Nyt lydkort og højtalere.

Diverse d.  27. december. 2006, skrevet af FriisRosiak
Vist: 303 gange.

FriisRosiak

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2006 16:06:38
Svar/Indlæg:
145/26
Er på udkig efter noget udstyr der kan klare seriøs THX ;d

Lydkortet
Til lydkortet har jeg kigget på X-fi serien fra creative, men hvilket skal jeg vælge? Bar ill music, da jeg har set en del dårlige anmeldelser.

Højtalerne
Igen har jeg kigget på lidt fra creative. Rettere Creative GigaWorks S750 (http://www.edbpriser.dk/Produc... )
Og Creative GigaWorks G550W (http://www.edbpriser.dk/Produc... ), sidst men ikke mindst et sæt fra logitech Logitech Z 5500 Digital (http://www.edbpriser.dk/Produc... )

Hvad skal jeg vælge? ;d

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2006 16:23:31
Svar/Indlæg:
5410/123
Mht. lydkort kan jeg klart anbefale X-Fi Extreme Music.

FriisRosiak

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2006 18:13:14
Svar/Indlæg:
145/26
Hmm, Okay. Det havde bare fået et par "ringe" anmeldelser

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2006 18:49:21
Svar/Indlæg:
5410/123
Det er da meget positivt her på siden.
Hvad skriver de som er negativt?

FriisRosiak

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2006 19:38:24
Svar/Indlæg:
145/26
Eks fra edbpriser;
"Det positive er, at lyde er utrolig go. Alt fremstår meget klart og meget fyldigt. Nu tænker jeg ikke på de dere ekstra gadgets, som den forbedrede 3d stereo gengivelse, eller 24 bit chrystalizeren. Synes ikke at de features var vildt overbevisende.

Det dårlige er så at kortet hakker og skratter i lyden når jeg vil lave noget samtidig med at jeg hører musik, også når jeg gamer. Det dur bare ikke. Det er også møg-irri at skulle switche mellem enten at høre musik, eller at game hele tiden.
Jeg har et Asus A8N32-SLI Deluxe bundkort (nforce4) og der er åbenbart temlig mange der har probs med dette motherboard og X-Fi serien. Efter at have læst utallige foraer på nettet må jeg dog konstatere at det ikke kun er dette bundkort, men at der er rigtig mange andre med samme problemer. Skratten og hakken.

Efter at have skrevet med den danske support afdeling hos creative, er den eneste løsning jeg har kunne finde simpelthen at fjerne X-Fi kortet fra min computer.... Såh, nu kører jeg med onboard lyd, og har aldrig været mere tilfreds !!! :D Det virker som det skal og så meget gamer jeg ikke at jeg har brug for den ekstra lir.

Bare ærgerligt at det har kostet mig 800,- bananer at finde ud af det, og at jeg har testet og prøvet alt mellem himmel og jord så længe at jeg ikke kan returnere kortet :( "

Lyder ikke for godt. Men jeg vil gerne høre din mening om kortet tak ;)

Slow-mo

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2006 20:01:25
Svar/Indlæg:
330/34
Lidt over målet - men til seriøs hifi

http://www.lynxstudio.com/lynx...

Det ypperste inden for lydkort

Nej - er det kun til lyd og billed? Skal du spille?
Ellers er der andre lydkort der er klart bedre end creatives løsninger.

Slow

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2006 20:03:24
Svar/Indlæg:
5410/123
#4 Jeg er enig i alt det positive, og uenig med næsten alt det negative.

Jeg har nemlig også læst det der med at kortet skulle skratte. Jeg har testet det. Jeg har spillet, samtidig med at jeg havde 2 forskellige media afspillere kørende. Ingen skratten.

Jeg syntes også at det er lidt irri at man skal skifte mellem Entertainment Mode og Game mode. Men det tager ikke 20 sek.

Jeg syntes at lydkvaliteten er helt vild! Forskellen mellem mit gamle onboard lydkort, også x-fi kortet er enorm!

En funktion jeg bruger rigtig meget, er CMSS-3D. Med den funktion får jeg surroundsound i mit stereo headset! Jeg har ingen anelse om hvordan det virker, men det gør det altså. Det er en mega fordel når jeg sidder og spiller. Med den klare lyd, kan jeg høre så snart det er nogen i nærheden, og med surroundsound kan jeg høre hvor de er.

En anden smart lille funktion er SVM (Smart Volume Management). Hvis du f.eks. skruer helt op + giver den noget bass forstærkelse, så istedet for at den forvrænger og smadre dine højtalerer, skruer den ned for volumen.

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2006 20:57:37
Svar/Indlæg:
5600/32
#6, "Jeg har et Asus A8N32-SLI Deluxe bundkort (nforce4) og der er åbenbart temlig mange der har probs med dette motherboard og X-Fi serien." <-- Måske derfor? :00 Men ellers tror jeg da også det er et okay kort. Men jeg ville nok kigge på et HDA Digital X-PLOSION 7.1, eller et TerraTec Aureon 7.1 Universe.

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2006 21:08:42
Svar/Indlæg:
667/20
Jeg har selv et Audiotrak 7.1 Hifi, hifi skal dog tages med et grand salt, for det er jo pc lydkort vi snakker om, men det slår ihvertfald mit audigy2 med flere længder...

#5 Ja det er pænt over målet, mener det kort ligger i omkring 7K, men det er lydkvalitet for alle pengene, men jeg har set et par der har testet det og det spiller op med hifi udstyr i en helt anden klasse..

Creative er gamer lydkort og vil altid lægge den største vægt på dette, deres music kort kan være det ligger lidt tættere på anstændig lydkvalitet, men så hellere gå efter deres professionelle emu kort...

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2006 21:45:21
Svar/Indlæg:
5410/123
Creatives X-fi kort er THX godkendt (bortset fra budget udgaverne). Så helt ringe er det jo nok heller ikke :p

FriisRosiak

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2006 22:07:20
Svar/Indlæg:
145/26
Okay, det jeg for det meste bruger min computer til er spil. Så tager nok gamerudgaven, kan godt være at højtalerene bliver udsat da jeg ikk lige kan få dem til at passe med budgettet ;d ;)

Psym

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2006 22:21:34
Svar/Indlæg:
663/58
har x-fi fata1ty FPS med bay og det hele og alting lyder så vildt godt. Jeg har sat det sammen med mine logitech z-5500 som bare er guf for ørene. Men samlet kostede det 3.9 k ;) .

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2006 22:32:15
Svar/Indlæg:
5410/123
Så du vil købe X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Professional Series som står til 936 kr. Hvor Xtreme Music kun koster 565 kr.
Er det bare mig eller er den eneste forskel på de 2, at gamer kortet har ram?

FriisRosiak

Overclocker
Tilføjet:
28-12-2006 21:04:06
Svar/Indlæg:
145/26
Er stærkt i tvivl vil bare høre folkets mening