Se DVD filer (recorded tv) fra net share?

Media Center d.  11. december. 2006, skrevet af TheBroker
Vist: 604 gange.

TheBroker

Superbruger
Tilføjet:
11-12-2006 09:12:02
Svar/Indlæg:
118/23
Hej

Jeg har MCE 2005 og har pga. af pladsmangel, smidt mine filer over på et netshare (windows server), det er virker fint nok med musik og alt det der, men jeg kan åbenbart ikke få mit mediacenter til at vise mit recorded tv, selvom jeg angiver folderen hvor de ligger.

Jeg har prøvet følgende ud fra diverse guider på nettet:

- skrive folderen som mapped share (t:\recorded tv)
- skrive som UNC (\\server\share)
- prøvet nogle tools.. (Som egentlig bare skriver det samme som jeg gør i regedit)

Det skal siges at jeg absolut ikke er nybegynder indenfor PC, tværtimod, jeg er heller ikke nybegynder indenfor MCE, men lige netop det kan jeg sq ik magte..

Jeg har fundet ud af at det iflg. MS ikke er muligt, men det kan jeg ikke få til at passe, eftersom der er mange på nettet der skriver at det er muligt..
Og ydermere sælger amitech selv samme løsning (mediacenter+ net share) og de kan få det til at virke..

Nogen der har nogle forslag?

en anden løsning kunne også være et tool der fik windows til at tro at net shared var et lokalt drev..
- hvis det findes?

På forhånd tak

Jay

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2006 10:09:52
Svar/Indlæg:
193/54
hmm kan du ikke, som du selv er inde på, lave et fake drev, med f.eks daemoon tool, og så lave dine records om til iso'er, og mounte dem på drevet igennem daemoon tool?

skal lige siges jeg ingen ide har om det egentlig kan lade sig gøre, var bare en ide jeg fik, som jeg lige ville lufte

TheBroker

Superbruger
Tilføjet:
11-12-2006 10:44:11
Svar/Indlæg:
118/23

Det er muligt der kan lade sig gøre, men det er slet ikke en mulighed...
Så har jeg en masse manuelt arbejde hver gang jeg optager noget tv..

Som det er nu kopiere den automatisk al data ned på serveren om natten, derfra skal den så kunne afspille dvr filerne fra..

Der er i MCE 2 foldere der omhandler DVR filer (optaget tv)

1: Recorded TV, hvor det man har optaget ligger
2: Watched folders, som er en mappe hvor MCE kikker efter det man har optaget..

Det tricket er, er så at flytte watched folders til et net share, det kan fint lade sig gøre, men af mærkelige årsager har MS som udganspunkt ikke tilladt at MCE kan kikke efter watched folders på et net share?!?!
- kun på et lokalt drev..

Jay

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2006 11:47:26
Svar/Indlæg:
193/54
ahhh det kan jeg godt se..

så tror jeg det er sådan noget her vi er ude i, hvis du ikke allerede har prøvet det

http://answers.google.com/answ...

TheBroker

Superbruger
Tilføjet:
11-12-2006 12:28:11
Svar/Indlæg:
118/23
hmm jeg kan ikke gennemskue om det vil virke, men det er helt klart et førsøg værd.. hvis det virker er det i hvert fald lige det der skal til :)

Huddy

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2006 13:01:47
Svar/Indlæg:
1881/217
Du laver bare et Batch fil, som du køre via Planlagte opgaver, eller Start menuen.

I Batch filen skriver du:

net use x: \\servernavn\sharenavn /User:domain_el.lokal_Computernavn\Administrator Adgangskode

Så bliver sharet mountet, og du kan sige til MCE, hvor den skal kigge hen til de forskellige ting.

TheBroker

Superbruger
Tilføjet:
11-12-2006 13:12:54
Svar/Indlæg:
118/23
hehe nej.. det virker nemlig ikke... det var det første jeg gjorde, da det klart var det mest oplagte..

MCE kan nmelig se at det er et share og ikke et lokalt drev.. så det er et no-go desværre..

og rettigheder er heller ikke et issue..

"Det skal siges at jeg absolut ikke er nybegynder indenfor PC, tværtimod, jeg er heller ikke nybegynder indenfor MCE, men lige netop det kan jeg sq ik magte.. "

TheBroker

Superbruger
Tilføjet:
11-12-2006 14:00:18
Svar/Indlæg:
118/23

Det var desværre et no-go, jeg fik et "Disconnected Network Drive", som windows ser som et net share.. i hvert fald kan den gennemskue det..

steen

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2006 14:13:26
Svar/Indlæg:
2870/65
MCE er ikke beregnet til at joine et domæne...så er dét sagt.

Men det betyder ikke, at det ikke er muligt at få de 2 maskiner til at kommunikerer sammen. Det skulle være muligt.

Nu kender jeg ikke maskinens opsætning, men lad os kigge på et par ting som måske kan hjælpe:

1. Da din server sikkert ikke er en Domæne Controller, eller er i et MS domæne, burde du kunne sætte begge maskiner i WORKGROUP, så de ting er på plads.

2. Har du sikret dig, at du kan pinge den anden maskine...hver især. (det har du sikkert). Du skal nok bruge IP adressen istedet for en UNC path i første omgang (\\IP\share).

3. Lav en bruger på din server som hedder det samme som en administrator-konto på din MCE. Så burde du kunne forbinde MCE maskinen til serveren med brugerkonto (servernavn\brugernavn) ...og så password.

GL

TheBroker

Superbruger
Tilføjet:
11-12-2006 14:34:23
Svar/Indlæg:
118/23
"MCE er ikke beregnet til at joine et domæne...så er dét sagt. "
- eftersom det er en xp pro, så skulle det ikke være et problem, men det er nu heller ikke tilfældet her ;)

Svar til 1,2 og 3.

Det er IKKE alt det almen tekniske jeg søger svar på.. der ER IP kontakt, og også via dns navnet, så min MCE boks kan fint se serveren på enten IP eller NetBIOS navn..

MCE boksen kan også fint læse/skrive i den mappe som er delt på serveren, den mappe hoster nemlig også musik, billeder og andre film (DivX f.eks.), dette er ikke et problem, problemet er at få "Recorded TV" til at dukke op under menu´en i MCE, jeg kan godt finde filerne under menu´en "Video", men der følger der ikke den udviddede beskrivelse med som bliver hæftet på optagelsen af guiden..

Se evt. her:
http://blogs.msdn.com/astebner...

http://thegreenbutton.com/foru...

Jeg har prøvet ovennævnte "hacks", men ligelidt hjælper det..

MCE nægter fuldstændig at kikke efter "Recorded TV" når mappen ligger på et netshare..

Det problem har Amitech også indset, de har så lavet et tool der følger med deres NetShare diske, således at deres egen Mini MCE boks kan se "Recorded TV" fra et net share..

Jeg talte med Amitech og fik det bekræftet, men de ville klart ikke udlevere dette tool uden køb af disk..
Og spørgsmålet er om det tool vil virke op mod et windows share?!?

Er der nogen der ejer en Amitech NetShare Disk?
Og som vil låne mig det tool?

- tak for al input so far :)

TheBroker

Superbruger
Tilføjet:
11-12-2006 14:39:34
Svar/Indlæg:
118/23
Lige et link til NetShare disken fra Amitech

http://www.amitech.dk/includes...