2 x vandkøling nogle tips ?

Vandkøling d.  19. december. 2006, skrevet af rotte
Vist: 583 gange.

rotte

Overclocker
Tilføjet:
19-12-2006 16:41:27
Svar/Indlæg:
2/1
Hej..
Jeg har netop købt et sæt asetek antarctica til min computer pga. jeg gerne ville have vandkølet cpu+gpu+"den på bundkortet". men derudover har jeg et "gammelt" sæt asetek vandkøling kun til cpu, nu er mit spørgsmål:
Skal jeg samle de 2 sæt for at få den bedste køling eller er det bare ekstra arbejde uden nogen form for bonus =)?

Jeg har.
2 x Asetek resevoirs
1 x Asetek Black Ice Pro Dual Radiator
1 x Asetek Black Ice single Radiator
3 x Asetek Antarctica Kølehoveder (cpu, gpu og den sidste der)
1 x Asetek Pumpe 700L/t
1 x Asetek Pumpe 1200L/t
2 x Papst Blæsere
7M Slange

Hvad skal jeg gøre? giv gerne nogle forklaringer/nogle opsætninger jeg skal bruge hvis jeg skal "mixe" de 2 sæt sammen Tak :e

don

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2006 16:49:56
Svar/Indlæg:
1380/8
smid det ene resevoir og den lille pumpe (L20) i skuffen og så bruge de andre dele

rotte

Overclocker
Tilføjet:
19-12-2006 16:54:58
Svar/Indlæg:
2/1
tjoehh, men nu har jeg allerede læst lidt heh, og udfra hvad jeg kan se er: jo mere vand = jo bedre, så skal jeg ikke bruge begge resevoirene for bedst effekt?.
og hvad med de 2 radiatorer?. skal jeg starte med at det "varme" vand kører ind i den radiator uden blæsere på til at starte med, og så videre ind i den store radiator med de 2 blæsere monteret? eller omvendt?. der må være nogle der har nogle gode råd derude =)?

er rimelig ny i vandkøling ;)

don

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2006 17:24:11
Svar/Indlæg:
1380/8
du ville ikke få laver temp. ved at have to små resevoirs i .
min plan med de to Radiator er hvis der er plads, er at sætte dem samme så de begge to har blæser der hiver luft igemmen dem(den ene oven på den anden)

rotte

Overclocker
Tilføjet:
19-12-2006 17:27:10
Svar/Indlæg:
2/1
Ahh okay, det kan jeg godt følge dig i, altså jeg placerer bare radiatorerne med ryggen op af hinanden, sådan at den ene af de 2 blæsere fra den store blæser igennem den lille også =).
Plads er intet problem :)

1bob1

Superbruger
Tilføjet:
19-12-2006 20:12:25
Svar/Indlæg:
25/6
Hej jeg har næsten samme setup, men jeg bruger blæseren i psu til at trække luft gennem singel køleren,har brugt noget tyndt plexiglas som "luft kanal".Det virker go fint :p

The

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2006 21:38:57
Svar/Indlæg:
1406/100
hmm Jeg ville bruge det hele vis det var mig. Nu er en L20 ik den værste at bruge.. Jeg ville sætte to systemer op nu hvor du har de ting.. sys 1 ville jeg tag single rid til chipsæt og evt ander ting vi du har det samt med den lille L20.

sys 2 ville jeg bygge sammen med cpu og gpu..
pumpe - cpu - gpu-daul radie-resevoir

Men vis du kun ville ha vand på cpu og gpu så gør sådan her.

Pumpe - CPU - radie single - Gpu - Dual radie - resevoir.

Grunde til at man sætter den lille single radie imellen cpu og gpu er for at nå at køle vandet ned inde det kommer til Gpu

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2006 22:35:17
Svar/Indlæg:
3640/1231
Jeg ville også hoppe på begge sæt. Det åbner nogle andre muligheder, da du bedre selv kan styre hvad du vil have kølet bedst.

Jeg har et system med to sæt vandkøling i, og det er fandme nice 8)

Men der skal tages højde for at det fylder af helvede til, og det giver flere slanger jo mere du smider på.

Jeg holder på to systemer :D

mozam

Superbruger
Tilføjet:
20-12-2006 13:54:48
Svar/Indlæg:
236/44
nu er jeg ikke en vandhaj, men ville man ikke få mest ud af, at køre med 2 loops hvor dual rad er hooket op til cpu også chipset og det andet loop hooket op til gpu ?

m.v.h. mozam