Computer død??

Diverse d.  06. december. 2006, skrevet af Hr-simon
Vist: 336 gange.

Hr-simon
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2006 17:27:19
Svar/Indlæg:
43/11
Heysa OC,
Jeg står og har en rimlig bustet computer, det startede med at jeg fik en eller anden virus, hvor mit avg free antivirusprogram kom og fjernede det, eller måske ikke for programmet skrev jeg skulle genstarte så det gjorde jeg så. men derefter begyndte maskinen at genstarte af sig selv hver gang den var lige ved at gå ind i windows, møjirreterende!
Nå men så stod den så der og genstartede et par gange og da jeg ville sætte min windows CD i for måske at kunne reparere det hele og derefter genstarte, ville den ikke genstarte mere, faktisk kunne jeg ikke engang få liv i maskinen når jeg trykker på tændknappen..
Jeg har tjekket og der er stadig strøm på bundkortet, har osse prøvet med en anden tændekabel+knap fra et andet kabinet men lige lidt hjælper det! :S
Nogen der har en anelse om hvad der kan være galt?

bornholm
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2006 17:53:24
Svar/Indlæg:
2958/84
Et skud i tågen, prøv at reset bios og start op i fejlsikkret tilstand, for at fjerne virusen og siste ud vej hvis du får gang i computeren en ren indstalation af win.



Hr-simon
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2006 18:00:48
Svar/Indlæg:
43/11
Yes har rpøvet at cleare biosen, men der sker stadig ingenting når jeg trykker på tændeknappen på computeren :/



bornholm
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-12-2006 20:22:35
Svar/Indlæg:
2958/84
Øhhh, jeg har været ude for at der med tiden godt kan blive en løs forbindelse fra powerknappen nede ved mb (stikket), tag evt. en tang og klem den lidt sammen uden at ødeligge stikket.

Hvis det ikke er det er jeg lidt på bar bund, men er gået i tankebox, håber ikke jeg får klaus og det kan godt tage lidt tid.

Øhhh prøv også at fjern al unødigt HW. pil strømforsyningen fra mb. og andet HW. sæt strøm til lav en forbindelse imellem den Grønne og en eller anden sort ledning på 20/24 pins stikket og se om strømforsyningen starter op og mål så om der er strøm på 12 og 5v. mulixstikkende.



Hr-simon
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-12-2006 15:58:01
Svar/Indlæg:
43/11
Hej igen, nå nu har jeg prøvet det du foreslog med strømforsyningen, og det viser sig at den virker som den skal så må næsten ha noget med mit bundkort at gøre..