#22 Hvis man, som jeg gør, fylder diverse kølehoveder og radiatorer op, før man samler systemet, så er størstedelen af luften ude fra start af, og når man så kører med DDC pumperne, så bliver det overskydende luft virvlet op af vandet ,og hevet med ind i reservoiret, hvor det stille og roligt bliver fanget og udskilt.
Hvis man så oven i købet planlægger sin slangeføring på en sådan måde, at alle "tilgange" til kølsehoveder/radi'er/pumper er placeret i den ene side/hen mod den samme ende/side, og alle "udgange" til den modsatte, så kan man ved at lægge kabi ned på siden, få flowet til at hive alt luften med, og dermed slipper man for at skulle vende og dreje hver enkelte del, men blot skal ligge kabi ned på siden, og så sørger reservoiret for udskildnigen.
Jeg har gjort det på dén måde, og det resulterer i, at når jeg har fyldt res op, og starter pumpen første gang, så bliver det hele brugt, til at erstatte det meste luft i systemet. Så genfylder jeg res, og ligger kabi på siden, og så lader jeg pumpen kører, og så går der ca. 1 time, så er det meste af mit system luftfrit.
Genfylder res, og så er jeg kørerklar, og lader maskinen stå mindst 8 timer for at læk-teste, og er der ingen, sætter jeg PSU til alle tingene, og starter maskinen op. Voila, så har man installeret, udluftet og læk-testet sit vandkøling på ca. 12 timer, og så er man klar til at clocke.