Asus A8N32-SLI vs SLI.

Grafikkort d.  06. december. 2006, skrevet af Sehstedt
Vist: 283 gange.

Sehstedt

Superbruger
Tilføjet:
06-12-2006 23:58:17
Svar/Indlæg:
120/23
Hej jeg har lige smidt et ekstra PCI express kort i maskinen.
Bundkortet er et Asus A8N32-SLI
Er der et sted i bios hvor man slår SLI til og fra? kan kun se at man kan vælge:
PCIE1 - PCI - PCIE2
eller
PCIE2 - PCI - PCIE1

Jeg vil ikke have slået SLI til, er der nogen der kan give et hint?

Sehstedt

Superbruger
Tilføjet:
07-12-2006 00:28:13
Svar/Indlæg:
120/23
ekstra oplysninger:
jeg har mit ATI GFX, PCIE og har lige sat et Nvidia gfx PCIE ekstra i maskinen, men Nvidia kan kun køre -1 gange -1 pixel? og ikke dedektere nogen skærm, selv om jeg har sat projectoren til???

Sehstedt

Superbruger
Tilføjet:
07-12-2006 00:38:29
Svar/Indlæg:
120/23
når jeg alligevel prøver at udvide skrivebordet til Geforce Nvidia kortet kommer der en meddelse der siger:
Den aktuelt valgte grafikdriver kan ikke bruges. Den er skrevet til en tidligere versign af windows og er ikke længere kompatibel med denne version af windows.
Systemet er srartet ved hjælp af VGA-standarddriveren.
Kontakt Hardwareproducenten for at få en opgraderet driver, eller vælg en af de drivere, Microsoft levere.

Men det er en driver jeg lige har hentet på Nvidias hjemme side, skulle være den sidste nye til XP.

Virker mærkeligt

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
07-12-2006 03:19:38
Svar/Indlæg:
15982/637
Det er ikke mærkeligt. Det to kort kører ikke SLI da ATI slet ikke understøtter SLI, og yderligere dur det altså slet ikke at sætte et nVidia og ATI kort i maskinen, det kan BIOS ikke håndtere. Yderligere har winXP heller ikke kompabilitet to to forskellige grafikkort i da det kræver hver sin driver og hver driver er "primær" driver.

Det kan måske virke hvis du satte en almindelige PCI grafikkort i.
Men ellers hvorfor i alverden ikke få endnu et stk at det samme nVidia kort så du kan køre SLI men ikke i SLI-modus sålede du kan have flere skærme koblet til mv.

Det du har gang i nu er jeg 99% sikker på ikke kommer til at virke.