Problem med min Firefox browser.

Software d.  08. december. 2006, skrevet af lakrids
Vist: 380 gange.

lakrids
 
Overclocker
Tilføjet:
08-12-2006 04:39:10
Svar/Indlæg:
142/4
Jeg bruger Firefox 2.0, fejlen ser sådan ud:


Det begyndte i starten af December for nogle dage siden(virkede fint inden). I starten kunne jeg slet ikke logge ind da logind knappen ikke virkede, men jeg fandt ud af at jeg kunne skrive min navn og kode og trykke 'enter' på tastaturet for at logge ind. Hvad er det lige der er sket? Hjælp mig please, mange tak på forhånd.

Følgende addons er installeret på in Firefox 2.0 browser:
Adblock Plus
Dansk Ordbog
Tysk ordbog
Spansk ordbog
Fransk ordbog
DOM inspector
Download Statusbar
DownloadThemAll
FireFTP
Flashblock
Foxyproxy
Gmailspace
IETab
Noscript
Refcontrol
Stealther
User Agent Switcher
Videodownloader

Jeg har allerede prøvet at deaktivere ALLE addons samtidig men fejlen er der stadig, så det er nok ikke deres skyld (alt virkede også fint et par dage siden i November).

En anden fejl jeg har er hos Anandtech. Her på side 3: http://anandtech.com/cpuchipse...
Ser sådan ud for mig:

Billederne fylder deres plads på browseren og jeg kan markere dem som i kan se i screenshot. Problemet er at indholdet i billederne ikke viser sig.
Men på side 11 kan jeg se graf billederne fint:


Problemet hos anandtech har været der siden jeg opgraderede fra firefox 1.5 til Firefox 2.0 tror jeg. I den gamle Firefox virkede det fint og i IE virker anandtech siden også fint.

Jeg kan bare ikke finde ud af det. Please hjælp, igen mange tak på forhånd.

Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2006 07:08:17
Svar/Indlæg:
5410/123
Sker det altid når du går ind på siderne?



MortiA
 
Overclocker
Tilføjet:
08-12-2006 07:27:08
Svar/Indlæg:
15/1
Internet Explore is what you want :P



foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2006 07:49:13
Svar/Indlæg:
1685/240
Det er uden tvivl et eller flere af dine add-ons der fucker det hele op...

DU vil højst sandsynligt ikke kunne li hvad jeg siger nu, men noter dig ned (har du jo egentlig allerede gjort ;)) hvilke add-ons du har installeret - uninstall ALT der har noget med firefox at føre inkl. firefox - inst firefox og tjek siderne, installer så plugin én af gangen og tjek siderne mellem hver - så skulle du gerne kunne finde ud af hvilket plugin der er skyld i det her...

Er slet ikke i tvivl om at det er et plugin der ødelægger det for dig..

#2 - IE er noget arrigt lort, mage til skod-browser skal man lede længe efter.... Er max træt af den, så NAJ!! :)



Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2006 07:53:19
Svar/Indlæg:
5410/123
#3 Er enig mht. IE, men faktisk så er IE7 ok. Der er stadig nogle minuser så jeg bruger også Firefox, og det bliver jeg nok ved med.



CoBrA1
 
Superbruger
Tilføjet:
08-12-2006 08:44:08
Svar/Indlæg:
242/25
Prøv at højre klikke, og ned i noscript give adgang til java på www.hwt.dk , tror det er det der er galt her :p :p :p



foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2006 08:45:14
Svar/Indlæg:
1685/240
#4 - har ikke haft IE7 mellem fingrerne endnu, da jeg generelt er imod betasoftware så længe jeg har et alternativ der ikke er beta... Jeg mener dog også at Firefox generelt bare er bedre fordi den ikke lider af Microsoft feberen... Har udviklet hjemmesider i en del år efterhåenden (mest til husbehov) og jeg er altid gået meget op i at de er udført ordentligt, de er som regel aldrig blevet prangende med en høj WOW-faktor, men koden har altid været i orden, og det er det bringer mig så til det mest irriterende ved IE, den viser ikke alt så det overholder W3C standarden - det erforeskrevet "hvordan" en kode skal tydes, og Microsoft har så valgt at gøre de lidt anderledes på nogen punkter, føje lidt ting til som kun virker hos dem osv...
Det er så max irriterende når stotset alle bruger IE, og man gerne vil have at folk med FF, Opera, Safari eller en helt 4- browser også ser det som man gerne vil have...



foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2006 08:48:26
Svar/Indlæg:
1685/240
#0 - så lige på siden for GmailSpace at der er en konflikt med noscript, måske har det en indflydelse på dit problem også...



lakrids
 
Overclocker
Tilføjet:
08-12-2006 09:07:59
Svar/Indlæg:
142/4
Mange tak for svarene allesammen!

#1 Ja. Problemet med Anandtech har været der siden jeg opdaterede til 2,0. Problemet med HWT startede i begyndelsen af December, før virkede det normalt. Det var kun disse to sider der har så tydelige fejl.

#2 Ellers tak :p

#5 Det havde jeg også gjort for længe siden. Jeg har givet adgang til alle sider jeg besøger dagligt. Det er kun de åbenlyse reklame servere jeg som googlesyndication osv. jeg spærrer for.

#7 Det prøver jeg og undersøge senere om det var det som var galt.


#3 Det lød også meget fornuftigt så jeg gav den lige en tur og HWT virkede normalt igen.
alle add ons blev fjernet. HWT virker igen som normalt, meget mystisk da jeg før brugte 'disable' istedet for uninstall var den lige gal. HWT virkede også med alle disse add ons for en uge siden, det må have været en fejl i en update i en af dem så.
Men selv med all add ons fjernet var problemet med Anandtech stadig.

Jeg prøver og fjerne/installere Firefox igen og ser om det virker.



foo
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2006 09:38:03
Svar/Indlæg:
1685/240
#8 - nu jeg har tænkt over det, så kan jeg faktisk også godt fortælle dig præcis hvorfor hwt ser dum ud fra december af.. :)

Vi har skrifter vores banner ud med den animerede sne-version. Den er lavet i flash.
Normalt er det midterste af vores banner blot en png, så der ser du selvfølgelig ikke problemet...



lakrids
 
Overclocker
Tilføjet:
08-12-2006 09:52:03
Svar/Indlæg:
142/4
#7 Så fandt jeg endelig synderen for HWT problemet. Jeg installerede dem i denne rækkefølge:

Stealther
Noscript
Gmail Space
Adblock Plus
User Agent Switcher
RefControl
flashblock

Det virkede fint indtil jeg prøvede med Flashblock. Men så prøvede jeg for sjov at trykke på flashblock knappen:

Og vupti HWT virkede som normalt igen selv med flashblock.
Sjovt nok var problemet faktisk at HWT havde skiftet til den nye julebanner som flashblock fuxer siden op med når den blokerer.
Det passer også meget fint med at problemet opstod i starten af december :i
HWT mysteriet løst. Mange tak for hjælpen!

Jeg har dog stadig problemer med Anandtech. Håber i har nogle forslag.

Jeg har lige sat de allervigtigste add ons tilbage. Men selvom jeg fjernede alle add ons og geninstallerede Firefox uden noget som helst andet var Anantech problemet der stadig.



lakrids
 
Overclocker
Tilføjet:
08-12-2006 10:00:06
Svar/Indlæg:
142/4
#9 Godt tænkt! :e Jeg var lidt for langsom med #10 der.
Jeg vil ikke rigtig leve uden flashblock, men så er det godt at den har en whitelist, hvor jeg lige har føjet HWT til så nu virker HWT igen hver gang. Det er dejligt med en julebanner :f (Har først lige lagt mærke til den i dag) :e



Desyncer
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-12-2006 10:34:27
Svar/Indlæg:
825/76
#0
af- og geninstallere firefox helt?



lakrids
 
Overclocker
Tilføjet:
08-12-2006 10:56:31
Svar/Indlæg:
142/4
#12 Jeg afinstallerede først addons. Så afinstallerede jeg firefox. Så geninstallerede jeg. Men mine settings i firefox options og addons var stadig intakt så jeg går ud fra at der var nogle rester tilbage i registreringdatabasen.
En anden ting der var tilbage var nogle Divx plugins, flashplayer plugins og realmedia plugins tilbage in Firefox mappen men dem turde jeg ikke at slette.



#14
MupP
 
Superbruger
Tilføjet:
08-12-2006 11:07:46
Svar/Indlæg:
254/16
Det lyder godt nok mærkeligt med Anandtech.. Jeg har ingen problemer med at se siden eller billederne er det jo faktisk.. Og jeg kører også FF 2,0

Så problemet er i hvert fald ikke FF 2.0.. Men noget forslag har jeg desværre ikke.. ?:(



lakrids
 
Overclocker
Tilføjet:
08-12-2006 12:50:26
Svar/Indlæg:
142/4
Her er lige en opdatering til min problembeskrivelse af anandtech siden i #0.
Denne artikel: http://anandtech.com/tradeshow...
ser nu sådan ud:

Åbenbart er problemet at i nogle artikler fylder 'billederne' deres plads som i #0 mens ved andre artikler kolapser teksterne bare sammen som i min screenshot ovenover. Begge har dog tilfælles at jeg ikke kan se nogen af dem. :e

Jeg fik det manglende billedes url fra IE. Bagefter tastede jeg url i Firefox og resultatet:

jpeg billede blev vist som en 1x1 pixel gif. ?:(

heeeeelp :x