HDD fejl,eller hvad ?

Diverse d.  05. december. 2006, skrevet af daihatsu
Vist: 215 gange.

daihatsu
 
Overclocker
Tilføjet:
05-12-2006 19:49:13
Svar/Indlæg:
1/1
Hej !
Jeg har for nogle måneder siden,fornyet en del af indmaden på min pc,bla.a.Hdd,en 200 gb maxtor s-ata,og noget er grueligt galt et sted.fejlsymptoner er: jævnligt kommer der en summelyd,af ca. 5-6 sek. varighed,der afsluttes med et tjok,ja sådan lyder det !nogen gange en enkelt ell. to gange.Nogen gange,er det som om bæstet går i selvsving,og summe turene kører5-6 gange,hvorefter skærmen fryser,og jeg er nødt til,at aktivere reset knappen,og så kører det igen.Er der nogle i dette forum,der har et bud på hvad f ----- der er galt,vil jeg være dybt taknemmelig,da jeg kvier mig ved at indsende HDD til rep.da der er en passus om,at hvis de ikke finder en fejl,kpster det en sum penge,for testen,der slet ikke står i forhold til, hvad HDD har kostet.Er det iøvrigt kotyme inden for pc branchen ?
MVH
Daihatsu

gabet
 
Overclocker
Tilføjet:
05-12-2006 20:04:52
Svar/Indlæg:
18/2
Det er jo ikke så nemt at overse fejl hvis den gør sådan noget...
Du burde nok sende den til reperation... og hvis de overser fejlen burde du ikke have gået til dem i første omgang :P
Mit råd



kkristian
 
Overclocker
Tilføjet:
05-12-2006 20:06:56
Svar/Indlæg:
98/28
Du kan på maxtors hjemmeside downloade et program der kan undersøge disken for fejl.



Xuseme
 
Overclocker
Tilføjet:
05-12-2006 20:07:14
Svar/Indlæg:
25/11
Hej. Det lyder som en meganisk fejl. Du ser at du kommer til at betale for testen af HDD eller hvad?? Du har jo 2 års reklamationsret, så du skal ikke betale dem en skid.



daihatsu
 
Overclocker
Tilføjet:
05-12-2006 20:32:23
Svar/Indlæg:
1/1
Hej !
Tak for svarene alle sammen.Det underbygger min fornemmelse af,at det er HDD der er problemet.Til KKristian:jeg har været inde omkring Maxtors side,men test programmet vil gerne i kontakt med et floppydrev,og det har jeg fravalgt,da jeg ikke havde noget at bruge det til( før nu )Min søn har foreslået en drastisk kur,nemlig at pakke Hdd ind i et tæppe,og lade pc køre
for fuld skrue til den står af,men det finder jeg ret drastisk,så jeg prøver at sende HDD retur,og se hvad der sker.Tak for Hjælpen.
Mvh
Daihatsu



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-12-2006 22:44:01
Svar/Indlæg:
2870/65
Jeg har et lille program (HDD Regenerator) som kan checke din HDD for Bad Blocks. Det har jeg så brændt ned på en cd som er bootable.

HDD Regenerator reparerer så disken for Bad Blocks uden at skade data, men den viser om der er sectorer som ikke kan repareres på den måde at den viser dem som Unrecoverable.

Unrecoverable sectors er fysiske skader på pladerne.

Hvis du sender en email til steen@mcsea.dk kan jeg sende dig en iso-fil med cd-en som du kan boote fra.