføjet:
30-11-2006 18:18:18
Svar/Indlæg:
1233/50
enig med 2#

ja min diamonmax 9+ havde jo sådanset samme opførsel da at jeg skulle spille need for speed most wanted hvor at tastaturet slog fra så jeg genstartede den og den begyndte at klikke og pluslig kunne jeg ikke starte xp op så jeg flåede harddisken ud og så fordi at jeg ikke selv måtte lave en rma sag på den gjorde min far det og så fik jeg så min diamonmax 10 istedet

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 18:27:19
Svar/Indlæg:
7263/260
dvs i mener også det er hardisken?.

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 18:30:34
Svar/Indlæg:
1287/32
Hvad er den præcise fejl den kommer med (fejlmelding med hele STOP 0xXXXXX nummeret)? Jeg har ofte oplevet at disklæsningsfejl under boot skyldes at filsystemet er blevet korrupt. Det kan for det meste løses ved at køre chkdsk fra recovery console.

<edit>
Fik lige læst dit indlæg en tand for hurtigt. Troede du skrev at BSOD'en du fik omhandlede en disklæsningsfejl. Når jeg nu ser at du ikke kan nå at læse hvad der står på den forholder sagen sig anderledes. Det ville være lettere at finde ud af hvad fejlen er hvis du kan finde ud af hvad der står.

Når windows laver BSOD slukker det for alle hd's og når hd'er slukkes ryger læsehovederne tilbage i deres låste hvileposition (mine hd's siger altid klik når dette sker). Det kan forklare klikkelydene og de behøver dermed ikke nødvendigvis at betyde at harddisken er ved at gå i stykker. Jeg vil anbefale dig at hente diskdiagnostikverktøjet fra din harddisk producent og køre det. Det vil ofte kunne afsløre om der er noget galt med din hd.

Det er korrekt at hd's der er ved at dø eller er døde klikker, men så vil den ofte klikke konstant, som om den prøver på noget uden at klare det. Min gamle IBM disk kunne godt finde på at lave 5-10 klik før den klarede at starte op. Nogle gange blev den bare ved med at klikke indtil jeg manuelt genstartede compen... Den fungerede sådan i et halvt år ca før den døde.
</edit>

Desuden, hvis din computer er overclocket er det en god ide at sætte tilbage på default indstillinger (via BIOS'ens default funktion). Du bør også prøve nogle andre ram da ram fejl ofte kan være skyld i datakorruption og læsningsfejl på hd.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
30-11-2006 18:42:39
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg hælder også til Abild's råd. Ved du om din pci er låst mod overclock? Hvis du overclocker, så følger pci frekvensen med op, og på et tidspunkt fejler harddisk controller, lyd kort osv. Hvis du har installeret windows mens din computer var overclocked, så kunne du prøve at sætte den til default, og prøve en gang til.

Det kan også være dine diske der er færdige, men samme fejl på begge, det lyder lidt underligt.

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 18:55:07
Svar/Indlæg:
7263/260
#6 hold da fest :) . jeg må lige prøve engang .

#7 Jeg har ikke overclocket min computer i laaaaaaaang tid nu .

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 18:58:05
Svar/Indlæg:
7263/260
#6 Hvordan kan jeg hente diskdiagnostikverktøjet fra Western Digital hardiske ?. jeg har selv 2x36gb i raid 0 .

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 19:08:55
Svar/Indlæg:
1287/32
#9 Jeg ville umiddelbart mene du skulle have fat i denne:
http://support.wdc.com/downloa...

Der er også en der kan brændes på cd. Det burde ikke betyde noget at diskene er i raid, men kan ikke sige det med sikkerhed. Det kan ikke skade at prøve.

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 19:43:35
Svar/Indlæg:
7263/260

Mange tak, jeg prøver lige at brænde det ned engang. det skal vel bare brændes som boot-disk i nero ikk ? :b

Abild

Elitebruger
Tilføjet:
30-11-2006 19:52:23
Svar/Indlæg:
1287/32
Nej hvis det er en iso skal du brænde den som iso. Mener der er et alternativ under "Burn" menuen der gør det, er dog et stykke tid siden jeg har brugt nero sidst..