Ikke kølepasta til AMD cpu?

Bundkort / CPU d.  06. december. 2006, skrevet af Hamstren
Vist: 338 gange.

Hamstren

Overclocker
Tilføjet:
06-12-2006 14:26:05
Svar/Indlæg:
541/48
Hej Alle.

Skal her på et tidspunkt i dag ud og handle en Srythe Infinitive til min 3500+ venice. Men lige her op til er der nogle, som har visket mig noget i øret om, at det ikke er alle kølere man må bruge på AMDer.
Det var noget med at der sad noget på kølerne i forvejen?
Er der noget i det, eller er det forkert?

Hamstren

nyg

Superbruger
Tilføjet:
06-12-2006 15:43:41
Svar/Indlæg:
271/63
Nogle kølere har kølerpasta på fra starten eller ligger det tit i en pose o.s.v ved siden af.

Vil forslå du køber nyt da det man får med altid er sådan noget billigt noget. Køb noget Ac5 så er du sikker på at få den optimale køling :)

Hamstren

Overclocker
Tilføjet:
06-12-2006 15:48:22
Svar/Indlæg:
541/48
Okay godt, det var bare lige det her jeg faldt over

http://jacomputer.dk/group.asp...

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2006 16:15:52
Svar/Indlæg:
3214/18
#2 Tror det er et levn fra fortiden, da AMD kørte uden heatspreader. Dengang var der vist noget snak om, at garantien ikke dækkede, hvis man selv havde klattet kølepasta udover det hele. Det kunne i værste grad ødelægge CPU'en, hvis det var ledende og kom de forkerte steder hen.

Raller

Superbruger
Tilføjet:
06-12-2006 16:33:42
Svar/Indlæg:
43/3
Der skal skam kølepasta på en AMD64 cpu ! .. Brug Artic Silver 5 ! Og smør et meget tyndt lag på IHS , brug evt dankort eller noget til at glatte det ud med. Det virker super godt, fik meget gode temp´s da jeg kørte med AMD64.

Men det var i gamle dage der sad sådan noge "plastic" agtig stads på.. hvilket ikke fjernede noget varme overhovedet .. så køb du dig en køler, og smid noget pasta på.. udover hvis det ikke sidder på fra starten. Du kan altid mærke om det der sidder på føles rigtig eller ej ..

Mvh