Linux på P965

Software d.  06. december. 2006, skrevet af clausjr
Vist: 281 gange.

clausjr

Superbruger
Tilføjet:
06-12-2006 16:03:12
Svar/Indlæg:
69/7
Er der nogen som har erfaring med at installere Linux på en Intel P965 baseret pc.? Jeg har lige gjort et forgæves forsøg med SuSE 10.1 x64. Installationen kunne end ikke finde det DVD-drev som det var indlæst fra. Men til forskel fra Ubuntu, som jeg også forgæves har forsøgt med, kunne den godt se mine S-ata 2 hd´ere.
Min 2. pc er 915GV baseret, og på den har jeg både Mac OS, WinXP og Ubuntu 6.10.
Det er formentlig ICH8R driveren som er problemet. Ifølge Intel understøtter den kun NTFS. Men der er forhåbentlig en måde at omgå dette på, ellers er man jo "stavnsbundet" til MS´s produkter.
Jeg har søgt hjælp i div. Linux fora. Men de bruger tilsyneladende ikke så "nyt" hw. :)

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2006 18:00:18
Svar/Indlæg:
3943/44
tror du skal vente til i morgen der kommer suse 10,2 med en nyere kerne.
Vil tro at den kan tage bundkortet, men er ikke sikker.

Det er i hvert fald kerne 2.18+ (som er i suse 10.2) der skal til for at tage mit asrock mobo.

google fandt denne side:
http://www3.intel.com/cd/chann...

Ellers hvis du kan debian på, så er det ikke så svært at compile sin egen kerne der.

har du evt. prøvet boot parametere, -noapic plejer at være god når man installere.
Men at jeg selv skulle have nogle ide settings med da jeg installerede debian.

clausjr

Superbruger
Tilføjet:
06-12-2006 18:37:43
Svar/Indlæg:
69/7
Endelig fik jeg et brugbart svar :) Det er åbentbart bare et spørgsmål om at vælge den "rigtige" distribution :i
Jeg var heller ikke klar over at SuSE 10.2 er på vej :r
Tak for hjælpen :)