programmer til dual core

Software d.  26. december. 2006, skrevet af john_doe_dk
Vist: 598 gange.

john_doe_dk

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2006 03:38:36
Svar/Indlæg:
303/32
jeg leder efter programmer som er designet til dual core. jeg har prøver at lede på nettet men jeg staver ikke godt nok til at finde noget.

Så jeg vil høre om folk vil skrive hvilke programmer i bruger, så kan jeg og andre blive inspirret af dem. og selv få bedre udnyttelse af sin dual core.

Gerne programmer til at konvertere avi til dvd, pakke programmer, og brænde programmer til dvd. :e

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2006 03:42:04
Svar/Indlæg:
6899/119
Hvad er pointen i at bruge sådanne programmer hvis man ikke har brug for dem ?

Det lyder som om du vil ha dem bare for at presse din dual core cpu.

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2006 10:12:30
Svar/Indlæg:
3162/326

Hvad er pointen i at eje en dualcore processor, hvis ikke den kan udnyttes i de programmer man bruger?

Jeg tror det #0 efterlyser er nogle programmer han rent faktisk kan bruge til at udnytte den computer han sidder ved.

Der er vel heller ikke så meget mening i at have et surround-anlæg, hvis man alligevel kun hører stereo

Ud over det, så syntes jeg du er lige lovlig rap i replikken, og jeg syntes ikke du bare sådan kan antage at #0 bare vil gøre det for at gøre det.

#0, du kan starte med at kigge her:

http://www.informit.com/articl...

Dnomi

Superbruger
Tilføjet:
26-12-2006 14:16:33
Svar/Indlæg:
1190/28
Nyeste DivX Create Bundle udnytter Dual core mig bekendt og jeg ved windows vista gør det🙂

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2006 14:20:52
Svar/Indlæg:
6899/119

Rap i replikken?!

Hvad fabler du om?

Det eneste jeg gør er at spørge #0 om han vil have sådanne programmer bare for at se sin cpu blive presset. Hvis det er her din grænse for "rap i replikken" går, så har du da et alvorligt tolerenceproblem på dette område.

john_doe_dk

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2006 21:35:42
Svar/Indlæg:
303/32
#1 jeg vil da indrømme at da jeg læste dit svar så var mit først indtryk, endnu en person som vil poste et ligegyldigt svar, istedet for at svare på det som jeg leder efter.

Og efter at have læst #2 så fik jeg skam ret. Derud over så undre jeg mig over at der er noget galt i at få lov til at arbejde hurtigere når man nu har en pc som gør det muligt. Hvad er der galt i det. ?:(
Der findes ikke dumme spørgsmål, men der finde spørgsmål som man burde lade være med at stille og dit tangere til sådanne et efter min mening.
#2 jeg læser din artikel senere.

#alle er der nogle som bruger programmer som er optimere til dual core så må i stadigvæk gerne skrive, jeg er stadigvæk lyttende.

God aften, nu vil jeg nemlig game(måske der for man vil have lidt speed på de ting man laver, så man kan game lidt mere 8) )

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2006 21:42:06
Svar/Indlæg:
3944/384
#5 Du er nederen og høre på ( og rapkæftet)? Jeg giver #2 ret.. #0 spørgsmål er uklart.. Nok om det!

Men tror det #0 leder efter er et program hvor man kan bestemme hvilke applikationer der skal kører på hvilken core? Er det korrekt #0? Altså fx winamp skal altid køres på core 1...

Shake

djk

Superbruger
Tilføjet:
26-12-2006 22:28:09
Svar/Indlæg:
586/212
Har du en AMD dual Core (FANBOI! FOR LIFE! :e )
så findes der en meget dygtig patch fra AMD selv som ikke giver nogle problemer for mig (opteron 170, de seje 2x)

ellers har Microsoft også leget med et dual core fix/patch. ved ikke om den stadig er beta.

ellers kan du manuelt styre kerne forbuget i joblisten under processere. og ellers kan jeg kun sige at du nemt kan køre din core 2 duo ud i kanterne med almendelig brug.

\Danielsan

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2006 23:49:24
Svar/Indlæg:
4310/364
Opteron 170 er vejen frem :e
Shake.. du misforstår som altid spørgsmålet..
Enhver ved jo han kan sætte afinity til en procces... Det han gerne vil have er at begge cores kan arbejde på proces! Men det kræver at programmet understøtter det!!

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
26-12-2006 23:56:13
Svar/Indlæg:
3944/384
Tak for the heads up .

Shake

john_doe_dk

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2006 15:05:46
Svar/Indlæg:
303/32
#9 nu må du sku styre dig lidt. jeg starter tråden med at spørger efter programmer som understøtter dual core cpu, hvordan kan det ledes til at jeg vil presse min pcu til max.

Jeg er hverken nederen eller rapkæftet, jeg stille et spørgsmål ang programmer som er OPTIMERET til dual core, det får jeg ikke svar på.

Og nej jeg har ikke brug for at bede winamp køre på cpu 1 eller to. det kan gøres inde i windows jobliste, under processer.

HVad er formålet ved at have 2 cpu, hvis man ikke kan ydnytte dem til også at arbejde på samme process og dermed få en hurtigere afvikling afdet arbejde man laver, f.eks encoding af film til divx som #3 nævner( tak for svaret forresten)