Spørgsmål til Software Firewall

Software d.  06. december. 2006, skrevet af Retro
Vist: 286 gange.

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2006 15:59:21
Svar/Indlæg:
1643/172
Kan man miste performens i net spil ved brugen af en Software firewall? Altså i form af måske laver fps eller evt dårliger ping i net spil osv?

Prins-Valiant

Overclocker
Tilføjet:
06-12-2006 16:57:32
Svar/Indlæg:
27/5
Selvfølgelig kan du det. Firewallen bruger jo noget af cpu'ens energi på at læse data. Alt efter, hvor hurtig din cpu er, og hvor krævende din firewall er, kan du miste noget.

Jeg bruger Kerio Personal Firewall. Den lukker porten for CS-serverne og BF2-serverne, så når jeg vil spille det, så må jeg lukke firewallen. Ellers er det en rigtig nice firewall

foo

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2006 17:11:03
Svar/Indlæg:
1685/240
#1 - det er altså meget meget lidt - måske noget der kan måles, men næppe noget der kan mærkes...

#0 - hvis du sætter din Firewall op til at acceptere al indgående og udgående traffik på den port som spillet bruger, så er der ikke nogen mærkbar ydelsesnedsættelse - de fleste firewalls vil i et sådan tilfælde stoppe helt med at overvåge traffiken, og så er det kun egetforbruget som firewallen bruger af CPU tid som du mister, og det er som regel ingenting (selvfølgelig alt efter firewall)

MvH

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2006 18:06:38
Svar/Indlæg:
3943/44
#1 du har sat kiero til begynder mode...
Ellers ville den spørge dig om du ville åbne porte.

Men du kan gå ind i listen over programmer den har regler for.
Der er et der hedder andre programmer, den sætter du bare til ask, så spørger den igen.

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2006 22:32:09
Svar/Indlæg:
1643/172
Jeg har sat min firewall op til at blocker ingåend trafik, men så snart jeg opretter en eller anden form for server. Har jeg sat min firewall til åbene op for porten så det er muligt at lave div ting. Ved ikke om dette kræver noget, men nogen gange er der lidt spiks siger folk ved ikke om det er min firewall eller om det selve min forbindelse. Det er Warcarft 3 vi snakker om i dette tilfælde.

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2006 22:34:21
Svar/Indlæg:
1643/172
Det er kun den port programmet har brug der åbenes op for automatisk uden nogen form for unlocking ala windows firewall og ZoneAlarm. Ved at det virker for elles kunne folk ikke joine mine spil når jeg hoster et game på battle.net, men det var mere for at høre min firewall kunne få folk til at lagge at jeg stilles spøgsmållet oprindeligt.