Se DVD filer (recorded tv) fra net share?

Media Center d.  11. december. 2006, skrevet af TheBroker
Vist: 604 gange.

TheBroker

Superbruger
Tilføjet:
11-12-2006 09:12:02
Svar/Indlæg:
118/23
Hej

Jeg har MCE 2005 og har pga. af pladsmangel, smidt mine filer over på et netshare (windows server), det er virker fint nok med musik og alt det der, men jeg kan åbenbart ikke få mit mediacenter til at vise mit recorded tv, selvom jeg angiver folderen hvor de ligger.

Jeg har prøvet følgende ud fra diverse guider på nettet:

- skrive folderen som mapped share (t:\recorded tv)
- skrive som UNC (\\server\share)
- prøvet nogle tools.. (Som egentlig bare skriver det samme som jeg gør i regedit)

Det skal siges at jeg absolut ikke er nybegynder indenfor PC, tværtimod, jeg er heller ikke nybegynder indenfor MCE, men lige netop det kan jeg sq ik magte..

Jeg har fundet ud af at det iflg. MS ikke er muligt, men det kan jeg ikke få til at passe, eftersom der er mange på nettet der skriver at det er muligt..
Og ydermere sælger amitech selv samme løsning (mediacenter+ net share) og de kan få det til at virke..

Nogen der har nogle forslag?

en anden løsning kunne også være et tool der fik windows til at tro at net shared var et lokalt drev..
- hvis det findes?

På forhånd tak

Jay

Elitebruger
Tilføjet:
11-12-2006 10:09:52
Svar/Indlæg:
193/54
hmm kan du ikke, som du selv er inde på, lave et fake drev, med f.eks daemoon tool, og så lave dine records om til iso'er, og mounte dem på drevet igennem daemoon tool?

skal lige siges jeg ingen ide har om det egentlig kan lade sig gøre, var bare en ide jeg fik, som jeg lige ville lufte

TheBroker

Superbruger
Tilføjet:
11-12-2006 10:44:11
Svar/Indlæg:
118/23

Det er muligt der kan lade sig gøre, men det er slet ikke en mulighed...
Så har jeg en masse manuelt arbejde hver gang jeg optager noget tv..

Som det er nu kopiere den automatisk al data ned på serveren om natten, derfra skal den så kunne afspille dvr filerne fra..