Jeg køber også brugt stort set altid. Hvis jeg kan slippe billigere, bliver det brugt, simple as that :)
Der er simpelthen alt for stort tab på nyt HW, og når man kigger på hvilket grafikkort (nyt) man får for 2k, så vil jeg sku hellere spare 6-1000,- og så købe det brugt 3-6 mdr senere. Spillene kører jo alligevel flydende...
OverClocking er bestemt en hobby, og en god en af slagsen. Det er ikke det samme som at tune en bil, da det er meget begrænset hvad det koster. Og kan man hive 20-50% mere ud af CPU, og yderligere 10-20% ud af RAM og GFX - så har man faktisk en RET god opgradering til billige (gratis) penge.
Dog er alt ikke så skide nemt IMO :x
F.eks. synes jeg det er fedt at skifte mus/keyboard ud med nye og bedre modeller. Jeg køber som regel "den" nye mus fra Logitech når den kommer frem, da det er en vare som jeg bliver meget mere tilfreds med i hverdagen.
Mange bruger penge på HW uden at få ret meget ud af det, udover sin egen tilfredsstillelse. Men det er vel lidt det samme som dem der tuner bilerne, for at de kan køre hurtigere, selvom de egentlig ikke må. Eller dem som køber akvariefisk til 1000,- stk som dør dagen efter pga. strøm-nedbrud. Man kan jo blive ved...
For mange er det en hobby, og jeg har bestemt også brugt min del penge på mange ting, også nogle som ikke var så heldige igen. Men vi vil jo gerne lege med det nye. F.eks har jeg brugt alt for mange timer og penge på MediaCenter, men jeg har også en fantastisk underholdningsmaskine i dag, som jeg ikke vil undvære for noget i verden :e
Vi køber os til en tilfredsstillelse, uanset om det er et godt køb eller ej. Det er jo altid et spørgsmål om holdning, smag og prioritet 8)
Men jo, vi kunne sagtens nøjes med den hardware der ligger 12 mdr tilbage endnu :D
Men så heller ikke mere.... har i aldrig været ude og fixe svigermors (eller lign) computer :x :e