nVidia Raid problemer

Diverse d.  08. december. 2006, skrevet af TheBroker
Vist: 278 gange.

TheBroker

Superbruger
Tilføjet:
08-12-2006 11:32:50
Svar/Indlæg:
118/23
Hej

Jeg har et nvidia raid 5 vha. nForce 570 Ultra MCP på et MSI K9N Ultra bundkort:
http://www.msi.com.tw/program/...

Når jeg installere propper jeg disketten i til windows, så den kan finde raid´ed, ingen problemer der..

Efter installation kører det som det skal!

Nu vil jeg så smide de rigtige drivere ind via nvidias lille software/driver pakke, installationen opdatere den til nogle windows drivere med mulighed for at kunne trække lidt flere data ud af diskene (smart) end man kan med de native inst. drivere, ud over det smider den et uunværligt mediashield tool ind, så man kan se raid status og blabla.

MEN, efter installation kan den bare ikke læse eller skrive rigtigt til raid´ed, den fucker hele filsystemet fuldstændig op!!

Nå, problemet er så ik større end at jeg da bare kan køre på native driverene, de performer efter sigende på samme måde som de andre "windows" drivere.. menmen.. problemet er at med native drivere kan jeg åbenbart ikke se s.m.a.r.t info. og jeg kan heller ikke bruge mediashield tool´et.

Det er bare ikke godtnok, for det er lidt ufedt ikke at kende disk status på sit raid.. så kan man køre i flere dage med en defekt disk, uden at opdage noget... hmm

Nogen der har prøvet noget lign. eller har en idé?

Det skal siges at jeg har prøvet ALT:

- Nyeste BIOS
- Nyeste drivere
- Prøvet at snyde lidt med en sammensmeltning af native+full drivere
- prøvet 14 forskellige s.m.a.r.t monitorere
- prøvet med windows XP, Server 2003

ja kort sagt.. ufedt..