Overclocking af bærbar

Overclocking d.  12. december. 2006, skrevet af Maverick
Vist: 382 gange.

Maverick

Overclocker
Tilføjet:
12-12-2006 12:11:34
Svar/Indlæg:
0/1
Hej, jeg har en acer travelmate 4020, med en processor på 1,6 ghz, det er en centrino, hvor meget vil i mene at jeg maksimalt skal clocke den ?, og hvordan gør jeg ?

Svar hurtigst muligt tak :)

jAMBAZZ

Elitebruger
Tilføjet:
12-12-2006 12:48:42
Svar/Indlæg:
156/18
Det er slet ikke sikkert den kan overclockes. Der er helt sikkert ingen oc options i BIOS. Du har mulighed for at prøve dig frem med Clockgen fra www.cpuid.com/clockgen.php hvor der er forskellige skabeloner til forskellige chipsets.
Godspeed!

Roflpopz

Superbruger
Tilføjet:
12-12-2006 14:55:39
Svar/Indlæg:
178/22
Generelt OC'er man ikke bærbare, fordi det er et lukket miljø i forhold til en stationær. Dvs., at din bærbar vil have det svært med, at komme af med alt den ekstra varme, som der uungåeligt vil komme ved OC - Resultatet heraf vil så være, at du får en bærbar med overophedet componenter, som der så igen vil arbejde langsommere, og du får derved den modsatte effekt end den du i starten egentlig gerne ville have.
Det kan så også være, at du kan sætte noget ekstra kul på dine blæsere, men så vidt jeg ved, så er der ikke mange bærbare der har flere end 1 blæser - så den får det lidt svært.
Alt i alt, en dårlig idé. Og OC på fabriks computere er også generelt en dårlig idé, eller kan i nogle tilfælde slet ikke lade sig gøre, da BIOS er låst fra frabrikanten side.

nyg

Superbruger
Tilføjet:
12-12-2006 16:47:47
Svar/Indlæg:
271/63
Som #1 og #2 siger.

Men oc`er ikke en bærbar, der er ikke nogle indstillinger i bios hvor man kan hæve fsb eller multiplier. Dog vil det også være dumt da den har meget svært ved at aflede den extra varme der kommer som #2 siger.

En bærbar er ikke lavet til at overclocke. Som sagt er der kun 1 blæser som køler cpu og hvis du skilder din bærbar ad kan du forstå mig. Denne ene køler er ikke stor og kan kun lige køle din cpu som den er standart.