Øhhh... Hvor kommer DKhostmaster registrator lige ind i billedet henne?
For at hoste din egen hjemmeside, så skal du for det første have en fast IP, hvis du ikke absolut vil til at kæmpe med noget dynamisk DNS... Derudover skal du have adgang til en DNS server, som man normaltvis vil abonnere på, f.eks. ved gratisDNS, scannet eller lignende udbyder.
På dit eget netværk skal du self. være i besidelse af en programmerbar router, hvor du kan opsætte de ruter I, som internet trafikken skal følge.
Og ikke mindst skal du self. have noget passende software til at køre på din maskine... Det kan evt. være en windowsXP, hvis du ikke er født med et guldæg i røven 😉 Men der kan du vælge at installere den medfølgende IIS (Internet Information Services), eller også en Apache server, som jeg nok ville anbefale, og derefter kan du jo så installere og opsætte udvidelser i form af f.eks. PHP, mySQL osv.
Maskinen skal nok kunne trække det, hvis tager udgangspunkt i en XP eller Linux platform, men en Server2003 bliver ret hurtig træt af kun 512mb ram.
Har selv haft min meget gamle Pentium 233 til at køre med en NT4 server, og Apache, hvor jeg testede den til mere end 700 forespørgsler pr. min... (Rimelig godt efter min mening)
Men på den anden side, så kommer du nok ikke udenom at en gammel udslidt bærbar, nok ikke lige er den mest optimale server platform... Normalt er sådanne platforme jo noget mere robust opbygget end en normal pc, og langt mere end en bærbar!
Men det ændrer dog ikke på at det skam nok skal kunne lade sig gøre aligevel 😉 Men stil ikke efter skyhøje oppetider, og ultra hurtige svar tider, hvis der er flere brugere på den!