Postdanmark, behandling af post.

Diverse d.  05. december. 2006, skrevet af Petter1979
Vist: 322 gange.

Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2006 15:59:45
Svar/Indlæg:
1268/80
Da jeg kom hjem idag fandt jeg denne pakke :x . (advarsel omkring 2MB/pr billede, har desværre ikke et billedprogram på pc'en pt)


Med guderne's hjælp har postbudet på en eller anden måde fået presset denne pakke igennem min brevsprække.


Nærbillede:




Min brevsprække:




Pakkens højde:




Postbudet har brugt noget tid på at presse pakken igennem, da selvom det er et brev, med boblepast indeni, var der derudover noget Akasa 5022 kølepasta i en god størrelse plasticinpakning, samt en røvfuld flamingodimser.

Men til min lettelse var der ikke sket skade på selve tuben med kølepastaen.

Bam4k
 
Superbruger
Tilføjet:
05-12-2006 16:07:11
Svar/Indlæg:
685/107
heh de er dygtige er de :)

Lige for at udvide dit billede af postdanmark, så var jeg nede på posthuset forleden dag for at sende en pakke. Her begyndte den søde unge ekspedient at presse lidt på min pakke. Jeg tænkte straks den var god fin og hun kunne smide en pakkelabel på, men næææh nej. Hun rejser sig fra stolen og presser med hele sin vægt ned på den og siger den ikke har nok fylde i, for tænk nu hvis der var en der smed en 20kgs pakke ned i det bur hvor min pakke skulle ligge. Så ville min pakke jo gå i stykker. Så jeg måtte pænt gå hjem med min flade pakke og fylde den op til randen med skumdimser (hvilket også lige kostede mig en større label :S )

Man skulle næsted tro at de kommer på et pakkepreswser kursus inden de bliver ansat :l



B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2006 16:09:37
Svar/Indlæg:
3640/1231
Jeg har al respekt for at tingene skal gå stærkt, men det der er godt nok for dårligt :o

Du bør HELT bestemt sende en klage ind til PostDK, også selv der ikke er sket dine ting noget. Der KUNNE have været ting i, der ikke kunne klare den tur :x



!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2006 16:12:06
Svar/Indlæg:
3944/384
Fuck hvor latterligt... Damn PostDanmark... Fatter ikke de kan få sig selv til det.. Dog har jeg selv ikke været ude for noget lign...



Shake



bluedemon
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2006 16:23:32
Svar/Indlæg:
710/40
ned og klag... det er sat'me ringe det der.... var selv stjernet helt af hvis det var sket for mig, men har heldigvis ik været ude for det.... (endnu)... x(



Lars_hjort
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2006 16:26:13
Svar/Indlæg:
1900/33
Har været i Taulov hos postdk i en uge, og jeg skal ikke sende noget med postdk mere:p

Det skal jo gå hurtigt så man smider bare rundt med pakkerne, men bare de er pakket god ind og der er bobleplast,/skumfiduser eller andet så kan de sagtens klare det!

Men få det dog sendt i papkasse, så undgår du det poblem, de fleste steder kan man jo skrive en kommentar når man bestiller!

#1 Du kan jo også bruge gamle aviser som du river istykker!

/Lars



nyg
 
Superbruger
Tilføjet:
05-12-2006 16:52:48
Svar/Indlæg:
271/63
Postdk er ikke de bedste. Har selv været udsat for mange grimme ting hos dem.

Har dog selv lært at alle mine pakker skal pakkes extra godt ind når jeg skal bruge postdk. De kaster rundt med alle pakkerne som om det var lakse kast.

Din pakker ser godt nok også lidt smadret ud :( men der var godt det ikke skete noget med selve indholdet i pakken.



Bam4k
 
Superbruger
Tilføjet:
05-12-2006 16:56:27
Svar/Indlæg:
685/107
#5 jow bruger jeg skam også, men jeg syntes bare ikek det kan være rigtigt at jeg skal satse på at der er en eller anden tåber der smider en 20 kg pakke ned på min. De må fandme lære og respektere andre folks ting. Det er jo ikke en gratis service de udbyder.



Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2006 17:21:25
Svar/Indlæg:
1268/80
Jeg vil også indgive en klage her senere på ugen, jeg håber ikke at mit andet hardware der er på vej får samme tur.

Men tror ikke at postbudet kan få et gigabyte DS3 ind af min brevsprække. Men det kan jo være at han/hende er opfindsom.



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2006 17:23:57
Svar/Indlæg:
10398/435
#2.
"Jeg har al respekt for at tingene skal gå stærkt, men det der er godt nok for dårligt" <- lol if only. Måske går det hurtigt andre steder end i kbh...

Dag1: Pakken bliver sendt.
Dag2: Pakken scannet videre til senere afhentning. Sendt retur til pakkecenter (ikke posthuset som i provinsen).
(Jeg tror ikke de prøver ikke at dele den ud da jeg altid er hjemme mellem 17-21 når der kommer pakker. Min klokke virker, jeg hører ikke høj musik, adressen er nem at finde....)
Dag3: Posten kommer med pakkeslip. På posthuset har de ikke pakken da den ligger hos pakkecenteret hvor den kommer fra mellem kl 12-15.. Der kan man altså hente den.
Det hænder også at pakkecenteret ikke få den afsted til posthuset samme dag.. = afhentning på dag 4.

Der er altid hakker i papkassen og de er ikke lette at lave. Prøv at slå på hjørnet af en papkasse, der skal "lidt" til..



Bonghjerne
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2006 17:24:55
Svar/Indlæg:
658/48
tjahe... Nu er jeg selv på en af postDKs pakkecentre (Taulov hvor det meste kommer igennem) ...

Og jeg er IMPONERET over at i kan pakke tingene så ringe ind...

halvdelen af pakkerne er fandme smadret langt inden vi får dem ind (:

Så i 9 ud af 10 tilfælde er det selvforskyldt...

Og da du fik den som brev, så har du ligesom selv valgt at sige forsikringen fra ?



Bonghjerne
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2006 17:27:43
Svar/Indlæg:
658/48
ah min fejl... den VAR sendt som pakke :D

Men ihvertilfælde... Det kan redde mange af tingene (:



Roflpopz
 
Superbruger
Tilføjet:
05-12-2006 17:55:11
Svar/Indlæg:
178/22
Nu er jeg også selv ansat i PDK - Som Bonghjerne siger, så er der sq mange pakker som er pakket så urtoligt dårligt ind, at man skal sidde og lappe dem med tape så indholdet ikke falder ud!
Så desuden selv en pakkeomdeler tro at han kunne køre mit kabinet og nye Samsung 940BF skærm ind på en af de små sækkevogne som supermand! Da han skulle have den over en af trinene op til min hoveddør væltede skærmen af og røg ned på jorden x( - Der blev jeg stjerne tosset og gav ham en ordentlig sviner og bad herefter om navn og rute nummer, så jeg kunne få fat i ham dagen efter på arbejdet, hvis det var, at der var noget galt med min skræm.

Nu kan jeg se på billederne, at det er en kantet brevsprække du har, og det er nok årsagen til at dit brev/pakke er så iturevet - Men selvfølgelig skal det pågældende postbud heller ikke tvinge brevet eller pakken igennem. Det er oftest hurtigere lige at skrive en andmeldelse, end at stå og kæmpe med en blød "klods" som vi kalder dem.
Hvis man vil være helt sikker på, at man får sin post ind af døren i god behold, ville det være en god idé at have en "blød" brevsprække, og at den klap på bagsiden ikke er for stram - ellers krøller de lette breve nemt, og ind skal de jo!





Prime-Target
 
Overclocker
Tilføjet:
06-12-2006 00:27:59
Svar/Indlæg:
8/1
#9 kan kun ud fra egen erfaring sige at da jeg boede i Aalborg fik jeg altid posten 1 dag efter. men har selv oplevet at en pakke var temlig smadret. heldigvis var det en gammel spil boks. i ved dem fra Hexen 2 tiden. så det gjorde dog ikke så meget. men alligevel ikke sjovt at komme hjem til sådan en oplevelse. Ellers må jeg sige at jeg altid har fået pakkerne i meget fin tilstand.



m1kk3l
 
Overclocker
Tilføjet:
06-12-2006 01:01:36
Svar/Indlæg:
37/1
hæhæ må have været en afløser der har været lidt for morgenstenet :00 når man sender pakker med post.dk kan man godt regne med at de får en temmelig hård medfart.. men det gør de også alle andre steder :e plejer at bruge "forsigtig" og "glas" pakker som hackeysacks her i århus :D
Illuminati hos os kommer pakkeposten altid kl 09-10 stykker om formiddagen :l det er sq lidt svært at være hjemme på den tid af dagen for de fleste normale folk :x
Istedet for at sende pakken tilbage til pakkecenter som de gør i kbh sender de den til et forkert posthus her i århus :e
har jagtet en pakke rundt i hele byen pga stenede omdelere x(



Prime-Target
 
Overclocker
Tilføjet:
06-12-2006 01:12:26
Svar/Indlæg:
8/1
14# hehe kender jeg også. dengang jeg boede i aalborg havde jeg Vejgaard posthus som der hvor jeg skulle hente pakker og breve. osv. osv. det er også fint nok. bare ikke når postbudet skrev på at jeg skulle på posthuset der ligger i grøndlandstorvet. men der sagde de at der var lavet en fejl og jeg skulle tilbage til vejgaard. da jeg så ankommer der. og fået dem til at kigge efter den. tog ca 30 min. ringede en af dem til hovedkontoret. og de ser at min pakke faktisk ikke er skrevet til forkert adresse. og foruden det stadig var i thisted. Dejligt ikke



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2006 02:17:18
Svar/Indlæg:
10398/435
damn der er mange fra AA :e

#14, heldigvis har vi "aftenomdeling" i kbh c og broerne.. det vil sige fra kl 17-21. Så det er jo en positiv ting.. at man så oftest selv skal hente pakken... tja



Lars_hjort
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2006 03:20:29
Svar/Indlæg:
1900/33
#16 Og der kommer flere:p flytter til Nr. Sundby og Valby de næste 4 år. Halvt af hvert:00



Sehstedt
 
Superbruger
Tilføjet:
06-12-2006 10:50:12
Svar/Indlæg:
120/23
Ja post dk behandler ikke pakker særlig pænt, i mit tidligere job, brugte vi post dk til at sænde AV udstyr ud til kunderne, og så kom vi senere og monteret det, og jeg har set mange ekstremt smaderet pakker, samt forsvandt der også en pakke engang imellem.
Men ok, hvad kræver det at blive post bud! man skal kunne holde balancen på en cykkel... tror mange af dem der levere post og pakker ikke går særlig meget op i deres job! og tror heller ikke at de tænker over hvad de har i hænderne.

Så vi må nok bare trække på smilet grine lidt, og ryste på hoved

Men tro ikke at det bliver bedre at bruge andre distrubitøre, de er da bestemt ikke bedre.




#19
Psym
 
Overclocker
Tilføjet:
06-12-2006 10:55:57
Svar/Indlæg:
663/58
har aldrig haft propblemer med post danmark men da jeg fik mit motherboard her for nogle dage siden var selve mobo kassen skæv i den ene side. Men moboet virkede fint. Det ser næsten ud som om at de har spillet fodbold med din pakke X.x.