X-One Media Center - dårligt billede på CRT T

Media Center d.  06. december. 2006, skrevet af lassebuck
Vist: 573 gange.

lassebuck
 
Superbruger
Tilføjet:
06-12-2006 22:53:52
Svar/Indlæg:
42/6
Hej,

Jeg har købt et X-One Media Center som jeg har forbundet med et CRT (gammeldags) TV. Signalet er S-VHS via et billigt scart-kabel. Billedkvaliteten er dårligere end VHS video. Dårlig kontrast, dårlig farvedefinition og striber, og det er uanset om jeg ser tv eller DVD'er via media centeret :l

Er der andre som har samme oplevelse med dette produkt?
Har i nogle gode råd? ?:(

Jeg skal ikke ud og købe nyt tv/monitor, så VGA/DVI er ikke en løsning.

Antennesignal og TV-tuner OK
- Jeg har flot skarpt billede hvis jeg ser tv uden media center.
- Hvis jeg tilslutter en monitor står alt knivskarpt!

Scart kablet?
Det samme scart kabel giver helt skarpe billeder når jeg tilslutter en almindelig DVD-afspiller (så det er vel næppe problemet?)

Afskærmning?
Invendig er scart kablet forbundet med grafikkortet via tynde uskærmede ledninger. Jeg ved ikke hvor meget der er at hente her...

Grafikkort?
Er det sandsynligt at grafikkortet bare genererer et VHS-signal af rigtig dårlig kvalitet? Hvad kunne være et sikkert billigt alternativ?

På forhånd tak!


TheBroker
 
Superbruger
Tilføjet:
07-12-2006 10:24:09
Svar/Indlæg:
118/23
1. hvor lang er dit kabel?
2. hvor dårlig er kvaliteten?
3. en del vga kort levere et elendigt s-vhs signal..

Lad mig sige det på en pæn måde.. mediacenter PC og gamle crt tv med scart/s-vhs tilslutning høre bare ikke sammen..

Hvis man vil ha et velfungerende og pæn billede skal man som min. ofre penge på et billigt LCD tv med vga ind..



Beaviz
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-12-2006 10:29:56
Svar/Indlæg:
3214/18
Som allerede nævnt, så leverer rigtig mange kort et ringe S-VHS-signal. Du kan forsøge at sætte opløsningen ned til 640x480 og opdateringsfrekvensen på 60Hz. Det kan muligvis give et klarere billede.