Genskabe data fra defekt harddisk?

Diverse d.  21. december. 2006, skrevet af Dkoy
Vist: 553 gange.

Dkoy
 
Superbruger
Tilføjet:
21-12-2006 14:00:30
Svar/Indlæg:
26/10
Hejsa

Håber I kan hjælpe med et svar. Jeg har en harddisk som er deffekt (klik klik klik), og på den ligger der nogle data som skal bruges. Hvor kan jeg få trukket de data ud? Jeg har søgt på google men kan ikke rigtig finde nogen.

Har I kendskab til firmaer som kan det?

Mvh
Steen

steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2006 14:24:44
Svar/Indlæg:
2870/65
OK, det bliver en dyr ting.

Kender en gut som spurgte mig for en måneds tid siden, om jeg kendte nogen som havde det problem. Han kendte en gut som kunne sådan nogle "grimme" trick.

Hans priser starter ved 5000 kr.

Hvis du stadig synes at dine data er det værd, så kan jeg da tage kontakt til ham. Så får vi at se hvad han kan.

Send mig en PM, hvis du er interesseret



Dnomi
 
Superbruger
Tilføjet:
21-12-2006 15:45:50
Svar/Indlæg:
1190/28
Hvis det er en maxtor disk, så kan du nogle gange mærke en varm lille chip på printet - Køl den meget! og din disk vil måske starte op i en kort periode, så du kan få nogle data ud - Ellers så... dyrt😛

Held og lykke🙂



doit
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2006 17:29:32
Svar/Indlæg:
998/134
kan windows detecte disken hvis den kan det, kan man nok redde nogle data ud af den disk
sidder lige nu med disk jeg er ved recover med filer måske kan ca 80-90% af data blive genskabt




Dkoy
 
Superbruger
Tilføjet:
21-12-2006 17:49:09
Svar/Indlæg:
26/10
Det er en ekstern usb disk, og jeg har ikke pillet den ud af boxen. Windows kunne dog ikke finde disken via USB. Jeg kunne selvfølgelig have taget den ud af boxen og forsøgt at sætte den direkte i maskinen. Historien kort er at jeg arbejder i en IT afd i et firma, og det er direktørens disk. Først fik jeg indtrykket af at der ikke var noget vigtigt på den, derfor sendte jeg den til RMA, men senere viste det sig at der ligger noget på den som ikke må gå tabt :|

Steen -> jeg sender dig lige en PM.





camperman
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2006 18:15:14
Svar/Indlæg:
437/24
Der er flere programmer der kan genskabe dataen hvis du kan få windows til at se den.

Bruger selv "Recover My Files" Det kan finde dataen igen selv hvis du fjerner alle partiotioner. Det eneste den ikke kan er hvis du begynder at lager nye data oven i så er det slut så skal du finde en prof ;)

Men ellers er programmet rigtig nemt at bruge.

Held Og lykke



palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-12-2006 21:37:23
Svar/Indlæg:
2307/37
#0, hvis din chef vil betale kassen for det, så få et professionelt forma til det. Der er firmaer, der kan redde dataer fra f.eks. brandskadede diske osv: http://www.ibas.dk/datarekonst...

Ellers kan du jo forsøge den mulighed, jeg foreslog i post 4 i denne tråd: http://www.hardware-test.dk/fo...



Dkoy
 
Superbruger
Tilføjet:
22-12-2006 09:44:42
Svar/Indlæg:
26/10
Tak for svarene.

En anden ting, nu er jeg nysgerrig. Hvad gør sådan nogle firmaer som kan rekonstruere data fra en deffekt harddisk? Nogen der ved hvilke metoder de bruger? Skiller de dem ad og læser pladerne i et eller andet apparat? Eller hur?

Mvh
Steen