DVD probs - Daemon Tools?

Diverse d.  28. december. 2006, skrevet af Gavstrik
Vist: 238 gange.

Gavstrik

Superbruger
Tilføjet:
28-12-2006 01:33:24
Svar/Indlæg:
650/97
Jeg har købt BF2, men mit DVD drev vil ikke læse dvd'en. Når jeg sætter den i drevet siger det bare underlige lyde og begynder ikke at læse. Så er det så at jeg har hørt at man med Daemon Tools kan kopiere end CD og få den til at virke som et drev på computeren korrekt? Fordi hvis jeg sætter min bærbare i netværk med min stationære, deler DVD drevet og laver en kopi af BF2 dvd'en burde det så ikke at virke?

Spørgsmålet er så hvis denne lille finte kan lade sig gøre, hvordan gør jeg det så. Forsøgte at sætte mig lidt ind i Daemon Tools, men fattede hat. Nogen der kan forklare mig hvordan jeg gør helt præcist?

Gav

nyg

Superbruger
Tilføjet:
28-12-2006 02:51:25
Svar/Indlæg:
271/63
For det første skal det være en ISO fil (Ret mig hvis det er forkert)

Du skal starte med at add nogle drev sådan du kan indsette iso filen. Kender dog ikke Daemon tool så godt da jeg plejer at bruge alcohol 120%.

Zessen

Superbruger
Tilføjet:
28-12-2006 03:11:46
Svar/Indlæg:
92/7
Hvis du har Nero, kan du ved hjælp af Nero Smartstart vælge at lave en image fil af dvd'en, hvilket som ordet antyder, er en identisk kopi af indholdet.

Denne fil kan du så åbne med Daemon Tools.

Det Daemon Tools i al sin enkelhed gør er, at lave x antal drev(du kan bestemme hvor mange den laver).
Har du så et image af din dvd, vil Daemon Tools kunne læse dette, og lave et drev lige som C:, D: osv., som fungerer fuldstændig som dvd-drevet.

som #1 skriver, kan der være tale om en .iso fil, hvilket er image filen, men da den kan have andre filtyper som f.eks .bin bliver den bare omtalt som en image fil.

Jeg har muligvis formuleret mig dårligt, men hva fanden, kl. er 03.10 og jeg er på arbejde :D

Du kan evt. skrive en pm og så kan jeg hjælpe dig senere idag :)
Vi kan også holde det i denne tråd, så andre med samme problem kan finde en løsning her på siden.

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2006 03:21:25
Svar/Indlæg:
976/138
Virker dit dvd drev med andre skiver end BF2? Hvis ikke har du jo også et andet problem du skal have løst...

Jeg plejer også at bruge alcohol 120% som #1, det virker ganske fint og så er det på dansk hvis alt det engelske er svært at forstå første gang...

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
28-12-2006 03:29:55
Svar/Indlæg:
765/82
jeg bruger også alcohol 120% har brugt daemon tools, men da daemon tool ligger som en proces/aplication i baggrunden, så valgte jeg at bruge alcohol 120% istadet for. det er samtidig meget nememr at bruge da det ligger i højer kliks menuen. alcohol 120% kan samtidig lave .ISO filer og brænde dem igen plus meget mere..

men igen dårlig ord om daemon, det virker fint til det det er lavet til jo.

jeg har det ikk selv installeret nu, så kan desværre ikk hjælpe med det så meget, men mener der er et daemon tolls ikon nede i højer hjørne, der skal du klikke på og så åbne igennen, det hedder nok noget med mount/unmount
husk at du skal have lavet en .ISO fil i forvejen, andre typer image kan måske også bruges.

Gavstrik

Superbruger
Tilføjet:
28-12-2006 08:35:04
Svar/Indlæg:
650/97
Nå ja, skulle måske lige have nævnt, at grunden til at jeg ikke skifter DVD drev er fordi BF2 dvd'en er den eneste jeg er stødt på som det ikke vil sluge, ellers virker det fint nok (en af min kammerater havde samme problem med Hitman Bloodmoney). Hvad går en ISO fil helt præcist ud på? Har aldrig hørt udtrykket før !

Zessen

Superbruger
Tilføjet:
28-12-2006 21:29:54
Svar/Indlæg:
92/7
#5 en ISO fil er et billede af f.eks. en dvd skive, som kan læses af Alcohol 120% og Daemon Tools.

Den har endelsen .iso og er en enkelt fil, som kan ligge på harddisken så du bare kan læse den med en af de ovenstående programmer, uden at skulle rode med dvd'en