Mange fejl - nul køling

Grafikkort d.  13. december. 2006, skrevet af Desyncer
Vist: 303 gange.

Desyncer

Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2006 19:45:49
Svar/Indlæg:
825/76
Der skulle 4 BSOD, mere end 6 frysninger og adskillige advarsler til før jeg så at noget var galt :l

Sad og spillede fear combat da CCC poppede op med den meddelelse af gfx var meget varmt og at clock speeds var blevet sat ned. FINT nok, ind til den gik i blå.

Det har længe irriteret mig at jeg ikke ved noget om blæserhastigheden, som jeg tilsyneladende kun kan styre med ATITool.
Programmet SmartDoctor kan se/styre clocks men af en eller anden grund ikke andet. I help filen er der vist adskillige blæserstyrings funktioner og:

NOTE: For graphics card models without a monitor IC, ASUS SmartDoctor provides only the overclocking function.

Sjovt nok kan andre programmer godt se temp (ccc og Atitool)
Men jeg er ikke meget for at have atitool kørende bare for det, da jeg ikke vil have den til at styre clockspeed. Den kan ikke sætte rammene højere end 999mhz og første gang den har været åbnet sætter den blæseren fast på et bestemt niveau - lige nu 100% og jer er ved at blive døv!
:p

Nå, men pga de mange fejl satte jeg chkdsk, diskoprydning samt atitool's artifact check i gang mens jeg var i bad-

Kommer ned og ser igen beskeden fra ccc om at clocks var nedsat pga varme. "underligt....." Ser efter blæserstyrke i att - 100%... "meget underligt....." ser core temperatur : 114c' --WTF? Blæseren kørte ikke. Jeg syns også den var stille set i sammenhæng med at den kørte på fuld skrue. Aldrig har jeg slukket en pc så hurtigt, og så skulle jeg absolut mærke på den..

Pointen er, jeg ville høre om nogen her ved hvilket program der BURTE styre blæseren. CCC? -træls der ikke er nogle indstillinger som der burde være med smartdoctor.

Der skete så vidt ikke noget, med det er for mig mange penge at vifte over lyset :o

Jay

Elitebruger
Tilføjet:
14-12-2006 11:06:42
Svar/Indlæg:
193/54
hmm jeg må indrømme jeg nok bare havde sat blæseren til en manuel fancontrol så du selv kunne styre det, istedet for alt det software dér..

MIN dyrkøbte erfaring er at det andet IMO er mere til at stole på..

Desyncer

Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2006 21:38:28
Svar/Indlæg:
825/76
Ja... Især nu hvor den ikke vil starte hver gang (altså blæseren) Og den køre ikke så hurtigt at den kan køle nok efter længere tids spillen. Jeg tænkte ligefrem på selt at lave en simpel hardware overvågning da der ikke er noget software til det.

Du kan vel ikke anbefale noget? :i
Jeg mener at have set noget der var formet som el pyramide og fik topscore, men jeg kan ikke huske hvor/hvordan..