Jeg bruger lidt forskelligt.
Avg antivirus og spyware på bærbaren. Virker fint og har brugt avg antivirus i et par år, det er dog ikke så længe siden jeg også begyndte at bruge deres spyware (ny produkt fra dem af) det er faktisk ewido de har købt, så det er noget der virker.
På min stationære bruger jeg Avast antivirus, det startede som et forsøg, men nu får den i hvert fald lov til at køre til at jeg skifter harddisk (max 2 måneder) For det virker ganske fint.
Til at fjerne spyware bruger jeg Spybot til at fjerne med (den har også en bloklist) Og jeg bruger Spyware blaster til at blokere for endnu mere, da den har en noget størrer bloklist.
Det skal siges at spybot er begyndt at fjerne en del trojans og andet skidt også, det siger deres databaser i hvert fald.
Til firewall bruger jeg Kiero på begge mine maskiner.
Men igen, der er kun en ting som kan holde en helt fri fra spyware og virus, og det er omtanke...
Og det er ikke let, at overbevise andre om at deres vaner er noget skidt, f.eks. har min kusine en ide om at hun skal bruge bearshare (og det i sig selv er vel skidt nok) men det program slipper sku så meget skidt ind, og har da også en sjat med under install.
Ps. en hardware firewall er altid en god ting - selv en billig router giver faktisk en del beskyttelse.