Mus til spil

Diverse d.  16. december. 2006, skrevet af Jacob_Lindberg
Vist: 349 gange.

Jacob_Lindberg
 
Overclocker
Tilføjet:
16-12-2006 00:08:51
Svar/Indlæg:
137/16
Hejsa!

Jeg leder efter en god mus til at spille med. Den må gerne være trådlød, men det er ikke en nødvendighed. Jeg ser i øjeblikket lidt på G7, men jeg ved ikke rigtigt.

Derudover så ser jeg på en mussemåtte, har fået øjnene op for S&S Steelpad, da man kan vinde den i mange konkurrencer herinde på siden.

Jeg håber på mange gode råd, på forhånd tak :)

mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2006 00:15:42
Svar/Indlæg:
3588/418
En rigtig god mus er en Razer Copperhead:
http://www.edbpriser.dk/Produc...
Den mus bruger jeg også selv.

En anden rigtig god mus er en Logitech G5:
http://www.edbpriser.dk/Produc...
Den har jeg også prøvet, og den er også rigtig god.

Rigtige gamere spiller ikke med trådløs mus, da en mus med ledning giver hurtigere reaktionstid og respons. Derfor har jeg aldrig brugt trådløs!

En rigtig god musemåtte kan være den som du omtaler. Jeg vil anbefale en SteelPad Quick evt. Heavy udgaven. Det er en musemåtte af stof, og den har jeg... Også prøvet :e og den er rigtig god. Lige meget hvad for en musemåtte du måtte vælge, vil jeg anbefale dig at bruge Gliderz eller såkaldt teflon "dutter" til under musen. Det gør at den glider bedre på musemåtten, hvilket vil resulterer i hurtigere responstid osv. osv. :D

Håber du kan bruge det til noget.



mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2006 00:16:33
Svar/Indlæg:
3588/418
Prøv evt. at smutte ned i en butik og hold en af musene i hånden, så du ved om den ligger godt i netop DIN hånd. Det er ærgerligt at købe en mus som man holder dårligt på.



Dragoncity2002
 
Overclocker
Tilføjet:
16-12-2006 02:00:29
Svar/Indlæg:
12/1
Jeg har lige udskiftet min Logitech MX510 med en Logitech G5.
Og jeg er endtil videre godt tilfreds med købet. Og en ganske smart feature er "on the fly" Dpi ændring hvilket jeg godt kan lide. Derudover er selve følelsen af musen en smule bedre end den gamle. Har nok også noget at gøre med at man kan ændre vægten i musen 8)

Men der er dog også et enkelt minus og det er at knapperne er meget følsomme, i hvert fald for mig. Men jeg vurdere at dette minus nok nærmere er en vane sag end et konkret problem med G5'eren.

Ps. Det hjælper måske ikke så meget på dit valg? Men det er min umiddelbart vurdering af musen efter godt og vel 15 timers brug af den. :P




TMG
 
Superbruger
Tilføjet:
16-12-2006 02:05:15
Svar/Indlæg:
155/14
http://overclocking.dk/news.as...

Her er en god guide/test til at købe en mus.

vh



Jacob_Lindberg
 
Overclocker
Tilføjet:
16-12-2006 03:17:46
Svar/Indlæg:
137/16
#1 Jeg ved ikke rigtig med Copperhead'en, er den ikke mest til små hænder, har selv en lidt stor hånd...

#2 Der er ikke særlig mange butikker som sæger gode spillemus, og som give kunderne lov til at prøve dem i Vejle.

#3 Jeg overvejer også G5'eren frem for G7, men det der med vægtene har jeg slet ikke behov for. Men tak for jeres indlæg :)



Demo
 
Overclocker
Tilføjet:
16-12-2006 09:27:43
Svar/Indlæg:
6/1
Jeg vil varmt anbefale en god gammel Microsoft Intelli Explorer 3.0.
Jeg har været gkad og godt tilfreds med min gennem et par år nu



Dragoncity2002
 
Overclocker
Tilføjet:
16-12-2006 10:49:31
Svar/Indlæg:
12/1
#5 hehe nej det havde jeg så ment heller ikke og var på ingen måde grunden til købet. Det var mere pga. af min gamle MX510 var begyndt at virke lidt slidt og jeg ønskede at prøve en mus med højere DPI, at man så også kan ændre på dens vægt, gør jo ikke noget ;]



matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2006 11:30:47
Svar/Indlæg:
5600/32
Jeg har en MX518 og den skulle være noget bedre end en G5. Hvem har også brug for 2000dpi? Man kan jo ikke styre en så hurtig mus. :00 En fordel ved MX518 er jo også at den har to tommelfinger knapper.
Ellers ville jeg kigge på en MS3.0. Min holdt tre år og jeg har aldrig rigtig kunne vende mig til MX'eren.. :l Det har nok været den bedste mus jeg har haft.



ZnarF
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2006 15:29:55
Svar/Indlæg:
1058/59
Jeg ville vælge en G7 (og har gjort det). Det med at en trådløs mus opdaterer langsommere, og derfor ikke dur til gamere, bliver gjort til skamme med G7. Den kører med over 2000 opdateringeringer i sekundet til basestationen. USB kører som standard kun 125 opdateringer i sekundet. Porten bliver af G7 så tweaket til 500 opdateringer i sekundet , dvs. en "latency" på 2 ms.

Det er muligt at tweake USB til 1000 opdateringer i sekundet, men det medfører en del gange ustabilitet, samt andre enheder på usb'en begynder at brokke sig.

G7 har desuden 2 batterier med, det tager under 5 sek at skifte, så det er et dårligt argument, og det er rart at slippe for ledningen.

Hvis du har brug for vægtene i G5, eller razors mulighed for at spille med venstre hånd, skal du selvfølgelig vælge disse, ellers mener jeg du bør tage G7... :e



#10
mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2006 15:43:32
Svar/Indlæg:
3588/418
#3
Razer Copperhead har også On The Fly feature.

#5
Jo, der kan være noget om, at Razer Copperhead er til mindre hænder, men jeg synes den er god. Hvis du kender en eller kender en butik hvor du kan prøve at holde den i hånden, så synes jeg du skal gøre det.



Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2006 16:04:34
Svar/Indlæg:
2676/147
Helt sikkert en MX518 ! G5 er langt fra nogen god invistering.

Du skal jo ikke gå wireless, hvis du mener bare lidt seriøst, at den skal bruges til spil :i ?:(

Ang. musemåtte, har jeg aldrig været glad for S&S, så jeg har valgt Qpad, og syns de er vildt dejlige.

well, mit POV, så må du jo tage det hele derfra ^^

Tahiti



Jacob_Lindberg
 
Overclocker
Tilføjet:
26-12-2006 00:22:08
Svar/Indlæg:
137/16
OK, så er julegaverne kommet i land og det blev til en G5'er og et S&S Steelpad.

Nu er der bare det at min G5 mus ikke gider at virke. Når man sætter stikket USB stikket i, så kommer der lys i neden under den. Men den reager ikke. Jeg har genstartet og slukket computeren, mens musen sidder i. Jeg har installeret diverse ting der var på den CD der fyldte med, men det virker ikke rigtig. Jeg har også sikret med at USB porten virkede, samt at G5 musen heller ikke virker til andre computere, hvis den bare sådan bliver sat i.

Er det en defekt mus jeg har fået i gave eller hvad?



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2006 00:28:05
Svar/Indlæg:
6899/119
Jeg sidder med en MX518.

Simpelthen vidunderlig mus, selvom den efterhånden har noget tid på bagen.

Som underlag bruger jeg Steelpad 4S, som er af metal. En meget overset musemåtte i mine øjne.



Jacob_Lindberg
 
Overclocker
Tilføjet:
26-12-2006 00:52:46
Svar/Indlæg:
137/16
#13

Hej, hvis du ser på det sidste indlæg så har jeg fundet (fået) en mus nu, så det er ikke længere det der er problemet, men det som såte beskrevet i indlæget før. Skal jeg bare lave en ny tråd så folk ikke bliver forvirret. Det gør jeg!



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2006 01:07:03
Svar/Indlæg:
6899/119
#14

My bad, fik ikke lige læst det :r