#5 Det kan ikke lade sig gøre med Intel, medmindre du accepterer den x4-port forklædt som x16 (eller bruger Intel 915 chipset, men der er hverken Pentium D eller Conroe understøttet).
Men jeg tror altså ikke, den x4 port vil være nogen voldsom flaskehals, ikke engang for et 8800GTS. Og du kan jo altid senere købe nyt bundkort og RAM.
#6 okay så. men hvis jeg nu skifter mit gfx ud med det 8800gts er det så mærkbart om det køre 16 eller 4 ?. jeg gider ikk ligefrem at gå ud og bruge en fandens masse penge på nyt mobo ram osv
stensgaard rammer den meget godt. DualVSTA bruger via chipset p880ultra for at være precis og fra asrock side er det allerde overclocked og pilled ved. Det kan jo både klare agp x8 pci-e x4 og core 2 duo ddr1 og ddr2 osv. Men tror det er enten chipsetet der gør at det er 4x eller det er pga agp porten på samme board.
#9 det er faktisk kun et overclocket p880pro - derfor kalder de det et pro/ultra.
Der er en ny version af moboet på vej, hvor den eneste forskel er at det har en rigtigt ultra chip, hvilket giver højere mulighed for højere oc, da ultra er lavet til 1066mhz - det er pro slet ikke
yeah i know men det nye er til quad core ikke andet men det supporter så de normale core 2 bedre pga den fsb. Ikke en grund til a skifte dog da jeg klare mig fint med det jeg har indtil jeg skifter mobo næste år.
har ikke set tests nogen steder men det er stadig via chipset = dårlig oc lige meget hvad. Du skal tænke på at de via chipset der er på de her boards er overclocked og pilled ved i forvejen så¨man går på en meget fin balancegang for at oce de her boards ved stabile setups.