#19 det er rigtig nok, men man for nok problemer med et s939 setup i fremtiden da det er en "forældet" eller udgående model. så man vil ikke kunne opgradere på den.
da både amd og intel idag køre ddr2 på alt det nye så ville jeg satse på noget med ddr2..
dual core er næsten et "skal". og man vender sig til at den trækker tungt, i forhold til en alm single core cpu godt kan trykkes lidt i ydelse engang i mellem.
jeg vil indrømme man for mest ydelse for pengene hvis der står intel core 2 duo på den CPU! (jeg er AMD mand selv).
hvis du ikke skal spille noget rigtigt så er det nok grafikkort i 1200-1700kr klassen du skal kigge efter. fine spil grafikkort som trækker alt på max er i 1700-2800kr klassen, og over 3000kr er det det vilde..
og standarten er nok 2*1gb ram idag, pc6400 er noget hurtig noget så til ham der ikke vil overclocke som kigger på bugettet er pc5300 fint nok.
psu er nok normalt man køber omkring 500watt idag. ATX 2,2 hedder den nyeste standart. kig efter psu'er med min 120mm blæser pga lav støj.
da alt data jo starter fra harddisken, ville jeg nok købe en fin ny en, sata 2 hedder det der holder.. til prisen er det omkring 300gb det bedste køb ligger.
bundkort skal du til intel CPU nok kigge efter noget med intels 965 chipset.
mærker jeg mener er noget af det bedste er: asus, sapphire, enermax, corsair, western digital. så hvis du støder på de navne så det ikk helt ved siden af ;)