Det er næsten lige til med overclocking af grafikkort (forkortes GFX).
Google lidt på det og læs nogle guides. Risikoen for at ødelægge noget ved overclocking er meget lille, men det kan ske og ja overclocking er under eget ansvar.
Hvis det skulle ske at din GFX dør af overclocking er det sjældent muligt at se det er derfor den er død. Det kan faktisk kun ses hvis et komponent eller chip er blevet SÅ varm at det er "brændt af", forstået sådan at kompenenten eller chippen bliver sort og omkringliggende printplade bliver grå-sort. Og tro mig når jeg siger det sker næsten aldrig. Så du kan altid RMA'e dine ting hvis de futter af.
Jeg har overclocket rigtig meget på næsten alt hvad der kan overclockes og det eneste jeg har brændt af har været en CPU og sjovt nok ikke fordi den var overclocket for det var den ikke. Der var bare ikke kontakt mellem CPU'en og kølerhovedet.
Har ødelagt bundkort, RAM og GFX'er flere gange og futtet dem af og de har alle været RMA'et og byttet. På intet tidspunkt har det været muligt at se hvad der har været årsagen til defektheden. Og så siger man jo bare at computeren døde mens man sad og spillede og efter man har testet alle dele hver for sig har man fundet ud af det f.eks. er grafikkortet det galt med. :e