Elitebruger
Tilføjet:
22-12-2006 01:00:42
Svar/Indlæg:
765/82
jeg er ved at være godt trat af den puter.. i spil (wow) når man har gang i noget stort multiplayer ting så fryser skærm ½-1 sekund plus lyden i de ½-1sekund "stammer"/hakker. efter de der omtalte ½-1sek restarter den uden vider.
hva sker der?
alt køre standart, ikke over clocket, CPU har aldrig været overclocket. jeg troede først det var temp på CPU, så købte jeg en thermalright ultra-120 (fås næsten ikk bedre). og den køre fint aldrig over 42grader.. i spil (load!!)
der ud over bemærkede jeg at den pasive bundkortkøler var meget varm når jeg spillede, så nu køre jeg midlertidig med den der lille asus-gennemsiktig-blæser på den, sådan at den ar aktiv kølet nu.. det hjalp lidt på problemet.. men har så bemærket at når man mærker med hånden på chipsettet så er det også mega varmt (5-10sek og hånden skal væk)..
hvis jeg tager en STOR, jeg mener en 30cm stuebords blæser og stiller ved siden af, uden siden på kabinettet så er den ligepludselig stabil.
jeg har der ud over fjernet alle fans fra mobo og sat dem til psu stik istedet for, lige undtagen et stik. så det belaster ikk. der er en indsugnings fan i front, 2udblæsnnings fans en i top og en i bag. alle blæser er 120mm, 3hastigheds fans som står på mellem eller high alt efter hva jeg synes, og det et antec p180 kabinet så airflow er meget fint, alle ledninger er stripset fint sammen så der kan komme luft omkring.
bios er nyeste version, ny installeret XP pro. delene i min puter er fra august..
hva har i af gode ideer?
min konklusion er:
* chipset bliver for varm, -->puter slukker
jeg er åben for tips/triks andre gode ideer, nogen der har prøvet noget lignende?
for info se min profil, den er op to date!