Overclocker
Tilføjet:
14-12-2006 12:46:12
Svar/Indlæg:
42/17
Følgende specs:
Asus A8R-MVP Deluxe
AMD 64 X2-4200+ Zalman CPNS9700LED
4x512MB PC3200
Sapphire X1800XT + Accelero X2
Chill 520W PSU
2 x Maxtor DM10 250GB SATA2
Windows XP SP2
Oprettet med ULi Raid0 til 502GB, bios kan se at der er lavet RAID og der er 2 steder man sætter det til RAID. ULi ser at der er lavet RAID0.
Ved installation af WINXP trykkede jeg F6 og kørte for fuld knald fra søndag til igår onsdag eftermiddag. Da jeg tændt ville den ikke starte windows. Man fik efter boot valget at starte med sidst kendt fungerende konfiguration. Når det er valgt bliver skærmen sort og der kommer en tekst frem i bunden der står der i 1 sek. så man når ikke at læse den. Trykker man enter efter 5-10 sek. starter pcen bare igen.
Jeg har kontrolleret BIOS at det er ULi-RAID der bootes på, ULi RAID ser begge diske og skriver RAID0 osv.
Nogen der har en ide til hvorfor Windows ikke vil starte. Jeg vil nu starte en installation igen, men det kan jo nemt ske igen.
ULi er jo købt af Nvidia så driver opdatering er en mangel varer. Har set der ligger en til install under Windows og det vil jeg så osse gøre.
Håber at der er nogen der har en god ide! Har læst på Asus fora at man måske kan lave en Firmware opdatering på Maxtor diskene. Begge er Maxtor 250GB DiamonMax 10 (6v250F0) men kan ikke finde dem hos Maxtor.
Sidst angående RAID0 - der kan man sætte stripe size fra 8k og opefter, hvad er bedst. Bruges til data og spil så alm. brug.