Video redigering prog. Hvad bruger i?

Software d.  27. december. 2006, skrevet af michaelnacho
Vist: 331 gange.

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
27-12-2006 19:53:22
Svar/Indlæg:
281/74
Hey gutter..

Skal redigere noget video fra ferien og sådan.. avi for det meste. og så man kan få det på dvd osv..

Hvad for programmer er at foretrække...? Hvad bruger i?

8L

Overclocker
Tilføjet:
27-12-2006 23:08:56
Svar/Indlæg:
208/47
Sony Vegas 6.0

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
27-12-2006 23:26:47
Svar/Indlæg:
4120/115
På arb. der laver vi faktisk mange pc'er til amatør video magere... (eller hvad man kalder sådan nogen) Men de bruger alle sammen Pinnacle Studio, og det vil jeg fra en administrators synspunkt godt fraråde på alle måder, selvom jeg ikke kender meget til video produktion, så er mit indtryk at dette gigantiske (plads medsigt) program, at det ikke er mere end en stor udgave af moviemaker, og meget amatør agtig brugerflade.
Desuden så er der så mange programmør medsige fejl og dumheder indbygget i dette program, så det stort set er umuligt at administrere, og hvis programmet først har brækket sig, så kan man lige så godt starte med at reinstallere hele pc'en... :P

Selvom det nok er 10 år siden jeg sidst har leget med Adobe Premiere, så vil jeg hårnakket påstå at selv den aktuelle version for 10 år siden, var 100 gange mere medgørlig og langt mere avanceret en det sidste skrig fra Pinnacle!

(Ved godt salg ikke er tilladt i forummet, men send mig en PM hvis du er interesseret i en Premiere til en attraktiv pris (Kan muligvis skaffe en til under indkøbspris))

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2006 03:42:35
Svar/Indlæg:
6899/119
Jeg bruger selv Pinnacle studio 10. Jeg synes det er et glimrende program :)

Derimod synes jeg ikke Sony Vegas er det helt store hit, men det er jo smagssag hvad man er til :)

michaelnacho

Superbruger
Tilføjet:
29-12-2006 22:39:40
Svar/Indlæg:
281/74
Tak for svarene indtil videre..

Jeg har nu prøvet sony vegas. godt nok 5.0 men det virker nu meget godt synes jeg. Og kan de ting jeg vil have det til.

Men eneste problem jeg nu har er at få det gemt ordentligt. Når man trykker "Render as"

Jeg har lavet ca 20 min fra ferien som er optaget i 640x480. Det er bare sådan et amatør digital kamera som man også kan optage med. Så det er ikke noget vild kvalitet. Det var mere som en prøve for at se om man evt sku investere i et rigtigt video kamera til næste år.

Well.. Jeg ville bare lave det som en xvid film men problemet er at det kommer til at ligne lort. Der kommer streger på tværs.. Ser super nederen ud.

Det må have noget med alt det ntsc og pal og Pixel aspect radio og frame rate osv..

Hvordan faen skal det hele indstilles så det kommer til at se godt ud? Har prøvet alle mulige indstillinger og er snart kørt helt død i det. Ka da ik være så svært siger jeg hele tiden til mig selv men ka sku ik lige hitte ud af det.. :l

Håber nogen er friske på at hjælpe ;)